Noul Audi RS Q8 facelift: versiune Performance cu 640 de cai putere
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noil RS Q8 facelift. SUV-ul este disponibil și într-o versiune Performance, care oferă 640 de cai putere.
În toamna anului trecut, germanii de la Audi au prezentat noul Q8 facelift. Acum, constructorul din Ingolstadt actualizează gama cu versiunile de performanță RS Q8 facelift și RS Q8 Performance.
Din punct de vedere estetic, modelele de performanță pot fi recunoscute după prizele de aer mai mari, integrate în spoilerul față, după grila Singleframe și, desigur, după cele două terminații ovale ale sistemului de evacuare.
Paleta de culori exterioare a fost îmbogățită cu nuanțe ca Auriu Sakhir, Albastru Ascari și Roșu Chili. Noul RS Q8 facelift propune mai multe accente în negru lucios, iar versiunea Performance accente în gri mat.
Jantele cu diametrul de 22 de inch sunt standard, dar clienții pot bifa și jante de 23 de inch, inclusiv unele forjate. Acestea din urmă scad greutatea mașinii cu aproximativ 20 de kilograme.
Pentru interior, Audi a pregătit trei pachete de design: roșu, gri și albastru. Pe oricare l-ai alege, volanul este îmbrăcat în Alcantara, iar selectorul transmisiei este acoperit cu microfibră Dinamica, realizată din PET-uri reciclate.
Mai regăsim aici scaune sport, cu tapițerie perforată și logo-ul RS brodat pe spătar, dar și ornamente din aluminiu, fibră de carbon sau lemn de stejar.
CEL MAI PUTERNIC MODEL TERMIC DIN ISTORIA AUDI SPORT
În ceea ce privește motorul, avem același V8 de 4.0 litri, twin-turbo. Versiunea RS Q8 facelift oferă 600 de cai putere și 800 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.8 secunde. De partea cealaltă avem versiunea RS Q8 Performance, cu ai săi 640 CP și 850 Nm.
Cel mai puternic model termic din istoria Audi Sport atinge 100 de km/h în 3.6 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar, opțional, poate fi crescută până la 305 km/h.
Așa cum era de așteptat, tracțiunea integrală quattro este standard. Tot standard este și transmisia automată Tiptronic cu 8 rapoarte, diferențialul central controlat mecanic și sistemul de direcție integrală.
De asemenea, noile versiuni de top vin echipate cu o suspensie pneumatică adaptivă și cu un sistem de frânare performant (discuri de 420 mm pe față și de 370 mm pe spate). Opțional este disponibil și un sistem de frânare cu o serie de componente ceramice.
RECORD PE NURBURGRING NORDSCHLEIFE
Nici bine nu a fost prezentat, că noul Audi RS Q8 Performance se poate lăuda deja cu titlul de cel mai rapid SUV de pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Cu Frank Stippler la volan, modelul german a parcurs cei 20.8 kilometri în 7 minute și 36.698 secunde.
Noil Audi RS Q8 facelift și RS Q8 Performance pot fi comandate, pe piața din Germania, începând cu data de 27 iunie 2024. Prețurile pornesc de la 141.900, respectiv 155.700 de euro.
via Audi
Intre timp, M2 a fost ridiculizat si de un SUV. Cu atat mai grav pentru M2, tocmai pe un circuit cu zeci de viraje, nicidecum intr-o intrecere in linie dreapta. Daca BMW ar avea respect pentru consumatori, atunci M2 ar trebui sa fie eliminat din gama M.