Noua Skoda Fabia: lista completă a motorizărilor viitoarei generaţii
Până la debutul noii generaţii a lui Fabia, reprezentanţii Skoda au dezvăluit informaţii suplimentare despre gama de motorizări a acesteia. Oferta va include trei diesel-uri şi patru motoare alimentate cu benzină, toate respectând normele Euro 6.
Skoda Fabia va beneficia de şapte motorizări, anunţă reprezentanţii mărcii din Cehia. Subcompacta va primi doar unităţi care respectă normele Euro 6 şi va avea o ofertă de propulsoare care include trei diesel-uri şi patru unităţi alimentate cu benzină. Versiunea entry-level va fi echipată cu singurul motor aspirat din ofertă, un 1.0 MPi cu trei cilindri în linie, care va fi şi cea mai uşoară Fabia din ofertă, totalizând doar 980 de kilograme. Reducerea masei totale a lui Fabia a fost realizată atât prin optimizări aplicate platformei, cât şi prin modificarea caroseriei, noua generaţie fiind cu 90 de milimetri mai lată şi cu 30 de milimetri mai scundă. Cea mai puternică versiune a lui Fabia nu va mai fi RS-ul, modelul ceh renunţând la versiunea de performanţă pe fondul vânzărilor slabe, însemnând că Skoda nu va oferi mai mult de 110 CP în această gamă.
Noua Skoda Fabia intră în producţie la finalul lunii august
Propulsorul unităţii entry-level va asigura 60 CP şi va fi acompaniat de o transmisie manuală cu cinci trepte, pe când fraţii săi mai mari vor fi motorizaţi de agregatul 1.2 TSI în diferite versiuni de putere (85-110 CP). Acesta din urmă va fi oferit şi în compania transmisiilor DSG cu şapte trepte. În ceea ce priveşte gama diesel, va exista doar un propulsor 1.4 TDI cu trei cilindri în linie, care va fi disponibil în mai multe versiuni de putere. Anul 2015 va aduce debutul versiunii Greenline a lui Fabia, echipată cu optimizări aerodinamice şi mecanice pentru reducerea consumului de carburant şi a emisiilor CO2. Aceasta foloseşte o motorizare diesel de 1.4 litri şi 75 CP, dar prezintă o gardă la sol mai redusă, anvelope cu rezistenţă redusă la rulare, o transmisie cu alte rapoarte şi schimbări aerodinamice, modificări care îi aduc un consum mixt de 3.1 litri la sută.
Noua Skoda Fabia: prima imagine-schiţă a generaţiei 2014
În ceea ce priveşte suspensia noii generaţii Fabia, cei de la Skoda au folosit aceeaşi configuraţie MacPherson pentru puntea faţă şi bara de torsiune pentru suspensia spate, dar au aplicat o geometrie diferită pentru a asigura un nivel superior de manevrabilitate şi stabilitate. Diferenţialul electronic XDS+, lansat prima dată în gama Volkswagen pentru al său Golf GTI, este aşteptat să facă parte din dotările noii Skoda Fabia, urmând să asigure funcţia torque vectoring, care îmbunătăţeşte tracţiunea la abordarea virajelor prin frânarea imperceptibilă a roţii de la interior.