Noi detalii Volkswagen ID.Polo: autonomie de 450 de kilometri

Publicat luni, 15.12.2025 17:17 de Tiberiu Safta

Volkswagen a dezvăluit o serie de informații și fotografii noi cu viitoarea generație electrică ID.Polo. Noul model va fi lansat oficial în 2026 și va avea o autonomie de până la 450 de kilometri.

Au mai rămas cel puțin 3 luni până când vom asista la debutul primei generații electrice a lui Volkswagen Polo. Noul model va fi botezat ID.Polo și va fi un model electric accesibil, care promite un preț de pornire de 25.000 de euro.

Am văzut până acum mai multe imagini oficiale cu viitorul model, deocamdată ascuns sub camuflaj. Înaintea sfârșitului de an, constructorul de la Wolfsburg ne dezvăluie câteva dintre detaliile tehnice importante ale noului ID.Polo.

TREI MOTORIZĂRI LA MOMENTUL LANSĂRII

În primul rând aflăm că noul Volkswagen Polo va fi disponibil cu 3 motorizări diferite la momentul lansării. Astfel, vor exista versiuni cu 116 cai putere, 135 cai putere și 211 cai putere. Primele două motorizări vor avea o baterie de 37 kWh de tip LFP (litiu-fier fosfat). Acest acumulator va putea fi încărcat la o putere de până la 90 kW, la o stație de încărcare rapidă.

Cea de-a 3-a motorizare disponibilă la momentul lansării va avea o baterie de tip NMC (nichel mangan cobalt), cu o capacitate netă de 52 kWh. Bateria mai mare va putea fi încărcată la o putere de până la 130 kW și va asigura o autonomie de 450 de kilometri în regim WLTP.

VERSIUNE DE PERFORMANȚĂ GTI

În a doua jumătate a lui 2026 va fi lansată și versiunea de performanță ID.Polo GTI. Hot hatch-ul electric va fi cel mai puternic din gamă, datorită unui propulsor de 226 cai putere. La fel ca motorizarea de 211 cai putere, versiunea GTI va primi bateria de 52 kWh.

CONFIGURAȚIE NOUĂ PENTRU TRACȚIUNEA FAȚĂ

Toate versiunile lui Volkswagen ID.Polo vor primi un singur motor electric care antrenează roțile din față. Noul model va primi o configurație nouă pentru tracțiunea față, datorită unui motor cu o complexitate redusă, o greutate mai mică și cu un număr mai mic de piese.

De asemenea, bateriile vor avea o structură unificată a celulelor și tehnologia cell-to-pack. De aici rezultă o complexitate redusă pentru montarea bateriei, un spațiu mai mare și greutate mai mică, plus o densitate a energiei mărită cu 10% și care ajută la o autonomie mărită.

INTERIOR MAI SPAȚIOS

Noul Volkswagen ID.Polo măsoară 4053 milimetri în lungime, 1816 milimetri în lățime și 1530 milimetri în înălțime. Ampatamentul are o lungime de 2600 de milimetri. Datorită acestor dimensiuni, pasagerii din spate beneficiază de un plus de 19 milimetri de spațiu mărit în lungime, iar portbagajul are un volum mai mare cu 24% față de actualul Polo cu motoare termice.

Cu bancheta în poziție normală, portbagajul lui ID.Polo are 435 de litri. Odată rabatată bancheta, volumul portbagajului crește la 1243 de litri.

SISTEME NOI DE ASISTENȚĂ

Noul Volkswagen ID.Polo va beneficia de un asistent Travel Assist îmbunătățit. Acest sistem actualizat va permite ghidare pe lungime și pe lățime a mașinii în mers, iar schimbările benzilor vor fi și acestea asistate. Pentru prima dată, Travel Assist montat pe noul ID.Polo va putea recunoaște luminile semafoarelor și semnele rutiere de stop.

LIMBAJ DE DESIGN NOU

Prima generație exclusiv electrică a lui Polo va adopta noul limbaj vizual Pure Positive, care îi oferă modelului un aspect mai dinamic. Totodată, noul model este bazat pe arhitectura MEB+.

PRODUCȚIE LA UZINA SEAT

Noul Volkswagen ID.Polo va fi produs în Spania, la uzina Seat din Martorell.

via Volkswagen

  • nsrei, luni, 15.12.2025 18:56

    Auleu ăla e portbagaj? Și autonomia aia de 450 (teoretică) e cu bacteria mare? Pai îmi pare rău să vă anunț dar eu nu voi cumpăra așa ceva Mai pui zece mii și iei Tesla model 3, e drept aia cheala, dar macar ai tesla. Cat despre europeni mai buna pare Ford puma. E nitel mai scumpă dar merita diferența, oarecum deși tot la preț de Tesla chinezeasca ieși