Nissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitaclu
Constructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat.
Cu toții știm ce înseamnă să lași mașina în soare, pentru perioade mai lungi de timp. Trecând peste temperaturile extreme resimțite la nivelul caroseriei, mai ai și habitaclul care se transformă într-o saună veritabilă.
Japonezii de la Nissan au rezolvarea: o vopsea specială care scade temperatura din habitaclu, dar și temperatura caroseriei. Această vopsea este dezvoltată împreună cu cei de la Radi-Cool.
Pe scurt, vopseaua conține particule sintetice, care reacționează la lumină. Una dintre ele reflectă razele infraroșii ale soarelui, iar cea de-a doua creează unde electromagnetice care resping razele soarelui, redirecționând energia dinspre vehicul înapoi în atmosferă.
Nissan a început să lucreze la această tehnologie în urmă cu 3 ani. În 2023, niponii au demarat un test de fezabilitate, care s-a întins pe o perioadă de 12 luni, la aeroportul Haneda din Tokyo. Locul perfect, având în vedere expunerea constantă la soare a mașinilor care operează aici.
Vopseaua specială a fost aplicată pe un vehicul Nissan NV100, iar rezultatele au fost promițătoare.
Mașina pe care a fost aplicată vopseaua specială a avut o temperatură cu 12 grade Celsius mai mică la nivelul caroseriei și cu 5 grade Celsius mai mică în habitaclu, comparativ cu o mașină care avea aplicată o vopsea obișnuită.
Acest tip de vopsea nu este o noutate, având în vedere că este utilizată la clădiri și diverse structuri. De obicei, însă, este foarte groasă și nu poate fi acoperită cu lac. Așadar, în această formă nu poate fi utilizată pe mașini.
După ce a testat peste 100 de mostre, echipa de ingineri Nissan a ajuns în prezent la o grosime de 120 de microni, de șase ori mai mult decât are o vopsea auto obișnuită. Inginerii au confirmat rezistența la sare și ciobire, exfoliere, zgârieturi, reacții chimice, dar și în ceea ce privește consistența culorii și capacitatea de reparare.
Niponii vor să obțină rezultate asemănătoare, dar cu un strat mai subțire de vopsea. Dacă totul decurge bine, această vopsea specială ar putea fi introdusă, într-o zi, în producția de serie.
via Nissan
e bine.. totusi nu cred ca ar puterea sa respinga pana in spatiu :/ despre ac si consum, pot sa umble la ce aplica pe geamuri si acoperis, ca de acolo se incalzeste inauntru. iar la motor sa faca passaje de aer mai bune, sa se reflecte caldura inspre roti etc..