Noile oglinzi cu zonă convexă combat eficient unghiul mort

Publicat marţi, 13.07.2010 11:25 de Mircea Meșter

Producătorii auto au început să monteze în SUA în dotarea standard a maşinilor oglinzi cu zonă convexă. Acestea au un design plăcut şi sunt foarte eficiente în combaterea unghiului mort.

Constructorii auto continuă să dezvolte idei şi sisteme pentru a contracara una dintre marile probleme pe care le au şoferii atunci când se află la volan: unghiul mort. Dacă până acum au fost încercate toate soluţiile practice posibile şi s-a continuat cu abordarea sistemelor bazate pe senzorii care te avertizează vizual şi sonor atunci când vrei să schimbi banda iar din spate se apropie o altă maşină, producătorii tind să revină la "rădăcinile" căutărilor şi să dezvolte oglinzi cu o zonă convexă care permite vizualizarea unei porţiuni mult mai largi din şosea.

Spre deosebire de vechile oglinzi cu zonă convexă care stricau imaginea maşinii printr-o forma inestetică a zonei vitrate, cele noi se potrivesc cu designul maşinilor şi completează astfel liniile acestora. Startul a fost dat în SUA, acolo unde sistemele electronice de monitorizare a unghiului mort sunt extrem de bine văzute pe piaţă şi încep să migreze dinspre maşinile scumpe pe modelele de masă. Cu toate acestea, mulţi clienţi care nu îşi permit achiziţia unui astfel de sistem preferă oglinzile cu zonă convexă, care costă între 10 şi 15 dolari.

Este foarte interesant şi faptul că, deşi din ce în ce mai mulţi clienţi îşi aleg sistemul de monitorizare electronică prin senzori a unghiului mort, cea mai mare parte a şoferilor preferă metoda clasică a oglinzii cu zonă convexă. Un studiu realizat pe 967 de şoferi din SUA a arătat că 69% dintre aceştia ar alege oglinzile modificate în detrimentul unui sistem bazat pe senzori. "Dacă nu ai avut astfel de oglinzi înainte de a le testa, le vei aprecia imediat", afirmă organizatorii acestui studiu. Evident, există întotdeauna şi posibilitatea montării unor oglinzi cu zonă convexă de pe piaţă, însă cele oferite de producător au avantajul de a fi desenate pentru a se potrivi atât designului, cât şi formelor maşinii, astfel că zona utilă de vizibilitate este clar extinsă.

Conform statisticilor oferite de producători, circa 400.000 dintre accidentele care au loc în fiecare an se petrec din cauza faptului că un şofer a fost indus în eroare de unghiul mort.

via | Freep

  • noname00, marţi, 13.07.2010 12:45

    Mi se pare mie sau poza de prezentare este facuta din cel putin 3 poze?

  • benzinaru', marţi, 13.07.2010 13:41
    vax

    vax albina, uita-te de doua ori inainte sa treci de pe o banda pe alta si nu o sa patesti nimic iar daca mai si conduci o berlina un ochi peste umar face miracole

  • unckle, marţi, 13.07.2010 16:40

    as zice 4 poze ;) si da, unghiul mort este un pericol si soferii ar trebui ajutati sa nu comita greseli - deci orice lucru in plus este binevenit ( parerea mea este ca oglinzile "normale" care au capatul exterior curbat sunt suficiente, sar orice bonus este binevenit :) )

  • ha ha ha, marţi, 13.07.2010 17:34
    ha ha ha

    Si mie mi se pare a fi vreo 3...din care masina cu oglinda, dezvaluie in oglinda o masina de alta culoare...

  • noname00, marţi, 13.07.2010 18:27
    @unkle

    Dupa ce am postat am observat ca sunt cel putin 5: 1. masina rosie din care e facuta poza, 2. reflexia masinii rosii care este o masina verde, 3. reflexia din oglinca in care se vede pe unde a trecut masina rosie/verde, 4. masina rosie din oglinda, 5 ar putea fi drumul care se vede din masina din care e facuta poza :P. Iar poza masinii rosii care se vede in oglinda cred ca si aceia este generata din mai multe, prea rotunda umbra. De ce am zis asta - nu imi da deloc increderea noua oglinda atata timp cat nu pun o poza reala.

  • Rio, miercuri, 14.07.2010 09:15

    O idee buna insa puteau sa puna si ei o poza reala, nu colaje de proasta calitate. @Automarket nu cumva poza asta ati facut-o voi? Pentru ca pe Freep (sursa articolului) este o poza muuult mai reusita, desi nici aia nu pare sa fie reala. Toate cele bune