Noua generație Suzuki S-Cross: motor pe benzină cu sistem micro-hibrid și versiune cu tracțiune integrală

Publicat joi, 25.11.2021 12:58 de Alexandru Monenciu

Suzuki prezintă noua generație S-Cross. Modelul nipon propune un design nou, dar și mai multe dotări în standard. Noul S-Cross va fi produs în Ungaria și va fi comercializat, în Europa, din luna decembrie a acestui an.

Noua generație Suzuki S-Cross tocmai a debutat oficial. Modelul nipon a primit un design exterior nou, dar și mai multe dotări oferite în standard.

Partea frontală a fost redesenată. Putem observa aici grila neagră, capota ceva mai ridicată și farurile LED. Avem apoi elemente de protecție la nivelul aripilor, stopuri LED și eleron integrat în hayon.

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul S-Cross are o lungime de 4.3 metri, 1.78 metri sunt trecuți în dreptul lățimii, înălțimea măsoară 1.58 metri, iar ampatamentul este de 2.6 metri. Suzuki susține că habitaclul este mai încăpător, dar și mai versatil decât al vechiului model.

Până să ajungem la noutățile interioare, mai trebuie să spunem că paleta de culori exterioare include 8 nuanțe: Albastru Sphere Peal, Gri Titan Dark Pearl Metallic, Negru Cosmic Pearl Metallic, Maro Canyon Pearl Metallic, Roșu Energetic Pearl, Alb, Alb Cool Pearl și Argintiu Silky Metallic.

În funcție de nivelul de echipare selectat, clienții vor regăsi la interior display central de 7 sau 9 inch, scaune față încălzite, sistem de climatizare pe două zone, sistem multimedia cu navigație, tapițerie din piele și plafon panoramic. Android Auto și Apple CarPlay wireless sunt standard.

Lista cu sisteme de siguranță oferite, de asemenea în standard, include Traffic Sign Recognition, Adaptive Cruise Control, Blindspot Monitoring și senzori de parcare față/spate.

Noua generație Suzuki S-Cross este echipată cu un motor pe benzină, de 1.4 litri, alăturat unui sistem micro-hibrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 129 de cai putere și 325 Nm, pe care îi poate livra fie printr-o transmisie manuală cu șase trepte, fie prin una automată cu același număr de rapoarte.

Clienții au la dispoziție versiuni cu tracțiune față, dar și cu tracțiune integrală ,Allgrip 4WD, cu patru moduri de rulare selectabile.

Noul S-Cross atinge 100 de km/h în 9.5 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h.

Așa cum spuneam, modelul nipon va fi produs în Ungaria, la uzina din Esztergom. Debutul pe piața europeană este programat pentru luna decembrie a acestui an.

via Suzuki

  • alex_cu_a_mic, joi, 25.11.2021 13:36

    Sper sa nu sara de 20k euro.

  • ignis, joi, 25.11.2021 14:11

    La ce inflație este, va sări cu siguranță de 20k. Legat de aspect, credeam că anteriorul este urât, dar modelul nou îl depășește în urâțenie. Fața cel puțin n-are nicio noimă, zici că e asamblată din bucăți de la trei mașini diferite.

  • Kirotractor, joi, 25.11.2021 14:50

    Da, pare o noutate d-acu 15 ani. Ca (ex)fan Suzuki, chiar nu înțeleg ce-i în capul lor. Sau în capul căpeteniei bibanilor (Suzuki = biban în japoneză dacă nu știați. :-)) Mai ales fiindcă-n sectorul moto încă-s tari, inclusiv ca design (v. Katana, Hayabusa etc.) ...Să-i fi zombificat alianța cu Toyota?! În fine, măcar fiabil va rămâne cu siguranță noul S-Cross (fostul SX4 a fost singurul crossover fără absolut nicio hibă după un Dauertest de 100.000 km la nemți -- c-un benzinar 1.6 aspirat ce-i drept.) P.S: Inexplicabil e și că sprintează mai bine (9,5 s 0-100 vs. 10,2 s) și prinde mai mult cu 5 km/h (195) ca fostul, cu aceiași 129 CP.

  • cos, joi, 25.11.2021 15:48

    Desi am un ignis si un vitara (desi nu s fan suzuki) uitandu ma la pozele astea parca faceliftul la S-cross nu mi mai pare atat de hidos acum :). In afara de ecranu ala tot mititel din bord masina asta nu are nimic nou sau macar in pas cu vremurile...aceleasi chestii le am eu pe vitara din '19, aceleasi butoane din anii 90, aceeasi gluma proasta cu 'hibridu' lor de jucarie...cat despre faimoasa fiabilitate ce sa zic...mai vedem.

