Noua moda pe piata auto: masinile de oras
In Europa segmentul de piata a modelelor mini a inregistrat o crestere a vanzarilor de circa 58%.
Segmentul cu cea mai mare crestere pe piata auto este cel al masinilor de oras. Vanzarile de modele mini au inregistrat cresteri semnificative in primele luni ale anului 2007, in Europa.
Vanzarile de modele din segmentul mini au crescut cu 58% in perioada care a trecut din acest an. Principalele marci auto care au sustinut oferta pe piata automobilelor mini, in prima parte a acestui an, sunt Mini si Smart. Portofoliul masinilor de oras va fi imbunatatit in perioada urmatoare de Fiat si Renault.
Specificul orasului european traditional si cresterea numarului de masini este una dintre cauzele principale care a determinat orientarea spre clasa modelelor mini. Constient sau nu, locuitorul orasului european se indreapta catre masini cu dimensiuni mai mici, in vederea fluidizarii traficului, reducerii costurilor destinate consumului si intretinerii masinilor.
In aceste conditii, vanzarile modelelor Mini One, Mini Cooper D si Mini Cooper S au inregistrat un succes semnificativ. De asemenea, si modelul Smart fortwo a beneficiat de noul trend al pietei. Pentru a doua jumatate a anului sunt asteptate doua intrari in forta pe acest segment al pietei: Fiat 500 si Renault Twingo.
Cele doua modele vor avea un cuvant greu de spus in configuratia pietei europene. Toate aceste tendinte inregistrate la nivel european au fost consemnate si pe piata auto interna. Avand in vedere trendul pietei ne putem astepta in viitorul apropiat la o incercare de revigorare a succesului modelului Beetle din partea VW, principalul jucator european, sau la o prezenta mai incisiva din partea primului producator auto mondial, Toyota.
In sfarsit se trezeste lumea si renunta la mansria de a avea masini mari ... Cu un mini te descurci mult mai usor in oras si sunt si mai multe locuri de parcare ...