Nissan Leaf face performanţă în Norvegia: locul al 13-lea pe modele în 2012
Locul al 13-lea în Norvegia, cotă de piaţă de aproape 2% şi a doua maşină în vânzări în al doilea oraş ca mărime din statul nordic. Acestea sunt cifrele incredibile ale electricei Nissan Leaf în cel mai dezvoltat stat european din punctul de vedere al infrastructurii pentru maşinile electrice.
Chiar dacă vânzările globale ale electricei Nissan Leaf nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor lui Carlos Ghosn, şeful Renault Nissan, modelul eco al mărcii japoneze reuşeşte performanţe excepţionale pe anumite pieţe. Iar cel mai bun exemplu este Norvegia, acolo unde Nissan Leaf a realizat un an 2012 cu adevărat reuşit.
Modelul electric al mărcii nipone a fost cumpărat anul trecut de 2.298 de norvegieni, o cifră care a urcat Leaf pe locul al 13-lea în clasamentul pe modele în statul scandinav. Cota de piaţă a lui Leaf este de 1.7%, Norvegia devenind astfel statul cu cele mai multe exemplare Leaf pe cap de locuitor din lume.
O situaţie şi mai interesantă are loc în oraşul Trondheim, al doilea ca mărime după capitala Oslo, acolo unde electrica Nissan a fost al doilea model în clasamentul vânzărilor pe tot anul 2012.
În această situaţie, Leaf reprezintă unul dintre pilonii vânzărilor Nissan în Norvegia. Qashqai este singurul model al mărcii care a depăşit ca volum electrica Leaf, diferenţa fiind una relativ mică: 599 de unităţi în favoarea crossoverului compact.
Explicaţiile succesului lui Nissan Leaf în Norvegia apar pe trei planuri. În primul rând, infrastructura norvegiană le permite posesorilor de maşini electrice să alimenteze bateriile acestora în peste 3500 de locuri de încărcare normale şi 65 de Quick Chargers, încărcătoarele rapide care permit completarea în proporţie de 80% a bateriilor în doar 30 de minute. De altfel, statele scandinave şi Danemarca au adoptat o decizie prin care la finalul anului 2013 în această zonă se vor construi peste 200 de puncte de încărcare rapidă. În al doilea rând, Norvegia este cunoscută pentru cultura eco pe care fiecare locuitor o are, 99% din energia electrică consumată în Noervegia fiind derivată din surse regenerabile (centrale hidroelectrice şi rurse alternative solare sau eoliene). În sfârşit, poate cel mai important argument în favoarea achiziţiei unui model electric este reprezentat de faptul că în Norvegia nu se plăteşte TVA la achiziţia unei astfel de maşini, iar taxa de drum este şi ea exclusă din cheltuielile unui posesor al unui model 100% electric.
via puregreencars
parca pe aici niste plavani ce considerau clientii de electrice niste prosti. mda....o tara de saraci cu duhul Norvegia asta.