  • @inexoscula, joi, 25.11.2021 17:18

    Uite ce bine e cand toti vorbesc frumos si numai de masini! Nu cearta nu @inexoidioti. Asa sa fie peste tot. Nici nu trebuie sa fie toti de acord. Frumos...

  • PMC, joi, 25.11.2021 19:50

    Cand o sa apara in showroom o sa ma duc sa-l vad. Am o curiozitate si sper sa nu ma dezamageasca: plasticele. Vestitele "plastice suzuki". Faimoasele. Inestimabilele si hilarele plastice. :)) In rest, dupa parerea mea, e la fel de urata ca si precedenta, parca un pic mai urata in dos. Si hai cu motorul de 1.4 benzina si consumul de 11 L in oras! Sa fie bine! Sa nu fie rau! :)) Swift si Jimny raman cele mai reusite. Si Ignis ar fi fost o chestie f interesanta daca nu s-ar fi imbatat designerul cand a ajuns "a l'arriere". :) @Kiro: SV650, moto, a lor, e superba si ffff buna. N-are moarte. Merge forever si are un sunet placut, e un all-ronder aproape perfect. Era cat p'aci "so eau" (ca sa ma exprim ca prostii de pe facebook).

  • Adnopel, joi, 25.11.2021 20:26

    O combinație între ASX și Corolla Cross,capota motor gen Vitara,destul de ciudata dar interiorul mixat pe generația veche cu tableta noua,oricum mai masculină,se va vinde bine și cred ca are 5 stele platforma noua,romanii isteți o vor aprecia.

  • Kirotractor, joi, 25.11.2021 20:53

    Da PMC, zici bine de SV650 - mai bun ca orice Ducati similar, dar la juma de preț (hai că exagerez un pic, însă motorul a rămas cel mai reușit și longeviv V2 de allrounder, neschimbat practic din 1999 încoace.) Și cu spatele lui Ignis ai dreptate (cam des deja :-)) - Swiftul actual în schimb, deși simpatic, îmi pare sub fosta generație ca design. Hai pa, toate cele bune -- ies rapid, că atmosfera-i cam toxică prin zonă de o vreme. Nu-s prea surprins totuși, în contextul ofensivelor cam apocaliptice dospite gradat -- asta e, un test karmic necesar poate, mai știi??

  • mircea2, joi, 25.11.2021 21:51

    Cum spune Autozeitung,*vin vechi in sticle noi*. Un facelift major al modelului aparut in 2013 cu actualizari importante al designului,sistemului media si celor de siguranta pasiva.Mie imi plac modificarile de design exterior,interiorul este cam acelasi cu exceptia noii pozitii pentru ecranul media.Preturile,cum rezulta din configuratorul dealerului,au crescut,ca peste tot.O echipare intermediara,cu tractiune fata si cutie manuala,costa cel putin 22000 euro,dar nimic nu mai este ieftin(si un C3 aircross pleaca de la 19000 euro). Ramane de vazut daca au fost imbunatatite materialele interioare si calitatile rutiere.

  • aburika, joi, 25.11.2021 23:10

    Poate greșesc, dar spatele seamănă foarte mult cu al generației anterioare de RAV4, iar fața cu actualul Corolla Cross.

  • urata, urata, urata, vineri, 26.11.2021 07:22

    atat

  • @@inexo, vineri, 26.11.2021 08:20

    Discutam despre ce vrem noi,nu despre ce ne dai tu voie!

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 26.11.2021 19:34

    Mda... măcar e o evoluție față de generația actuală. Probabil că echiparea de vârf va costa spre 30.000 de Euro.

  • mede, joi, 02.12.2021 10:00

    de ce arata ca o mașină conceputa acum 20 de ani?

  • Florin, vineri, 03.12.2021 02:41

    Eu am un Vitara din 2017 cu 100 k la bord fara nici o problema tehnica.Am pus doar ulei si filtre de origine,am schimbat o data bujiile ,placute si discurile de frana.Consum max 5-5,5% benzina motor 1.6.

  • DNY, joi, 16.12.2021 08:52

    O masina reusita, frumoasa! Cred ca este si f stabila si bine antifonata. E pe lista pt 2022!