Noi detalii despre accidentul fatal cu mașina autonomă Uber: sistemul a identificat în mod repetat victima drept un obiect, vehicul sau biciclist
Mașina autonomă Uber care a provocat un accident mortal în 2018 a identificat în mod repetat victima drept un obiect, vehicul sau biciclist, motiv pentru care nu a reușit să anticipeze corect direcția sa de deplasare.
Autoritățile americane au publicat în această săptămână mai multe documente de peste 400 de pagini cu privire la ancheta în cazul accidentului fatal în care a fost implicată o mașină autonomă Uber în statul american Arizona în luna martie a anului trecut.
La vremea respectivă, un Volvo XC90 cu toate sistemele proprii de siguranță dezactivate, dar echipat cu sisteme autonome dezvoltate de Uber, a lovit o femeie care traversa neregulamentar împingându-și bicicleta. Accidentul a avut loc pe timp de noapte la o viteză de 65 km/h.
Documentele prezentate acum arată că sistemul software dezvoltat de Uber a detectat victima, dar a clasificat-o inițial drept un "obiect", nu o persoană.
În plus, într-un interval foarte scurt de timp, sistemul și-a schimbat în mod repetat clasificarea și a alternat între "vehicul", "biciclist" și "obiect", motiv pentru care sistemul nu a fost capabil să anticipeze în mod corect direcția de deplasare a victimei.
Practic, de fiecare dată când sistemul a schimbat clasificarea, acesta a trebuit să recalculeze direcția de deplasare a "vehiculului", "biciclistului" sau "obiectului".
Conform setărilor stabilite de Uber, pentru a evita alarmele fals-pozitive, sistemul urma să aplice frâna la o secundă după stabilirea unui impact iminenent. Inițial, anchetatorii au stabilit că mașina a detectat victima cu numai o secundă înainte de impact, însă documentele arată că în realitate vehiculul a detectat victima cu 5.6 secunde înainte de impact.
Întrucât a alternat în mod repetat clasificarea victimei, sistemul nu a aplicat frâna pentru a evita impactul.
De asemenea, autorii documentului menționează că decizia Uber de a dezactiva sistemele dezvoltate de Volvo a fost corectă, pentru a evita situația în care deciziile acestora se suprapun peste deciziile sistemului autonom Uber.
Noile documente arată însă că introducerea mașinilor autonome în producție de serie este încă departe din cauza numeroșilor factori care trebuie luați în calcul și a faptului că tehnologia nu este încă fiabilă.
Via The Verge
- tehnologia (componenta hard) ESTE fiabila, - dar depinde despre CE tehnologie vorbim (IR, laser, radar, combinatie, etc), compromisul ideal fiind cea bazata pe LASER de mica putere - softul inca trebuie pus la punct si, defapt aici, AICI e marea problema si aici ajungem la ce spuneam in martie 2018 ...Imagistica IR si sistemul de recunoastere a pietonilor nu au functionat