Nissan a inventat sistemul care încarcă maşina electrică în 10 minute

Publicat marţi, 11.10.2011 18:22 de Bogdan Mirică

Nissan a anunţat dezvoltarea unui încărcător auto care poate alimenta complet bateria unui vehicul electric în doar 10 minute.

Nissan face un pas important în acceptarea vehiculelor electrice ca metodă de mobilitate zilnică şi utilă pe orice distanţă. Constructorul japonez a anunţat astăzi dezvoltarea unui încărcător auto revoluţionar, dezvoltat împreună cu Universitatea din Kansai, Japonia.

Tehnologia, care constă în înlocuirea unui electrod de carbon din interiorul capacitorului cu unul din oxid de tungsten sau oxid de vanadium, poate oferi un impuls de neimaginat pieţei vehiculelor electrice. Motivul este simplu: această inovaţie ar putea reduce timpul de încărcare al unei baterii litiu-ion de la opt ore la numai 10 minute.

În prezent, cea mai rapidă încărcare se poate face în cel puţin 30 de minute, iar bateria nu ajunge la o capacitate totală. Soluţia găsită de inginerii Nissan nu afectează structura bateriei, nu suprasolicită instalaţia de energie electrică şi nu are efecte negative în timp.

Anul trecut o altă companie japoneză, JFE Engineering, anunţa că a dezvoltat un sistem de încarcare super rapid, ce poate alimenta complet o baterie litiu-ion în doar 3 minute.

via | puregreencars

  • Alex Radoi, miercuri, 12.10.2011 01:43

    Slowly, but surely...

  • unckle, miercuri, 12.10.2011 08:25

    da, util, dar metalele rare sunt relativ scumpe ... iar pretul acumulatorilor este deja prea mare si nu se intrevad sanse de scadere prea curand...

  • bogdan, miercuri, 12.10.2011 09:37
    autonomie infinita

    DA , dar poti alimenta gratuit de la McDonald, supermarket si MALL asa ca e mult mai usor sa avem masini electrice. Daca sistemul e viabil avem autonomie INFINITA........

  • patrol, miercuri, 12.10.2011 09:37

    bravo Nissan!

  • AlexP, miercuri, 12.10.2011 09:39

    Inca un pas important in utilizarea masinilor electrice chiar si pe distante mari, numai ca la noi e mai greu, noi nu avem sosele dar sa mai vorbim si de statii de incarcare, desi ca un paradox exista regi ai asfaltului!

  • dst, miercuri, 12.10.2011 09:53
    @AlexP

    Sunt lucruri diferite... n-are treaba infrastructura rutiera, care-i responsabilitatea statutui, cu infrastructura statiilor de alimentare care-i responsabilitatea constructorilor... daca toata lumea statea pe loc in Romania ca-i infrastructura proasta, apai ne intorceam in epoca de piatra! e utopic sa ceri ca lucrurile sa progreseze uniform... in fine... Eu prevad ca in 15-20 ani Nissan va deveni marca japoneza nr.1 , inaintea Toyota. Deja in europa si alte regiuni sunt primii dintre japonezi. Sunt inovatori si au potential mai mare ca Toyota.

  • Sorin, miercuri, 12.10.2011 10:21
    Degeaba?

    Ca si costuri o masina electrica ramane inca ineficienta. Ganditi-va cat costa de exemplu un Opel Ampera...in jur la 43.000 EUR, pentru o masina de clasa compacta spre medie. O masina similara ca si clasa, dar cu motor termic costa aproximativ 18-20.000 EUR. In cati ani se amortizeaza "investitia"? Deci adoptarea in masa a tehnologiei full electrice ramane deocamdata un vis.

  • io, miercuri, 12.10.2011 10:48
    @Sorin

    Opel Ampera nu-i o masina electrica, ci un HIBRID ! Platesti pentru 2 agregate! Un Nissan Leaf e in jur de 28.000 euro. Un "plin" costa 2 euro, dar daca gandesti strict in termeni "amortizare" atunci esti foarte limitat ca persoana

  • paul, miercuri, 12.10.2011 14:05
    Concurenta mare- in 5 ani scade pretul electricelor !

