Noua generație Land Rover Defender este aici: motorizări diesel și pe benzină, versiune plug-in hybrid și tehnologii de ultimă generație
Land Rover a prezentat o nouă generație a legendarului Defender. Cu motorizări diesel și pe benzină, dar și o versiune cu încărcare la priză, noul Defender beneficiază de o serie de tehnologii de ultimă generație și promite o experiență interesantă pentru cei care caută off-road adevărat.
Campania de teasing a noii generații Land Rover Defender a luat sfârșit, iar constructorul britanic a publicat acum primele imagini și informații pentru noul model.
Noul Defender promite să fie “indestructibil” datorită arhitecturii D7x, bazată în proporție de 95% pe o structură de aluminiu ușor. Astfel, Land Rover susține că a creat cea mai solidă caroserie din istoria sa. În plus, constructorul anunță că noua arhitectură este “fundația perfectă” care să susțină sistemele de propulsie electrificate.
Land Rover a anunțat două versiuni de ampatament: Defender 110 (3.022 mm), respectiv Defender 90 (2.587 mm). Defender 110 va putea fi configurat pentru 5, 6 sau 5+2 locuri, cu o capacitate de încărcare de până la 2.380 de litri. Land Rover susține că Defender 90 va putea găzdui 6 pasageri, având dimensiunile “unui hatchback compact”.
Dimensiunile lui Defender 110: lungime - 4.758 mm (fără roată de rezervă), 5.018 mm (cu roată de rezervă); înălțime - 1.967 mm; lățime - 1.996 mm (fără oglinzi), 2.008 mm (oglinzi pliate), 2.105 mm (oglinzi “deschise”).
În cazul lui Defender 90, avem următoarele dimensiuni: lungime - 4.323 mm (fără roată de rezervă), 4.583 mm (cu roată de rezervă); înălțime - 1.974 mm; lățimi similare cu Defender 110.
Defender 110 este mai lung, mai înalt și mai lat decât Jeep Wrangler, lucru valabil și pentru Defender 90, cu excepția lungimii.
Gama de motorizări cuprinde două propulsoare pe benzină (2.0 litri și 300 CP, respectiv 3.0 litri și 400 CP cu tehnologie mild hybrid), dar și două propulsoare diesel (2.0 litri de 200 și 240 CP). Versiunea PHEV cu încărcare la priză va fi disponibilă începând de anul viitor.
Garda la sol este de 291 mm, în timp ce noul Defender se laudă cu o capacitate de tractare de 3.500 de kilograme.
Pentru rularea în off-road, Land Rover Defender beneficiază în premieră de noua tehnologie Terrain Response, prin care șoferii pot regla setările vehiculului în funcție de preferințe și teren. Există și o funcție automată care stabilește cele mai potrivite setări pentru diferitele terenuri întâlnite.
Pe lângă atenția acordată performanțelor în off-road, Defender a primit și nou sistem de infotainment cu update-uri over-the-air (OTA). În plus, Tehnologia ClearSight Ground View oferă șoferilor o vizibilitate mai bună prin proiectarea pe ecranul touchscreen a imaginilor din fața mașinii.
Land Rover propune mai multe echipări, respectiv Defender, S, SE, HSE, First Edition. Echiparea de top Defender X va beneficia de patru pachete de accesorii: Explorer, Adventure, Country și Urban.
Via Land Rover
Esențial pt mașina asta era un motor 3 litri diesel... Design cam mult schimbat și cam riscant. Fanii defender sunt mai tradiționaliști.