Noul Audi R8 a debutat oficial cu 610 cai putere
Audi R8 a fost dezvăluit oficial, cu numai câteva zile înainte de Geneva. A doua generaţie a supercarului german este mai uşoară şi vine cu mai mulţi cia putere.
După ce a dezvăluit noile faruri cu laser ale noului R8, Audi a decis să dezvăluie oficial supercarul său ajuns la a doua generaţie. Noul R8 îşi va face debutul oficial la Salonul Auto de la Geneva, unde speră să atragă atenţia publicului de la o altă lansare importantă în segment: noua generaţie Honda NSX.
Dezvoltat pe o platformă nouă, versiunea R8 V10 este mai uşoară cu 50 de kilograme decât predecesorul său. Progresul este evident şi în cazul lui R8 V10 Plus, versiunea de top a supercarului din Ingolstadt, care cântăreşte doar 1454 de kilograme. Tot acest proces de reducere a masei se datorează dezvoltării în jurul noului şasiu Audi Space Frame, care combină aluminiu şi CFRP.
Motor V10 cu două versiuni de putere
Sub caroserie se ascunde un singur motor, deja cunoscutul propulsor V10 de 5.2 litri, folosit şi de fratele său italian, Lamborghini Huracan. Motorul cu zece cilindri este oferit în două versiuni de putere: prima livrează 540 de cai şi 540 de Nm, în vreme ce R8 V10 Plus se bucură de serviciul a 610 cai şi 560 Nm.
Ambele motorizări vor fi asociate unei transmisii automate S-tronic cu şapte rapoarte. Este singura opţiune de transmisie, întrucât noua generaţie nu va mai putea fi comandată cu o cutie manuală. De asemenea, resursele ambelor versiuni vor fi livrate ambelor punţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală quattro. Acesta va putea trimite chiar şi 100% din cuplul motor către o singură axă.
Versiunea de bază are nevoie de 3.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h şi poate atinge o viteză maximă de 323 km/h. În cazul versiunii de top, performanţele se îmbunătăţesc substanţial: acceleraţia până la 100 de km/h se face în 3.2 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 330 km/h.
Consum mai mic cu 10%
Chiar dacă nu este o caracteristică definitorie pentru alegerea unui supercar, trebuie să amintim şi de consumul lui R8. Supercarul este mai eficient cu 10% decât vechiul model doar pentru că foloseşte un sistem start-stop. La această tehnologie mai adaugăm şi tehnologia Cylinder On Demand, care opreşte funcţionarea unei linii de cilindri. Practic, supercarul rămâne cu doar cinci cilindri pentru situaţiile în care nu este nevoie de toate resursele: cel mai probabil în oraş.
În aceste condiţii, R8 V10 consumă în medie 11.8 litri/100 de km şi emisii de 275 g/km. În cazul lui R8 V10 Plus, consumul mediu este de 12.4 litri/100 de km, iar emisiile ating o valoare de 289 g/km.
Agresivitate la superlativ şi interior simplist
După cum se poate observa, noul R8 beneficiază de liniile angulare pe care le-am văzut deja pe fratele său mai mic, Audi TT. Nu lipsesc blocurile optice tăioase, grila impozantă şi deflectorul din fibră de carbon folosit pentru versiunea de top R8 V10 Plus. Tot aceasta face uz şi de alte elemente aerodinamice care sporesc agresivitatea, dar îmbunătăţesc şi estetic modelul din Ingolstadt.
Interiorul se ghidează după aceleaşi linii simple cu care Audi încearcă să ne obişnuiască. În spatele volanului îşi face loc noul ecran de 12.1 inch regăsit şi pe TT, care înlocuieşte instrumentele de bord clasice. Planşa de bord a fost simplificată şi rămâne orientată către şofer. De remarcat prezenţa unor guri de ventilaţie cu design tri-dimensional, care fac trimitere către modelele de circuit ale constructorului german.
@Automarket: " care combină aluminiu şi fibră de carbon ranforsată cu plastic." Sugestia mea e sa ramaneti la traducerea "fibra de carbon" , in niciun caz fibra de carbon nu e ranforsata cu "plastic", nu sunt carcotas, pentru corectitudinea informatiilor.