Aniversare în familia Porsche: versiunea 911 GT3 împlinește 20 de ani
Porsche 911 GT3 împlinește 20 de ani de la debut. Prima generație a sportivului german a fost lansată în 1999, iar cea mai recentă versiune a debutat în 2017.
Primul Porsche 911 GT3 a fost expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1999. După o carieră de 20 de ani, sportivul constructorului german rămâne unul dintre modelele capabile să ofere performanțe excelente atât drumurile publice, dar mai ales pe circuit.
Prima generație 911 GT3 a fost dezvoltată de divizia Porsche Motorsport cu ajutorul lui Walter Röhrl, dublu campion mondial în WRC, și a inginerului de curse Roland Kussmaul. În cei 20 de ani de la apariția primei generații 911 GT3, modelul constructorului din Stuttgart a devenit mai rapid, mai precis și oferă un comportament dinamic și mai bun.
Primul Porsche 911 GT3 a fost echipat cu un motor boxer de 3.6 litri cu șase cilindri capabil să ofere 360 de cai putere. La scurt timp de la debutul din Geneva, Walter Röhrl a reușit să stabilească un timp de referință pe Nurburgring pentru mașinile sport de stradă. Iar această performanță a fost realizată nu doar datorită resurselor livrate excelent de motorul de 3.6 litri, ci și mulțumită modificărilor generale realizate de inginerii Porsche. Primul 911 GT3 avea o gardă la sol mai mică cu 30 de milimetri comparativ cu versiunile standard, sistemul de frânare fusese mult îmbunătățit, suspensia primise o serie de modificări, iar cutia de viteze cu șase rapoarte fusese "împrumutată" de pe versiunea 911 GT2.
Primul exemplar 911 GT3 a "pășit" pe poarta fabricii Porsche în luna mai a anului 1999, iar la scurt timp, nemții au venit cu versiuni speciale dedicate circuitului (911 GT3 Cup, 911 GT3 R și 911 GT3 RSR).
Cea de-a doua generație a sportivului german a fost prezentată în 2003, iar puterea motorului boxer a crescut până la 381 de cai putere. În plus, nemții au venit cu un sistem de frânare denumit Porsche Ceramic Composite Brake.
Trei ani mai târziu, 911 GT3 a devenit și mai puternic: 415 CP dezvolta sportivul german. În același timp, Porsche introducea pentru prima dată suspensia PASM (Porsche Active Suspension Management).
În 2009, Porsche 911 GT3 a primit un propulsor ceva mai generos (3.8 litri cu 435 CP), în timp ce partea aerodinamică a fost modificată și mai mult pentru un comportament dinamic îmbunătățit.
În 2013, Porsche 911 împlinea 50 de ani, iar cu această ocazie, constructorul german a pregătit și un nou 911 GT3. Caroseria, structura generală, motorul și transmisia folosite pentru acea versiune au fost dezvoltate de la zero. Noua unitate de 3.8 litri aspirată naturală oferea 475 de cai putere și, pentru prima dată, nemții introduceau cutia automată cu dublu ambreiaj PDK și sistemul de direcție integrală. Cu un astfel de pachet, Porsche 911 GT3 a reușit să parcurgă un tur pe Nurburgring în doar 7 minute și 25 de secunde, fiind mai rapid cu peste 30 de secunde comparativ cu prima generație lansată în 1999.
Cea mai recentă versiune a lui 911 GT3 a fost lansată în 2017 și este echipată cu un motor de 4.0 litri capabil să dezvolte 500 de cai putere. Resursele unității sunt livrate fie cu ajutorul unei transmisii manuale cu șase trepte, fie prin intermediul cutiei automate PDK.
Stiti cum le zici colegilor pe care nu i-ai mai vazut de 10-20 de ani? ESTI NESCHIMBAT, tot la fel arati. Valabil pentru orice model "beetle"