Noua generație a sistemului multimedia Ford Sync va prezice ambuteiajele din trafic: americanii vor utiliza tehnologie TomTom

Publicat duminică, 05.07.2020 10:17 de Daniel Popescu, Foto: Ford

Ford a anunțat că noua generație a sistemului multimedia Sync va utiliza tehnologie furnizată de TomTom capabilă să anticipeze ambuteiajele din trafic.

Ford a anunțat la sfârșitul acestei săptămâni o serie de detalii despre noua generație a sistemului multimedia pe care îl oferă în cadrul modelelor sale.

Ford Sync 4 va integra o serie de servicii oferite de TomTom, unul dintre principalii furnizori de sisteme de navigație din lume.

TomTom va furniza astfel informații despre trafic în timp real, iar tehnologia folosită permite inclusiv anticiparea ambuteiajelor înainte ca acestea să se întâmple.

În acest sens, TomTom mizează pe procesarea a peste 70 de milioane de ore de condus pe zi de la milioane de vehicule care utilizează serviciile TomTom. Informațiile despre trafic astfel analizate vor fi actualizate pentru șofer la interval de numai 30 de secunde.

Primul model Ford care va utiliza noile servicii furnizate de TomTom este noua generație a pick-up-ului F-150, care a fost prezentată cu numai câteva zile în urmă și care va fi disponibilă pe piața americană începând din toamnă acestui an. Serviciul va fi însă disponibil doar opțional.

Ulterior, noua generație Sync 4 va fi disponibilă și pe SUV-ul electric Mustang Mach-E, ale cărui livrări sunt programate să înceapă în perioada următoare. În cazul lui Mach-E, Sync 4 va fi disponibil standard.

"Noile tehnologii de pe Sync 4 au de două ori mai multă putere de calcul decât generația anterioară și oferă harți în timp real cu afișaj similar cu cel al smartphone-urilor pentru a te ajuta să ajustezi rapid rutele pe baza milioanelor de vehicule conectate", a explicat Stuart Taylor, director executiv al Ford.

Via Ford

  • netam-nissan, luni, 06.07.2020 08:25

    cam balbaiti tomtom astia dar cred in ei ca si in tartorii digitalibanizarii, sigur vor crea noi ambuteiaje ca sa aiba ce sa rezolve. la fel si bolile nu trebuie vindecate, doar tratate pina la prohod ca doar asa iese banu.

  • andrei, luni, 06.07.2020 09:44

    hai ca deja bati campii. in primul rand ca nu rezolva ei ambuteiaje, chiar daca le-ar crea. faptul ca te deviaza nu inseamna ca s-a rezolvat ambuteiajul, inseamna ca a ramas la o valoare mai mica, dar asta e altceva. apoi nu vad cum pot crea ei ambuteiaje, ca sa nu mai zicem ce se va intampla cand (presupunand ca ar putea crea) userii se vor prinde. si se vor prinde rapid, daca e cazul. iar cu bolile care nu se pot vindeva, eu zic sa te faci doctor intai si dupa aia mai vedem. faptul ca nu se pot vindeca boli inca nu inseamna ca nu se vrea.

  • netam-nissan, luni, 06.07.2020 10:04

    dle andrei presupun cu tot respectu ca daca nu aveti nici urma de simt al umorului.. sigur aveti un vw golf.

  • andrei, luni, 06.07.2020 10:54

    adica tu ai facut o gluma acolo? nu stiu daca stii, dar pe internet cand faci glume pui si tu un smiley. daca nu pui, nu te mai mira ca te ia lumea in serios. eu am un foarte bun simt al umorului, dar nu deduc la orice fraza scrisa de cineva ca a fost o gluma, ca risc sa inteleg totul ca pe o gluma, ceea ce e chiar rau. si nu, nu am golf, am bmw, masina cocalarilor.

  • jaemi, luni, 06.07.2020 11:24

    Eu nu stiu cum o mai fi si sync4 asta dar eu nu inteleg de ce Ford nu e in stare sa scoata un sistem functional, simplu si fara pretentii bineinteles, cum pot ceilalti producatori de volum, nu ma refer la lux. Dupa rateurile monumentale cu sync1 si sync2, despre care citisem in presa, m-am bucurat ca masina mea avea sync3 varianta completa si am sperat ca vechile probleme s-au rezolvat. Dar ce sa vezi...si la asta exista erori peste erori, blocaje zilnice, nu raspunde la comenzi sau raspunde cu intarziere de 10-15 secunde, practic inutilizabil. Nici macar receptia radio FM in orase, unde e semnal puternic nu este buna, interferente intre posturi si bruiaje, conectarea la telefon uneori se face, alteori nu se face, sa raspund din tasta de pe volan sau de pe ecran e imposibil, pentru ca nu reactioneaza bine, iar cand da semne ca ar reactiona, pana se stabileste conexiunea, celalalt deja inchide pentru ca crede ca nu o sa mai raspund. Nu mai zic ca acum pe canicula, sistemul asta nu mai raspunde la nimic, nici macar nu pot sa inchid ecranul din tasta dedicata sau radioul din butonul principal. Dupa ce inchid masina ecanul ramane aprins pentru cat vrea el, nu stiu ...o ora doua trei habar n-am ca nu stau langa masina sa vad cand se opreste, dar e mega enervant ca mananca curent din baterie aiurea si mai atrage si atentia din exterior, asa ca asez parasolarul si o carpa neagra si un prosop peste ecran, ca nu stii cine e vreodata tentat sa-ti sparga masina doar sa fure ecranul ala ., chit ca nu are ce sa faca cu el, dar nu e exclus nimic in ziua de azi. Nasol e ca prosopul ala tot se vede ca e pus acolo ca sa ascunda ceva, si unii isi pot imagina ca cine stie ce ascund acolo... Per total o mizerie de sistem, imi pare rau ca nu pot sa-l dau jos de pe masina sa-l sparg cu ciocanul la cati nervi mi-a facut. De fapt cred ca pot, dar o sa ramana o gaura mare si urata in bord. Sau cel mai bine dau masina cu totul sa scap de ea, ca desi are doar 3 ani jumate vechime, mi-a facut un car de draci, nu doar din cauza lui sync, din mai multe motive.

  • AnalFabet Functional, luni, 06.07.2020 12:52

    Andreie! tie daca nu-ti pune omul vreo ideograma (in cazul tau emoticoane) tu nu intelegi sensul unui text? Fascinant.

  • netam-nissan, luni, 06.07.2020 13:14

    cu fara ecran e cel mai bine, d-aia mai trag de nissanu meu tiida pina ii cad și farurile in radiator ca catalizator nu mai are. nasol e ca nu mai gasesti nici forduri neecranate, zicea deci bine bunicu ca fordurile erau bune cind aveau doar mustati in forma de T mi se pare si costau noi 300 coco. bine cowboiii aveau 100 parai salar pe atunci si bunicu lua o pereche de boi cu 5 lei-aur iar acum boi mai sint doar in politica si ii platim mult mai mult dar tot nu le ajunge si mai manglesc grautatea lor tot in aur.