Nissan IDx Freeflow şi IDx Nismo – două concepte care anunţă un rival pentru Toyota GT86

Publicat miercuri, 20.11.2013 15:40 de Bogdan Mirică

Nissan a dezvăluit la Salonul Auto de la Tokyo două concepte, botezate IDx Freeflow şi IDx Nismo. Ambele prototipuri anticipează un viitor coupe de mici dimensiuni orientat către clienţii lui Toyota GT86.

La începutul lunii noiembrie, Andy Palmer, preşedintele executiv Nissan, declara război actualului Toyota GT86, declarând că sportiva este o maşină dedicată publicului de peste 50 de ani.

Tot atunci, Palmer confirma debutul unui rival pentru GT86 în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Acesta a sosit oficial în cadrul salonului japonez, materializat sub forma a două concepte botezate IDx Freeflow şi IDx Nismo. Ambele se lasă influenţate de liniile legendarului Skyline GT-R, dar şi de cele ale strămoşului Datsun Bluebird 1600 SS Coupe.

Constructorul american speră ca publicul prezent la Tokyo să vadă că Nissan poate crea două modele complet diferite, pornind de la aceeaşi bază. De asemenea, este o nouă modalitate de a demonstra că versiunile Nismo sunt complet diferite de cele de serie, consolidând astfel percepţia unui model distinct. Totodată, cele două coupe-uri de mici dimensiuni anunţă intenţiile Nissan de a lansa un concurent pentru Toyota GT86.

IDx Freeflow - viitorul coupe de mici dimensiuni

IDx Freeflow este un coupe de mici dimensiuni, cu o lungime de numai 4.1 metri, o lăţime de 1.7 metri şi o înălţime de 1.3 metri. Sub caroseria colţuroasă, cu influenţe retro, Nissan nu a instalat nici un motor. Însă a ţinut să specifice în comunicatul de presă că ar vedea sub capotă motoare de la 1.2 la 1.5 litri, conectate la o transmisie variabilă CVT.

IDx Nismo - un mini coupe de performanţă

Cel de-al doilea concept, semnat de divizia Nismo, este uşor mai lat, atingând 1.8 metri. Exteriorul este ceva mai sportiv, subliniat şi de kitul de caroserie special, care include pasaje ale roţilor mai generoase, jante de 19 inch, praguri laterale, o evacuare dublă, spoilere noi şi pneuri de 225/40.

În ceea ce priveşte propulsia conceptului IDx Nismo, Nissan declară: „Pentru a ne ridica la aşteptările de propulsie sportivă ale fanilor, inginerii au propus alăturarea unui motor eficient de 1.6 litri, cu injecţie directă şi turbocompresie, unei cutii sportive CVT”.

  • vianu, miercuri, 20.11.2013 15:45

    designul anilor '70? love it!

  • zoe, miercuri, 20.11.2013 16:10

    Urate concepte,nu toata lumea stie sa deseneze o masina cu influente retro.Oribil!!!

  • doi, miercuri, 20.11.2013 16:27

    Baietii de la Nissan spuneau ca Toyota|Subaru BRZ arata ca o masina pentru pensionari si ca ei vor face ceva mult mai tineresc :))))))) cred ca s-au incurcat in cuvinte si au ceva probleme cu estetica futurista daca asta considera ei un design pentru tineri in 2013...

  • vianu, miercuri, 20.11.2013 17:10

    pentru domnul zoe, uite sursa originala http://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SjzZRMWLkOI/AAAAAAAB16w/HGzZ6OLQ6Ww/s1600/1970-Nissan-Skyline-GT-R-S45-2.jpg domnu' zoe, stii ce e cel mai greu de desenat nu? Astept un raspuns altfel consider comentariul tau rautate ieftina. si ceva in plus: http://www.autoblog.com/2013/11/20/nissan-idx-nismo-idx-freeflow-japan-2013/

  • alinusu, miercuri, 20.11.2013 20:04

    frumusele, mai ales versiunea nismo! dar cred ca ar fi mult mai potrivit un 2.0 turbo decat un 1.6 turbo. sau macar un 2.0 aspirat cum are GT-86.

  • tzenu_bmw, miercuri, 20.11.2013 20:20

    WOW...........foarte frumoase.... design-ul acestor concepte aduc un pic(mai mult)cu silueta modelelor E30......ceea ce e super in plus de asta modelele sunt de dimensiuni mici si binenteles daca vor avea motoare de 1.2-1.5 vor avea si o greutate redusa.... pe o asa masina nu as 'monta' prea multa tehnologie.......probabil doar ABS,centralizata,geamuri/oglinzi electrice,directie hidraulica si o manuala cu 5/6 rapoarte

  • someone, joi, 21.11.2013 11:01

    ma enerveaza incapatanarea japonezilor cu cutiile lot cvt: subaru are cvt, nissan are cvt, honda, guess what? cvt. toti ceilalti au trecut la cutii mult mai performante auto, sau cu dublu ambreiaj, doar ei dilueaza caracterul unor super masini cu astfel de cutii

  • vianu, joi, 21.11.2013 13:31

    CVT-ul nu e cutie. Dar ce conteaza....jean boxeaza!

  • @ vianu, joi, 21.11.2013 15:39

    da' ce e? admisie variabila?!?! daca taceai........

  • vianu, joi, 21.11.2013 15:47

    @@vianu sau @someone? CVT-ul e ceva mai mult decat o simpla "cutie" clasica. As bifa doar optimizarea folosirii resurselor motorului....Sa fie asta explicatia pentru care japonezjii o prefera? dar stii cum e....ce stie tiganu ce-i ala sofranu'? Citim pe net ca "dilueaza" si strambam din nas la CVT chiar daca ne sufla vantu'n posterior. vant din pupa iti doresc

  • mog, vineri, 22.11.2013 14:15

    in State, cutia CVT de la Subaru e mega laudata...

  • lorinczi.thomas, vineri, 22.11.2013 19:35

    Interesant desen-ul lui Freeflow si personalizarea versiunii Nismo care este spectaculoasa!