Nissan: "Noul Qashqai este desenat pentru a da senzaţia de siguranţă"

Publicat marţi, 21.01.2014 13:28 de Sebastian Toma

Taisuke Nakamura, directorul de design al Nissan Europe, a explicat scopul elementelor estetice noi din gama Qashqai. Modelul foloseşte mai multe trucuri pentru a întări senzaţia de siguranţă.

Nissan a prezentat în urmă cu o săptămână noua generaţie a lui Qashqai. Reprezentanţii departamentului de design al mărcii responsabile de modelul care a dat naştere categoriei SUV-urilor de segment C au vorbit despre trăsăturile definitorii ale noului Qashqai. Din declaraţiile lui Taisuke Nakamura şi ale lui Shiro Nakamura, designer şef Nissan Europe, respectiv Chief Creative Officer, remarcăm că senzaţia de siguranţă şi senzaţia de calitate au fost două idei cheie în redesenarea celebrului SUV al mărcii Nissan.

Până să se ajungă la aceste două concepte, designerii Nissan au avut alte idei în minte, inspirându-se dintr-un trio de caracteristici: "Athletic Agility, Smart Premium şi In Control", cele trei teme ale fiecărui element de design aplicat pe noul Qashqai. Trăsăturile de design create de echipa Nissan Design Europe sunt înrădăcinate în istoria lui Qashqai, urmând traseul pe care l-au dictat japonezii odată cu lansarea primei generaţii a SUV-ului lor compact.

Adesea, designerii amplasează obiecte care n-au legătură cu domeniul de activitate în studio, pentru a se inspira din senzaţiile pe care le trăiesc atunci când observă exponatele.

MAI PUŢIN CONTRAST, MAI MULTĂ MIŞCARE

Designerii Nissan spun că noul Qashqai dă senzaţia de mişcare prin reducerea contrastului estetic dintre partea interioară şi partea superioară a caroseriei. Noul design a adus elemente noi în partea inferioară a caroseriei lui Qashqai, cum ar fi difuzorul de aer integrat în bara spate, care îi acordă SUV-ului un aspect similar cu cel al modelelor premium şi conferă şi senzaţia de mişcare dorită de designerii mărcii.

La fel ca multe alte SUV-uri recente, noul Qashqai urmează ideea de design sportiv, realizat prin înclinarea plafonului, "ascuţirea" liniei geamurilor şi modificarea grilei faţă. Noua grilă faţă are sigla Nissan încadrată într-un "V", care porneşte dinspre bara faţă şi urcă pe capotă până la montanţii A. După cum explică designerii Nissan, toate eforturile au rolul de a da senzaţia de dinamism.

Noul Qashqai are aripi mai pronunţate, pentru a lăsa impresia că jantele sunt mai mari.

O altă "scamatorie" estetică aplicată la a treia generaţie a lui Qashqai este "lungirea" suprafeţelor vitrate şi mărirea bosajelor aripilor. Astfel, jantele par să fie mai mari în raport cu caroseria şi mijlocul vehiculului se "leagă" mai bine de cele patru colţuri. Plafonul lui Qashqai prezintă şi el o linie mai pronunţată, menită să dea senzaţia de viteză, explică Taisuke Nakamura, director de design la centrul Nissan Europe.

La fel ca siguranţa, tehnologia şi calitatea sunt dificil de integrat în design, pentru că fiecare persoana are o percepţie diferită a acestor elemente. Designerii Nissan spun că au rezolvat aceste probleme din faza incipientă prin integrarea design-ului blocurilor optice în schiţele originale şi prin păstrarea acestora la versiunea finală. Farurile şi stopurile lui Qashqai au fost desenate cu gândul la forma unui bumerang şi au rolul de a-l face pe Qashqai uşor de recunoscut de la distanţă. Forma din interiorul blocurilor optice este denumită adesea "indentitate vizuală a mărcii", fiind lucrul prin care se diferenţiază de competitori pe întuneric şi la distanţă.

LED-urile integrate în blocurile optice frontale sunt inspirate de forma unui bumerang.

Senzaţia de calitate, o altă trăsătură cheie dorită pentru noul Qashqai, este dată şi de ornamentele cromate, spun reprezentanţii departamentului de design, care au integrat aceste elemente încă de la început. "Nu poţi să le adaugi la sfârşit şi să speri că arată bine la final", explică Darryl Scriven, Design Excellence Manager, Nissan Design Europe. Mai mult decât atât, spaţiul dintre panourile de caroserie a fost redus, special pentru a da senzaţia de unificare a acestora.

Via Newspress (înreg.) | Nissan

  • tzenu_bmw, marţi, 21.01.2014 13:36

    noul Qashqai doar iti da senzatia de siguranta......cu practica e mai greu:))))))):P

  • Lbl, marţi, 21.01.2014 14:09

    Acest duster premium dci iti da doar aceasta senzatie. Macar atat daca nu este sigur :)))

  • cristi, marţi, 21.01.2014 14:41

    Imi parea interesanta masina, pana am citit acest articol, in care chiar directorul de design japonez spune cu "mandrie" ca masina asta la care el a muncit da "senzatia de siguranta" ! Halal mod de a-ti face reclama personala(tie si produsului de pe care vrei sa-ti iei banii). Sper sa fie doar o eroare de traducere, altfel cred ca orice om cu cap pe umeri si fara orbeala caracteristica fanilor marcii, le vor da celor de la Nissan "senzatia ca vor sa le cumpere Qasqai-ul"...

  • xxx, marţi, 21.01.2014 15:09

    Qashqai timp de 5 ani a fost o masina care s-a vandut foarte bine si mai ales constant (nu au fost fluctuatii de la an la an)=>deci un mare succes in Europa Chestia daca ne place sau nu, designul devine extrem de relativa Mie nu-mi place

  • gosha, marţi, 21.01.2014 15:23

    Legat de siguranta sa nu uitam ca prima generatie de Qashqai a primit cel mai mare scor EuroNcap la momentul respectiv, prin umrare nu cred ca se pune problema de senzatie in raport cu siguranta. Nimic insa depspre preturi....

  • mda, marţi, 21.01.2014 19:13

    Nu cred ca ati inteles ideea, mai copii... senzatia de siguranta poate fi data si de elemente subtile cum sunt bosajele aripilor si protectia acestora precum si protectiile pragurilor laterale si portierelor. Cine are multi km la active pe drumuri proaste, stie mult prea bine ca pietrisul si noroiul sarit de pe drum poate cauza daune importante in timp. ps: masina e chiar frumoasa asa... le doresc succes!

  • LUCCI, marţi, 21.01.2014 23:22

    De la ce design original aveau, la ce....Kuga au ajuns....