Nicolas Maure, directorul Dacia în ultimii 3 ani, se desparte de România: "Nu trebuie să mai fiți paradisul mașinilor avariate din Europa de Vest"
Nicolas Maure îi lasă locul lui Yves Caracatzanis la conducerea Dacia și merge în Rusia să salveze AvtoVAZ. Cei doi francezi sunt prieteni și au aceeași formare profesională, iar ieri au apărut în fața jurnaliștilor români pentru o predare oficială de ștafetă.
Schimbare de management în fruntea mărcii Dacia. Nicolas Maure, director al Automobile Dacia în ultimii trei ani, este trimis de Renault pentru a redresa marca rusească Lada, iar în locul său vine un alt francez, Yves Caracatzanis (54 de ani). Deși schimbarea va fi realizată în mod oficial abia în 4 aprilie, cei doi manageri și-au predat deja ștafeta în fața jurnaliștilor din România într-o conferință de presă care a avut loc la București.
"Plec din România cu tristețe", a declarat Nicolas Maure, care a activat în două episoade ca manager în țara noastră: între 2006 și 2008 a fost directorul executiv al Uzinei Mecanice Dacia, pentru ca în 2013 să revină în funcția de director al mărcii. Conform declarațiilor oficialului francez, perioada petrecută în România i-a arătat că românii au reușit să se schimbe mai ales la nivel de atitudine în cazul generațiilor noi, însă țara în general este întârziată din cauza problemelor la nivel de infrastructură.
Maure: "Rezolvați problemele de infrastructură!"
"Autostrada Pitești-Sibiu este o prioritate foarte importantă și sper ca promisiunile actualului guvern să stea în picioare și să aveți autostrada gata în 2020. Veți sărbători și centenarul în 2018 și ar fi bine ca liniile de comunicare nord-sud și est-vest să fie măcar în lucru în acel moment. Asta pentru că un coridor Pitești-Sibiu-Nădlac nu e bun doar pentru Renault, ci și pentru România", spune Maure, subliniind faptul că 2000 de camioane care transportă mașini fac drumul Pitești-Nădlac în fiecare săptămână pentru a exporta modele comandate de clienții din vestul Europei.
Conform declarațiilor lui Nicolas Maure, dezvoltarea infrastructurii ar putea aduce un al treilea constructor auto în România, după Renault și Ford: "Industria auto are un rol foarte important în România pentru că aduce 40% dintre exporturile totale. Din punctul meu de vedere, România poate să atragă un al treilea constructor auto dacă va oferi condițiile necesare instalării acestuia. Pentru asta este foarte important ca piața auto din România să revină la nivelul din 2008", spune Maure, care consideră că este "complet anormal" ca cele două fabrici auto din România să trimită la export 90% din producția totală.
Mașinile SH din Vest, periculoase pentru siguranță și sănătate
O altă problemă pe care România trebuie s-o rezolve este cea a mașinilor second-hand importate din Vest care încetinesc dezvoltarea unui business solid la nivelul producției auto în România: "Aceste mașini sunt periculoase atât din punctul de vedere al siguranței, cât și din cel al emisiilor. Nu este afectată doar România, ci și locuitorii săi. România nu trebuie să mai fie paradisul mașinilor avariate din Europa de Vest, iar acest lucru se poate realiza prin măsuri fiscale și mai ales prin măsuri de control tehnic. România are în prezent un timbru de mediu, un impozit local și testele ITP care ar trebui să se armonizeze astfel încât mașinile care intră în țară să aibă o limită maximă de vârstă", consideră managerul care va părăsi Dacia în luna aprilie.
Nicolas Maure a atacat și problema educației profesionale a Românilor. Conform francezului care va împlini în acest an 56 de ani, România are nevoie de o strategie de formare la nivel universitar și la cel al școlilor profesionale astfel încât cunoștințele tehnice ale absolvenților să le fie utile companiilor mari are activează în România. "În plus, ne dorim implementarea unui sistem similar cu cel din IT, în care inginerii din zonele de cercetare și dezvoltare să fie scutiți de la plata unor impozite. Este un mod inteligent de a-i face pe aceștia să rămână în țară", spune Maure.
Caracatzanis: "Contați pe mine în dezvoltarea Renault-Dacia"
Înlocuitorul lui Nicolas Maure, Yves Caracatzanis, nu se află la primul contact cu Dacia și cu România, țară cu care a colaborat pe proiecte diferite în ultimii 10 ani de activitatea în cadrul Grupului Renault. Caracatzanis, care are origini grecești, se va muta în România împreună cu soția și cu fiica lor. "Sunt încântat să devin director în această țară. Sunt de formație profesională asemănătoare cu cea a lui Nicolas, suntem amici, avem aceeași viziune. Îi mulțumesc pentru munca depusă care se vede în rezultatele Renault și Dacia în România. Voi continua cu aceeași dinamică discuțiile cu autoritățile și cu ceilalți parteneri Dacia. Puteți conta pe mine în dezvoltarea Renault-Dacia și, astfel, în dezvoltarea României", au fost cuvintele lui Yves Caracatzanis în prima zi în care s-a aflat în România pentru a primi ștafeta conducerii mărcii Dacia.
"Aceste mașini sunt periculoase atât din punctul de vedere al siguranței, cât și din cel al emisiilor." Partea cu emisiile sa zicem ca e adevarata. Desi nu cred ca un 1.0 Ecoboost de exemplu are emisii mai mari ca un 1.2 aspirat de pe Logan. Dar partea cu siguranta... sa-mi fie cu iertare. Dacia nici pana acum nu are airbaguri cortina disponibile sau tetiere active, care la multe masini sh cu pret comparativ, sunt dotare standard de multi ani. Iar ESP-ul au fost obligati sa-l aiba in serie. Altfel Dacia il oferea si acum 10 ani.