Noua generație Audi A8 se lansează în 11 iulie: limuzina ar putea primi propulsie hibridă
A patra generație Audi A8 va fi prezentată în 11 iulie înainte de dezvăluirea cu public din toamnă, iar vânzările vor începe până la sfârșitul anului. Modelul ar putea primi inclusiv propulsie hibridă.
Lansarea oficială a noului Audi A8 era așteptată pentru Salonul Auto de la Frankfurt de la sfârșitul lunii septembrie, însă constructorul german a trimis presei invitații la un eveniment special de prezentare care va avea loc la Barcelona în 11 iulie.
Astfel, cea de-a patra generație a limuzinei va fi dezvăluită presei peste mai puțin de 4 luni, însă pentru moment nu există prea multe informații oficiale despre aceasta. Știm însă că noul Audi A8 va utiliza platforma MLB Evo și că va avea o lungime ceva mai mare decât faceliftul disponibil în prezent pe piață, în timp ce gama de motorizări s-au putea îmbogăți cu un hibrid plug-in, care ar urma să apară după lansarea oficială.
În rest, presa internațională vorbește despre o gamă cu două motorizări pe benzină (V8 de 4.0 litri și 460 CP și W12 de 6.3 litri și 565 CP) și alte 3 motorizări diesel (V6 TDI de 3.0 litri și 272 CP, V8 TDI de 4.0 litri și 408 CP și V10 TDI de 5.0 litri și 500 CP).
Anterior, Audi a anunțat că un model de mari dimensiuni, posibil noul A8, va primi Virtual Dashboard, o versiune avansată a actualului Virtual Cockpit disponibil deja pe mai multe modele de serie, care ieşea în evidenţă prin existenţa a trei ecrane cu funcţii touch care vor înlocui integral controlalele tradiţionale.
Virtual Dashboard include trei ecrane touch, iar unul dintre ele are o suprafaţă uşor curbată, o diagonală de 1.41 inch cu rezoluţie 2240x720 pixeli şi este amplasat chiar în raza vizuală a şoferului. Acest display are funcţii asemănătoare cu cele oferite deja de Virtual Cockpit, însă sistemul include alte două ecrane secundare amplasate pe consola centrală unul sub altul. Cel de sus este utilizat pentru funcţii multimedia, în timp ce al doilea este util pentru introducerea de text, întrucât toate butoanele clasice au fost eliminate. Toate cele trei ecrane au feedback haptic, astfel că oferă o vibraţie şi un sunet la fiecare apăsare a şoferului sau pasagerului din dreapta.
În plus, modelul va fi echipat cu o serie de sisteme autonome, inclusiv o versiune actualizată pentru Traffic Jam Assist.
Via Carscoops