Nissan scoate model de 3000$ in India

Publicat miercuri, 20.06.2007 16:34 de Robert Gherghe

Carlos Ghosn a anuntat ca Nissan va produce un model de 3000 de dolari pentru piata din India.

Carlos Ghosn, CEO la Renault-Nissan, a anuntat astazi ca producatorul nipon va produce un model de 3000 de dolari pentru piata din India.

Ghosn crede ca este o dorinta enorma pe piata indiana pentru un astfel de model, iar Nissan face acest pas deoarece nu vrea sa piarda in concurenta cu Tata Motors, care lucreaza la randul lor la un model foarte ieftin.

Nissan va lucra cu Renault la acest model low-cost. Renault lucreaza si ei la un model foarte ieftin destinat pietelor emergente din afara Europei.

In spatele acestei miscari facute de Carlos Ghosn miza este foarte mare. Piata indiana se afla intr-o expansiune foarte puternica, fapt pentru care alianta Renault-Nissan mizeaza cu modele low-cost din partea ambelor marci.

  • Theo, joi, 21.06.2007 10:20
    Cat costa la poarta fabricii?

    3000 tre sa acopere costurile de proiectare, productie si publicitate si sa aduca profit ... si mai e si constructia fabricii ... mi-a scapat ceva? siguram uitat multe alte cheltuieli ... deci? 1700-2200 costuri de productie? Hmmm Carucior de butelie cu 4 roti si directia bunicica. Vreti? Il dau ieftin 3000 :)).

  • AndreiRN, joi, 21.06.2007 18:15
    Realitatea

    Cand auzi si o sa vedem astfel de modele o sa ne dam seama de marile tepe primite pana acuma de firmele mari automobilistice. Eu banuiesc costul de productie ca fiind pe la 50% din pretul de piata. Daca nu si mai putin. Restul este profit si impozite pe pare guvernele le baga in buzunar. Exemplu: Vin romanesc, italian, francez, german de calitate buna se vinde cu $1 sticla in SUA. Care este pretul brut adevarat? Se adauga imbutelierea, transportul si impozitarea. Cine pe cine pacaleste?

  • prudentul, joi, 21.06.2007 19:29
    preturi auto

    Nu pretul produsului finit (masina) ma uimeste pe mine, ci al pieselor de schimb. Citeam acum cativa ani un articol intr-o revista de profil despre pretul pieselor la masinile germane. Citez din memorie, un stop spate pt. BMW vreo 540 marci (inainte de introducerea euro). Adica nu vreo turbina sau bloc motor sau arbore cotit. Nu. O nenorocita de piesa simpla din plastic colorat, pe care masina de injectie le face ca pe acadele de rapid.