Negocieri dure pentru reconfigurarea Alianței Renault-Nissan: cei doi constructori au opinii diferite despre structura acționariatului
Renault vrea să păstreze cel puțin 30% dintre acțiunile Nissan, în timp ce constructorul japonez vrea ca francezii să-și reducă participația la cel mult 25%. Un acord va simplifica fuziunea dintre Renault și Fiat-Chrysler.
Renault și Nissan au început recent o serie de negocieri cu privire la structura acționariatului, pentru ca producătorul francez să primească permisiunea partenerilor de Alianță să fuzioneze cu Fiat-Chrysler.
Agenția de presă japoneză Kyodo susține că a intrat în posesia unor informații legate de negocieri, iar cele două părți sunt încă departe de a ajunge la un acord.
În prezent, Renault deține 43.4% dintre acțiunile Nissan, iar constructorul francez vrea să păstreze în final o participație de 30%-35%. În schimb, oficialii Nissan fac presiuni pentru ca Renault să rămână cu 20%, cel mult 25% dintre acțiuni.
Nissan își justifică cererea prin faptul că în prezent Renault are o influență majoră asupra deciziilor companiei japoneze. În schimb, Nissan deține doar 15% dintre acțiunile Renault și nu își poate exercita punctul de vedere asupra deciziilor luate de producătorul francez.
Situația este complicată de faptul că, în cazul unei fuziuni între Renault și Alianța Fiat-Chrysler, noul constructor Renault-Fiat-Chrysler ar urma să fie practic noul proprietar al unui pachet consistent de acțiuni la Nissan.
Practic, cei de la Nissan se tem că deciziile majore cu privire la constructorul japonez vor depinde atât de interesele celor de la Renault, cât și de interesele celor de la Fiat-Chrysler.
Până în prezent, ambele părți au refuzat să facă orice comentariu pe marginea negocierilor, însă agenția de presă Kyodo susține că noua structură a Alianței Renault-Nissan ar urma să fie anunțată public în luna septembrie. Pentru moment nu este clar dacă Mitsubishi, care a fost de asemenea integrată în cadrul Alianței Renault-Nissan, are un cuvânt de spus în privința negocierilor.
Via Profit
Dar când i-a scos Renault din faliment, parca nu erau așa vehemenți!