New York Times despre Dacia: "E cea mai hot marcă din Europa"

Publicat miercuri, 18.12.2013 11:27 de Sebastian Toma

Americanii de la New York Times au lăudat marca Dacia într-un articol dedicat producătorilor de automobile din Europa. Aceştia au completat povestea explicând că ar putea fi marca potrivită pentru momentul actual în Europa.

Dacia a ajuns pe buzele jurnaliştilor americani de la New York Times. Marca din Mioveni le-a atras atenţia americanilor prin cea mai mare creştere a vânzărilor din Europa la nivel de marcă, de 21.1 procente în primele 11 luni ale anului, depăşind celelalte mărci care activează pe această piaţă, în ciuda faptului că are o cotă de piaţă apropiată de 2.4 procente la nivel european. Jurnaliştii de la New York Times descriu marca Dacia drept "maşina fără senzaţii tari şi cu origine din fostul bloc sovietic", care se dovedeşte a fi "maşina potrivită la momentul potrivit în Europa", având în vedere rata ridicată a şomajului de pe această piaţă.

"Pentru cineva obişnuit să conducă un Mercedes-Benz sau un BMW, o Dacia ar fi îngrozitoare. Dacă trebuie doar să ajungi din punctul A în punctul B, atunci este tot ce îţi trebuie, pentru că este tehnologie simplă şi fiabilă, pe deasupra căreia primeşti şi o garanţie de trei ani", explică Jens Schattner, analist pentru divizia din Frankfurt a Grupului Macquarie.

Situaţia este explicată dintr-un alt punct de vedere de Arnaud Deboeuf, directorul programului entry de la Renault: "Nu poţi să le oferi clienţilor un preţ agresiv dacă nu pui presiune pe inginerii tăi, pe departamentul de vânzări şi pe departamentul de marketing pentru a reduce şi controla costurile", explică francezul. În plus, Dacia nu operează reduceri şi nici nu investeşte exagerat în bugetele de marketing şi publicitate, care pot ridica semnificativ costurile unui model.

Americanii de la New York Times explică succesul Dacia prin trei puncte cheie: lipsa unui concurent real, marja de profit a platformei M0 şi situaţia actuală din Europa, care a dus la schimbarea comportamentului de achiziţie a cumpărătorului de pe această piaţă. Jens Schattner, analist Macquarie, estimează că Renault are o marjă de profit de aproximativ 8 procente pentru modelele construite pe platforma M0 la nivel global, ceea ce este în linie cu ceea ce obţin şi producătorii premium din Germania.

Via NYTimes

  • a3, miercuri, 18.12.2013 13:08

    "maşina fără senzaţii tari şi cu origine sovietică" Ce origine sovietica?

  • gigi, miercuri, 18.12.2013 13:09

    "Origine sovietica" - ei bine la cata carte stiu ei e de inteles probabil ca nu stiu nici macar numele a 25 de state sin USA...

  • Dacia Plant, miercuri, 18.12.2013 13:16

    Tot prostovani o ramas americanii astia cu studiile lor de 2 lei. Adica ce origine sovietica ai ? De ce zici ca ii ingrozitoare si apoi zici ca ii alegerea ideala ?

  • MarchenM, miercuri, 18.12.2013 13:25

    Americani tampiti! Folosesc stereotipurile standard. Ce ar fi daca si noi am zice ca toti americanii sint niste obezi prosti? Dacia n-a avut niciodata radacini sovietice, ba din contra. Prima Dacie, se numea Dacia 1100 si era de fapt un model Renault (spre rusinea mea, nu mai stiu care, dar banuiesc ca Renault 5).

  • @MarchenM, miercuri, 18.12.2013 13:35

    Salut, Cred ca era Renault 8. 5-ul este "bunicul" lui Clio.