    Concurenta mare pe piata de auto electrice, va face ca in 5 ani pretul sa scada cu pana la 30%. De fapt si o masina noua chiar daca e electrica se depreciaza ca si una normala poate chiar mai mult datorita bateriilor. PS:Vin din spate chinezii si producatorii de nisa.

  • unckle, miercuri, 12.10.2011 15:36

    nu stiu de ce va imaginati ca mecdonalds sau icheia o sa va faca un "cadou" in valoare de 10ron doar pentru ca ati parcat la ei in curte . . . ideea cu alimentarea gratis avea in umbra "siguranta" faptului ca in cele 1-2-3ore cat stateai acolo scoteai din retea cativa kWh.. nu 20 ;) @Paul - ce te face sa spui asta ? ... pentru ca sunt cativa ani de cand se tot vorbeste de "ieftiniri" in aceasta zona ... iar masinile continua sa fie duble ca pret fata de cele "clasice"

  • io, miercuri, 12.10.2011 15:54
    @unckle

    Duble?! Renault Fluence Z.E. se vinde in Franta cu ~20.000 euro, adica pretul unei versiuni diesel la ei. Twizy Z.E. costa 7.000 euro.

  • barichelu, joi, 13.10.2011 12:35
    io meeeeen

    pretu dal zici tu e fara baterii palea le ei in lizing cu 80 de euroi pe luna

  • barichelu, joi, 13.10.2011 12:35
    io meeeeen

    pretu dal zici tu e fara baterii palea le ei in lizing cu 80 de euroi pe luna

  • ion, joi, 13.10.2011 13:08
    @barichelu

    io meeeeeeen esti prea cool pt noi... mai posteaza de 10000 ori... avantajul sisteului de LEASING (lizing la tarani) propus de renault-nissan e ca poti avea o baterie de generatie noua, mai moderna, autonomie sporita etc. in momentul in care asta apare in 3 ani sa zicem, fara sa ai grija bateriei vechi ( reciclare and shit... ) . Pretul e de 79 euro in Franta, dar noi nu ne comparam cu francezii

  • mai ion..., vineri, 14.10.2011 13:30

    lasa-l pe "barichelu" ca el le facea galerie la hyundai-kia si e putin frustrat ca ai lui coreeni nu prea au cu ce se lauda

  • paul, vineri, 14.10.2011 17:47
    electricele ieftine

    @unckle Orice tehnologie nou aparuta e mai scumpa pentru primii care o achizitioneaza, e si o chestie de marketing, nu toata lumea trebuie sa aiba acces la ea. Apoi primele produse sunt mai scumpe pentru ca au costuri mai mari de cercetare si productie, pe cand in timp producerea lor in masa si rulajul la vanzare mai mare ,duce la reducerea profitului pe unitate in favoarea celui pe cantitate. Ps: 1.vezi calculatoare la care pretul ajunge la jumatate in 2-3 ani pentru acceasi configuratie 2.telefoane mobile noi ,care intr-un an sunt la 70% din pret 3. masinile care raman pe stoc la schimbare generatie sau la un facelift scad cu 30%la pret

  • ha ha ha, sâmbătă, 19.11.2011 20:21
    mda...

    ...sau guvernele Romaniei, carora pe zi ce trece le scade valoarea si credibilitatea ...ha ha ha ...

  • gica contra, marţi, 17.04.2012 21:35
    nimeni nu spune nimic de consum

    o masina uzuala consuma 5l care de motorina la 100km, care costa 24 ron, transformat in Kw inseamna aprox 60 de Kw. Daca ar fi sa luam in considerare 60 kw electrici consumati pt incarcare care costa azi 60 * .36 = 21.6 ron (in conditiile in care am considerat eficiente egale ale motoarelor), economia nu e mare scofala (tinand cont de pretul initial al masinilor, e doar moft). Carburantii bio vor domina piata 100 ani, dupa...