Mercedes-Benz Tomorrow XX, noul proiect de sustenabilitate al mărcii
Mercedes-Benz a dezvăluit noul său proiect de sustenabilitate Tomorrow XX. Prin acest program, marca germană se angajează să producă mașini mai prietenoase cu mediul și care folosesc o proporție mai mare de materiale ecologice și reciclate.
Sustenabilitatea a devenit un cuvânt des întâlnit în rândul producătorilor de mașini. Practic toți producătorii de volum au elaborat numeroase proiecte în acest sens cu scopul de a produce mașini cu un impact redus asupra mediului înconjurător. Unul dintre acești producători este și Mercedes-Benz, care tocmai a dezvăluit noul său proiect de sustenabilitate pentru viitoarele sale modele de serie.
Noul proiect al mărcii germane se numește Tomorrow XX și adoptă principiile de construcție ale conceptelor Mercedes-Benz Vision EQXX și AMG GT XX. Proiectul are ca obiective reducerea emisiilor de carbon rezultate din procesul de producție, creșterea conținutului de materiale reciclate și dezvoltarea unei noi economii circulare.

Pentru asta, Mercedes-Benz lucrează cu mai mulți parteneri specializați în domeniul sustenabilității. Marca de la Stuttgart construiește, în prezent, o instalație-pilot proprie pentru reciclarea bateriilor în orașul Kuppenheim din sudul Germaniei. În prezent, această unitate de reciclare se află în faza de cercetare și dezvoltare.
Prin noul proiect Tomorrow XX, Mercedes-Benz spune că a identificat nu mai puțin de 40 de materiale și componente noi în ultimii 2 ani. Aceste componente și materiale sunt mai sustenabile și vor fi prezente la viitoarele modele de serie ale mărcii.
PIESE MAI UȘOR DE DEMONTAT

Pentru a reduce consumul de resurse finite, Mercedes-Benz regândește modalitatea în care sunt concepute anumite componente. Scopul este acela ca, la finalul ciclului de viață al unei mașini, materialele reciclabile ale acelui vehicul să fie returnate în sistem într-o cantitate cât mai mare.
Tocmai de aceea, unele piese precum farurile, vor fi mai ușor de demontat pentru ca apoi materialele să fie separate pe diferite fracții în procesul de reutilizare.
OȚEL „VERDE”

Viitoarele modele Mercedes-Benz vor fi produse dintr-un oțel "verde", adică in oțel cu emisii aproape zero. Pentru asta, marca germană va înlocui tradiționalul proces de producție bazat pe utilizarea furnalului și o va înlocui cu un proces nou. Acest proces îmbină reducerea directă pe bază de hidrogen a metalului cu utilizarea unor cuptoare electrice cu arc.
De asemenea, noul oțel "verde" va avea și un conținut mai mare de materiale reciclate. În acest fel sunt eliminate aproape în totalitate emisiile de gaze cu efect de seră.
PIESE NOI, REALIZATE DIN ANVELOPE UZATE

Cu proiectul Tomorrow XX, anvelopele uzate primesc o a doua viață. Printr-un proces de reciclare chimică, anvelopele uzate sunt transformate în ulei de piroliză ce poate fi combinat cu biometan certificat provenit din deșeuri agricole. Ambele materiale sunt apoi procesate în plastic și oferă același nivel de calitate ca plasticul tradițional, obținut din materii prime fosile.
Mercedes-Benz a introdus deja o componentă creată din exact acest proces. Mai exact, mânerele portierelor sunt concepute datorită acestui proces de reciclare.
COMPONENTE DIN AIRBAG-URI RECICLATE

Și airbag-urile reciclate vor avea un rol important în producerea unor componente noi. Airbag-urile folosite de Mercedes-Benz sunt construite din poliamidă întărită cu fibră de sticlă. Atunci când un airbag este reciclat, pot fi produse două componente rezultate din acesta: suporturile motorului și carcasa supapei din sistemul de management termic.
PLĂCUȚE DE FRÂNĂ RECICLATE

Inclusiv plăcuțele de frână vor fi concepute din materiale reciclate. Aceste plăcuțe noi conțin aproximativ 40% material provenit din plăcuțe uzate și ajută la o reducere a emisiilor de CO2 cu până la 85%. La rândul său, noua plăcuță de frână reciclată este combinată cu o placă de suport realizată din oțel "verde".
Acest lucru este posibil și datorită sistemului de prelucrare a componentelor de frecare a mărcii, denumit MeRSy.
APROAPE 100% RATĂ DE RECICLARE

Proiectul Tomorrow XX prevede implementarea unei economii circulare care să ajute la atingerea unei rate de reciclare de aproape 100% în producție. De asemenea, Mercedes-Benz se angajează să se folosească și mai mult de energie regenerabilă în unitățile sale de producție.
via Mercedes-Benz





Cel mai sustenabil e falimentul. Pleaca toata lumea acasa, mai putini salariati, mai putine produse, mai putin consum, mai putini copii si lasam Europa sa se reinverzeasca incet incet. Sau.. sau vin produse din China, oameni din Africa si Asia si tot asa.