Noua generație Toyota Prius debutează cu motorizare exclusiv plug-in hybrid.

Publicat miercuri, 16.11.2022 10:24 de Alexandru Monenciu

Toyota prezintă lumii întregi noua generație Prius. Modelul nipon va fi disponibil, în Europa, cu un sistem de propulsie plug-in hybrid (așadar renunță la motorizarea hibrid) care dezvoltă 223 de cai putere.

După ce a publicat o serie de imagini teaser, Toyota lansează oficial cea de-a cincea generație Prius. Japonezii au pregătit un design nou, spațiu mai mult pentru pasageri și îmbunătățiri pentru sistemul de propulsie plug-in hybrid. Deci nu mai vorbim despre un Prius hibrid-simplu.

Noua generație Toyota Prius este dezvoltată pe platforma TNGA-C. Comparativ cu vechea iterație, modelul nipon este cu 46 de milimetri mai scurt, înălțimea a fost redusă cu 50 milimetri, lățimea a crescut cu 22 mm iar ampatamentul a crescut cu 50 de milimetri.

Totodată, centrul de greutate a fost coborât pentru un plus de dinamism.

DESIGN NOU

Noul Prius vine în standard cu jante de 19 inch. Avem faruri LED, dar și o bandă LED care se întinde pe toată lățimea părții din spate. Pentru interior, Toyota a pregătit un display central de 12.3 inch, instrumentar digital de bord și sistem de iluminare ambientală care ține loc și de sistem de alertă pentru șofer. 

Habitaclul adoptă cel mai recent limbaj de design propus de Toyota, denumit Island Architecture, cu 3 zone distincte. Această configurație poate fi întâlnită și la modelul cu zero emisii bZ4X.

În cazul versiunii europene, sistemul de propulsie plug-in hybrid (așadar nu mai avem o motorizare hibrid) este compus dintr-o unitate de 2.0 litri, pe benzină, cu 151 CP și un motor electric, capabil de 163 CP. În total, ansamblul dezvoltă 223 de cai putere.

Autonomia în modul pur electric este încă necunoscută, dar reprezentanții companiei susțin că a crescut cu 50% față de vechiul model, ceea ce înseamnă că ar putea ajunge la circa 95 de kilometri. Bateria are o capacitate de 13.6 kWh (cea veche era de 8.8 kWh).

Lista cu sisteme de siguranță include cea mai actuală versiune a pachetului Toyota Safety Sense.

Noua Toyota Prius este echipată, de asemenea, cu un sistem de încărcare solar care generează suficientă energie pentru a parcurge până la 1.250 de kilometri anual, susțin japonezii.

Debutul pe Bătrânul Continent este programat pentru primăvara anului 2023.

via Toyota

  • dan_grc, miercuri, 16.11.2022 11:12

    Primul Prius care arată bine .

  • Sak, miercuri, 16.11.2022 11:29

    Frumusica. In momentul de fata cred ca un plug-in este cea mai buna optiune. Autonomie electrica suficienta pentru naveta zilnica si confortul la drumuri lungi. Sa vedem si politica preturilor ;)

  • SS, miercuri, 16.11.2022 12:04

    Intrebare: la ce ajuta trecerea prin geamul din spate pentru cablul electric?

  • Mircea Badea, miercuri, 16.11.2022 12:38

    puteau sa o faca si mai sport..si o baterie mai mare, panouri solare mai multe...si un 1.0 biturbo. frane cu regenerare are? la bord cred ca un mini-birou ar fi cel mai bine.

  • gabyavra, miercuri, 16.11.2022 12:40

    @SS Metoda moderna si eco de sinucidere ? In loc sa bagi furtunul de țeava de eșapament bagi prelungitor și te curentezi?

  • PMC, miercuri, 16.11.2022 12:45

    Primul Prius care arata bine. Celelalte erau horror. Chestia cu plugin hibrid e buna. Mergi in oras pe curent, si in afara ai un motor de 2 L care te scoate din kko. Bravo! Din nou pare ca asiaticii judeca bine strategia de dezvoltare si pleaca urechea la dorintele clientilor, spre deosebire de autistii germani care isi dau cu stangu-n-dreptu' si pur si simplu nu stiu cum sa se raporteze la ineptiile venite de la Brucsal.

  • noofense, miercuri, 16.11.2022 12:51

    @SS poti alimenta diverse chestii, masina avand priza de 230V, la camping de exemplu

  • Ovidiu, miercuri, 16.11.2022 12:54

    @PMC. Buna gluma domnule. Bravos! Aproape ca mi-a sarit sucul din gura cand am citit. Asa ar trebui sa faca toate marcile de masini: sa asculte clientii, ca ei sunt majoritatea care le cumpara produsele. Uitati-va la Dacia; pai se compara un model de-acum cu unul de-atunci? Am avut eu Logan. Numai motorul ce era de el (1,6 16V), restul..........

  • ignis, miercuri, 16.11.2022 14:09

    În sfârșit un Prius care arată foarte bine.

  • Piusescu, miercuri, 16.11.2022 14:29

    @SS e posibil sa aiba o priza normala in interior sa poti baga un prelungitor cand mergi la camping.

  • Omu’, miercuri, 16.11.2022 14:41

    Nuuuu… Noua generație de Prius nu respectă tradiția urâțeniei. ;(

  • Cezar, miercuri, 16.11.2022 16:15

    Plug-in hybrid puternic cu motor termic aspirat este rețeta succesului ales de Toyota. Superb...

  • iulian, miercuri, 16.11.2022 20:57

    my next car

  • alex_cu_a_mic, joi, 17.11.2022 02:44

    E prima data cand vad la o masina unele ddimensiuni reduse consistent de la o generatie la alta cu 50mm la inaltime si lungime. Designul e foarte reusit. La pret ar fi o surpriza placuta s-o vedem sub 30k. N-ar fi ieftina dar nici n-ar sari calul.

  • Seriff, joi, 17.11.2022 09:15

    @Ovidiu, corect nu se compara, 1.6 16 V era ani lumina peste mizeria de 1.0 care vibreaza si se chinuie sa traga ditai caroseria, daca vrei sa vezi cate probleme au, intra pe FB pe grup logan 3, o sa ramai socat.

  • @alex, joi, 17.11.2022 09:21

    au redus doar inaltimea masinii

  • alex_cu_a_mic, joi, 17.11.2022 12:00

    @09:21 "modelul nipon este cu 46 de milimetri mai scurt, înălțimea a fost redusă cu 50 milimetri, lățimea a crescut cu 22 mm iar ampatamentul a crescut cu 50 de milimetri" Conform articolului, inaltimea si lungimea au fost reduse cu ~50mm.

  • @alex, joi, 17.11.2022 14:16

    ....conform articolului.... totusi...cauta pe YT alex on autos, 2023 Toyota Prius | From Ugly Duckling to Sexy Swan, min 1 autoYa...2023 Toyota Prius - New Generation of HYBRID e mai mare peste tot, cu exceptia inaltimii

  • @autorule, vineri, 18.11.2022 08:29

    Nu pricep de ce autorul articolului nu face corectia necesara..apoi se gasesc si vreo patru orbeti sa voteze prostiile scrise de alex