Noua Lancia Ypsilon HF: hot hatch electric cu 280 cai putere

Publicat joi, 26.06.2025 14:24 de Tiberiu Safta

Lancia a lansat oficial noul Ypsilon HF, versiunea cea mai puternică a modelului. Noul hot hatch italian este electric și are 280 de cai putere. Totodată, Lancia a lansat și noua echipare HF Line pentru versiunea obișnuită.

După prea mulți ani de pauză, Lancia a prezentat un nou model care poartă celebra emblemă HF, care denotă un model de performanță. Mai exact, este vorba despre noul Ypsilon HF, un hot hatch electric care este cea mai puternică versiune a modelului de clasă subcompactă.

DESIGN MAI AGRESIV

Primul hot hatch electric din istoria Lancia va putea fi ușor de recunoscut față de versiunea obișnuită. Astfel, noul Ypsilon HF primește o bară frontală redesenată, cu un aspect mai agresiv, precum și aripi laterale evazate, vopsite în negru. Punțile sunt mai late cu 30 milimetri față de modelul obișnuit, iar suspensia are o gardă la sol mai joasă cu 20 milimetri și este mult mai rigidă.

Bara din spate integrează un difuzor aerodinamic mai pronunțat. Jantele de 18 inch au un design exclusiv, iar noutățile la exterior sunt completate de embleme HF.

INTERIOR INSPIRAT DE DELTA EVOLUZIONE

Noutăți specifice sunt prezente și în habitaclu, acolo unde avem scaune sport îmbrăcate în econyl și inspirate de legendarul Delta Integrale Evoluzione. Volanul este îmbrăcat în piele perforată, cu sigla HF vizibilă. Pedalele primesc fețe de aluminiu, iar sistemul multimedia SALA afișează o interfață grafică nouă.

În standard, noua Lancia Ypsilon HF vine cu o listă generoasă de dotări, care include: un instrumentar digital de 10.25 inch, conexiune wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, climă automată, încărcare prin inducție pentru telefon, iluminare ambientală și sistem de conducere autonomă de nivelul 2.

AUTONOMIE DE 370 KM

Primul hot hatch electric Lancia are un singur motor electric, de 280 cai putere și 345 Nm. Astfel, noul Ypsilon HF accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.6 secunde și atinge o viteză maximă de 180 km/h. Bateria de 54 kWh asigură o autonomie de 370 kilometri în regim WLTP. Grație unei arhitecturi de 400 de volți, o încărcare de 10 minute la o stație rapidă este suficientă pentru o autonomie de 100 kilometri.

Versiunea de performanță a Lanciei Ypsilon mai primește o suspensie mai rigidă, un diferențial Torsen cu alunecare limitată și un sistem de frânare Alcon, cu etriere cu 4 pistoane și discuri de frâne cu diametru de 355 milimetri.

NOUA ECHIPARE HF LINE

Alături de noua Lancia Ypsilon HF, constructorul italian a lansat și o nouă linie de echipare pentru versiunea obișnuită, inspirată de noul hot hatch. Noua echipare se numește HF Line și aduce o bară față nouă, cu sigla HF, jante de 17 inch, scaune cu cusături portocalii și un bord cu accente albastre. În rest, dotările la interior sunt aceleași cu versiunea de performanță.

Evident, pentru că este doar o linie de echipare, noua Lancia Ypsilon HF Line este disponibilă cu motorul de 1.2 litri mild-hybrid în 3 cilindri, de 110 cai putere.

Deocamdată, Lancia nu a dezvăluit prețurile noului Ypsilon HF.

via Lancia

  • Jian de la Calafat, joi, 26.06.2025 14:58

    Ce va spuneam..... Asta-i revolutia pe patru roti ?:)) ...Cat despre vreo evolutie, ce sa mai vorbim.... A ajuns un model de segment B high-end sa ofere putere similara unui model de segment C similar. Megane 4 RS oferea 280 CP. Ca sa nu mai amintesc de Golf 8 GTI, cel care este si mai precaut cu puterea oferita in varianta de baza (245- 265 CP). Sa fie vorba de generozitate nemarginita oferita de Lancia ?!? ....Explicatia-i alta, o cunoastem deja cu totii. Sutele de kilograme in plus (vs ICE version) nu pot fi mascate cu mare usurinta. ....Cat despre satisfactii la volan, refuz sa mai concluzionez, nu vreau sa fiu perceput ca fiind partinitor.