  • vlad589, miercuri, 18.12.2013 13:40

    Americanii oricum folosesc stereotipuri vechi din primul razboi mondial , la ei nu exista Romania , Bulgaria , Ucraina , Ungaria .. pentru ei fostul URSS se intinde pana la granitele Germaniei de azi.Si asta pentru ca , atunci cand aud de Mother Russia fac pe ei de frica ! Important e ca in mare n-au criticat marca nationala . Oricum ei ii considera pe spanioli mexicani , pe francezi mancatori de melci , pe nordici inapoiati , pe englezi betivani , etc .. nu e nimic nou . Si @MarchenM Dacia 1100 a fost la origine un Renault 8 daca nu ma insel :D

  • L, miercuri, 18.12.2013 13:48

    Proasta comparatie BMW,Mercedes si Dacia fie macar si prin prisma pretului.Ce ar fi sa comparam si noi Ferrari sau Lamborghini cu vreun Chevrolet model mai ieftinut sau cu un Ford fiesta de exemplu. Dacia este o masina foarte buna pentru categoria ei de pret si concurenta deocamdata nu are contracandidat la aceasta clasa. Vrei mai mult, baga mana in buzunar adanc si cu asta basta (daca ai) ce atata agitatie.

  • phaeton, miercuri, 18.12.2013 16:55

    Ce ma amuza unele comentarii!Romania e pe primul loc la analfabetism in Europa,mai baieti.Cum sa-i facem prosti pe americani cand poporul roman a ajuns pleava Europei?!! America e pe primul loc in lume in majoritatea domeniilor,asa ca ganditi-va de doua ori inainte sa-i faceti prosti pe americani.

  • vianu, miercuri, 18.12.2013 17:13

    nu e prima eroare in ADAPTAREA textului: "....Dacia, a former Soviet bloc brand..." pe romaneste: Dacia o marca din fostul bloc sovietic. Nu stiu cine stie mai multa istorie, clar americanii nu (la modul gemeral) dar autorul articolului (in engleza) face o trimitere clara si necesara pentru citiorul american, localizand Dacia intr-o zona din care nu te-ai astepta sa apara un model de tipul Dusterului: “tried and trusted technology with no frills or superfluous gadgets.” Pe de alta parte f multi dintre noi ne aruncam ca orbii luand de buna o traducere subtirica fara sa ne informam chiar de la sursa aflata mai jos. @L...nimeni nu compara preturile preturile Dacia cu cele a producatorilor premium ci MARJA DE PROFIT. Un lucru complet diferit, dar chiar mai important. Atat de important incat: " That (adica profitul) has not escaped the attention of rivals. Executives of Volkswagen, Europe’s biggest carmaker, have said that plans for a low-cost VW line would be revealed within the next year, assuming such a car could be produced profitably and to the company’s standards." cat despre duster? Nu ma asteptam la nimic altceva decat acelasi succes pentru cei ce au ceva minte in tartacuta.

  • xxx, miercuri, 18.12.2013 18:09

    Cred ca marja operationala este din 2 cifre pentru Duster si nu m-ar mira ca prima sa nu fie 1.

  • vianu, miercuri, 18.12.2013 20:35

    cu placere... a intervenit schimbarea modificarii, vad

  • danoe, vineri, 20.12.2013 20:48

    rectificare:oricit de greu de crezut dar Renault 8 a fost stra-strabunicul lui Renault Megane! A lui Clio(actual) a fost Renault 5

  • DACIA e nr1!, marţi, 11.02.2014 16:15

    Nu TOYOTA - VW ori GM. Las ca va ajungem noi galbejitilor,nemtilor si americanilor care va urmariti scopurile si bagati lumea in criza! Daca ceva merge bine la roman, merita apreciat,fiindca e coruptie in majoritatea intreprinderilor! DACIA - M-am nascut intre carpati la poale de munte intr-o casa cu multi frati si cu interese multe,dar las'ca ajung eu sus acolo unde imi e locul!!!

  • ironR, miercuri, 04.06.2014 11:11

    Nenorocitii!!! Sa le fie rusine la Americani ca au falimentat ARO! Acum apreciaza Dusterul, puteau face ei ceva mult mai bun si le eram recunoscatori, nu sa ne aduca deseurile lor de avioane si altele!