Nissan și grupul Jaguar Land Rover: tehnologie de Formula E pe mașini de stradă
Nissan și grupul Jaguar Land Rover încearcă să țină pasul cu evoluția rapidă a industriei de mașini electrice. Fiind producători cu echipe în Formula E, aceștia se folosesc de tehnologiile mașinilor de curse pe mașinile lor de stradă.
Dintotdeauna, tehnologia de curse a ajutat producătorii auto în dezvoltarea de automobile. Nici producători ca Nissan sau grupul Jaguar Land Rover nu fac excepție, deoarece încearcă să recupereze terenul pierdut în fața liderilor în vehicule electrice precum Tesla.
Prin urmare, aceștia se bazează pe echipele lor de curse din Formula E pentru inovații care să contribuie la construirea unor vehicule electrice cu autonomie și eficiență sporite sau cu un preț mai mic.
Formula E a întâmpinat dificultăți în a câștiga susținerea multor pasionați de motorsport, cu Formula 1 atrăgând în continuare audiențe semnificativ mai mari.
Cu toate acestea, producătorii auto care participă în Formula E afirmă că această competiție îi ajută foarte mult. Ca să înțelegem lucrurile mai bine, trebuie să notăm faptul că mașinile din Formula E încep fiecare cursă având doar 60% din capacitatea bateriei de care au nevoie și trebuie să genereze restul prin frânare.
Astfel, producătorii sunt nevoiți să dezvolte sisteme mai eficiente, precum și software-uri mai bune pentru a îmbunătăți performanța și autonomia.
În tranziția către vehicule electrice mai puternice, eficiente, dar și mai accesibile, Jaguar Land Rover, care investește 15 miliarde de lire sterline în producția de vehicule electrice, va utiliza tehnologia inverterului cu carburi de siliciu.
Această soluție a fost dezvoltată pentru mașinile sale din Formula E, dar acum va fi folosită și pentru a îmbunătăți eficiența în viitoarele sale modele electrice premium. JLR a folosit deja cunoștințele dobândite din gestionarea temperaturilor bateriei pentru a îmbunătăți autonomia modelului Jaguar I-Pace cu 20 de kilometri.
Nissan încearcă, de asemenea, să țină pasul cu industria vehiculelor electrice, planificând 19 modele complet electrice până în 2026. Tommaso Volpe, directorul echipei Nissan Formula E, a declarat că software-ul mașinii sale de curse se baza inițial pe cel al modelului Nissan Leaf.
Acesta a spus că Nissan dorește motoare mai eficiente, inversoare și baterii mai mici pentru electricele de masă pe întregul său portofoliu.