Noua generație Volvo S60: rivalul lui BMW Seria 3 și Audi A4 renunță la diesel, dar vine cu două versiuni plug-in hybrid de până la 415 CP
Volvo a prezentat noua generație S60, care devine primul model al constructorului fără motorizare diesel. Sedanul de segment mediu are însă două motoare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid de până la 400 de cai putere, plus o versiune de performanță.
Volvo a dezvăluit miercuri în Statele Unite noua generație S60, care va fi produsă exclusiv la noua uzina construită în statul american Carolina de Sud.
În luptă directă cu BMW Seria 3 sau Audi A4, modelul de segment D preia elemente de design de la break-ul V60 prezentat în prima parte a acestui an și propune două motoare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid.
Noua generație Volvo S60: date esențiale:
● Noul S60 este dezvoltat pe platforma Scalable Product Architecture (SPA), aceeași utilizată și în cazul lui V60 și XC60. Modelul are o lungime de 4761 mm (+126 mm comparativ cu facelift-ul precedentei generații), o lățime de 2040 mm (+175 mm) și o înălțime de 1431 mm (-53 mm), în timp ce ampatamentul ajunge la 2872 mm și este cu 94 mm mai mare. Masa minimă este de 1680 kg;
● Din punctul de vedere al designului, noul S60 păstrează elemente tradiționale, însă în același timp preia unele caracteristici de la "fratele" mai mare S90, inclusiv în privința formei blocurilor optice și a grilei;
● Părțile laterale sunt caracterizate de linii fluide care oferă o dinamică mai agresivă în partea inferioară a caroseriei, în timp ce stopurile sunt de asemenea preluate de la S90, cu mici modificări. Volvo prezintă noul S60 ca pe un "sports sedan".
● Nici la interior nu există surprize majore, întrucât dotările sunt similare cu cele întâlnite la V60 și noul XC60. În centrul bordului se află display-ul vertical al interfeței Sensus prin care cel de la volan poate controla cea mai mare parte a funcțiilor mașinii, sistemul de navigație, servicile și aplicațiile;
● Sistemul Sensus este compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto și oferă conexiuni de date 4G;
● Volvo S60 este primul model al constructorului care nu beneficiază de motorizare diesel. La lansare, S60 va fi disponibil cu două unități pe benzină, despre care suedezii nu au oferit detalii complete: T5 de 2.0 litri și 250 CP, respectiv T6 de 310 CP;
● În plus, există două versiuni plug-in hybrid bazate pe motoare pe benzină: prima (T6) oferă în total 340 CP, în timp ce a doua (T8) vine cu un motor pe benzină de 2.0 litri și 303 CP care este sprijinit de un motor electric de 65 kW (88 CP) poziționat pe puntea spate. Împreună, sistemul furnizează 400 de cai putere și un cuplu de 640 Nm;
● Conform unui anunț anterior, S60 are și o versiune de performanță Polestar Engineered care oferă același sistem de propulsie plug-in hybrid al versiunii T8, dar cu cifre îmbunătățite: 415 CP și cuplu de 670 Nm;
● Toate motorizările sunt oferite cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte;
● Noul S60 împrumută sistemele de siguranță de pe V60, XC60 și seria 90, însă cu unele îmbunătățiri. Sistemul opțional Pilot Assist, care oferă suport pentru virare, accelerare și frânare pe drumuri bine marcate până la viteze de 130 km/h a primit îmbunătățiri în privința abordării virajelor. Printre celelalte sisteme se numără Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation sau Cross Traffic Alert.
● Volvo S60 va putea fi achiziționat și pe bază de abonament prin serviciul Care by Volvo, disponibil în prezent pe principalele piețe vest-europene și în Statele Unite.
Via Volvo
Cred că este o greșeală, nu este S90 ?