Motorul revolutionar: 1.0 litri si 250 de cai putere
O companie britanica a pus la punct un motor revolutionar care va impresiona prin consumul redus si puterea mare.
Un motor care sa consume putin si care sa ofere cat mai multi cai putere: acesta este visul oricarui constructor sau sofer. Se pare ca acest vis poate deveni realitate cu ajutorul noului motor realizat de compania britanica Nevis Engine Company. Potrivit celor care l-au dezvoltat, motorul ar putea fi capabil sa dubleze eficienta consumului in comparatie cu motoarele conventionale.
Propulsorul reprezinta un prototip in faza a doua de testare, care revolutioneaza printr-un nou tip de valva de evacuare si printr-un sistem de injectie inovativ. Cheia succesului consta insa in conceperea unui nou ciclu de combustie botezat "Bortone Cycle", dupa inventatorul sau Cesare Bortone, ciclu care duce la cresterea puterii motorului de sase ori. Propulsorul revolutionar va avea o masa si o dimensiune foarte mici, va fi disponibil in variante de unu, doi, patru, sase sau opt cilindri si va putea functiona pe baza de benzina, diesel, biocombustibil si chiar hidrogen.
Creatorii motorului afirma ca acesta poate obtine un nivel maxim de combustie si poate face fata la toate solicitarile de putere: in oras sau pe autostrada. Performantele unui astfel de motor sunt incredibile: o versiune de motorizare cu doi cilindri de 1.0 litri va putea dezvolta pana la 250 de cai putere.
-
tadam-pibam, luni, 18.06.2007 17:58motor
asa ...si unde sunt pistoanele..? sigur nu e turbopropulsor ? k la elicoptere ?
-
dec, luni, 18.06.2007 19:53interesant
http://www.nevisengine.com/background.htm
-
baroana florin, luni, 18.06.2007 20:52?
cum functioneaza?
-
Zoho, luni, 18.06.2007 23:01serios?
Si care sunt dezavantajele acestui tip de motor fata de cele actuale? Pare incomplet articolul fara aceste detalii. Nu vreau sa par pesimist, dar eu nu cred ca va fi introdus in productuia de serie mare in urmatorii 20 de ani (sau poate niciodata). Si motorul rotativ Wankel (utilizat de unele modele Mazda) scoate 250CP la aproximativ 1.3 litri, si totusi ceilalti producatori nu prea se grabesc sa-l implementeze pe modelele lor (de fapt sunt complet dezinteresati). De ce oare?
-
Ismael, marţi, 19.06.2007 05:03Motorul ...
una din trasaturile natiunii romane este acela ca noi, romanii le stim pe toate! dar de facut nu am facut pina in aceasta zi NICI UN MOTOR NICI O MASINA! NU AVEM NICI UN AUTOMOBIL INVENTAT DE NOI! NIMIC! stim de motoarele rotative stim orice dar nu am facut nimic! montam un Renault la Pitesti si ne laudam ca este romanesc! deocamdata suntem inexistenti in acest domeniu... asa ca lasati-o moarta...
-
aldea, marţi, 19.06.2007 05:52Motor romansc 100%
Sunt profesor la Universitatea Politehnica Bucuresti,la Mecatronica(mecanica fina si mecanisme mobile) si de 4 ani lucram la un proiest ce se afla intr-un stadiul final, constand in: motor cu ardere interna pe baza de hidrogen, care are 4 cilindri, cate doua pistoane sudate spate in spate, practic 2 pistoane cu camera de aprindere la ambele capete, cu o capaitate cilindrica de aproximativ 700 cm cubi, care dezvolta o putere aproximativa de 90 CP, motorul e relativ mic si estimam ca la 8 pistoane ar scoate cam 190 CPsi ar consuma foarte putin, nu mai vorbim ca emite un nivel foarte scazut de substante ce contin carbon. Deci se poate si la noi, avem nevoie insa de un producator ca sa il produca in serie, dupa ce vom finaliza lucrarile.
-
magotul, marţi, 19.06.2007 06:14Pentru ismael
pentru a afla ceea se s-a inventat in Romania incearca sa mergi la muzeul de tehnologie din parcul libertatii din Bucuresti. S-ar putea sa ai multe surprize, chiar in materie de automobile.
-
romul, marţi, 19.06.2007 07:18inventie asteptata
scepticii uita ca actualele motoare cu ardere interna se bazeaza pe un principiu vechi de aproape 200 de ani. un italian a gandit altcumva si a reusit "sa gaseasca" un nou principiu. ne asteapta si alte surprize tehnologice, inclusiv redescoperirea transmisiilor sonice pentru ca actuala criza energetica este in fond o criza tehnologica...
-
vali, marţi, 19.06.2007 08:06pt ismael
nu stiu daca stii, dar de motorul bio-diesel am auzit acum 10 ani in Romania, doar ca nu e cine sa le puna in serie...si mai sunt f multi inventatori care fac lucruri interesante, insa ale caror lucrari sunt cumparate pt a nu fi publicate, iar apoi ies diferite companii straine spunand ca ele au inventat x sau y, fiindca pt romain e mai "cool" daca un lucru e inventat in afara tarii decat cele autohtone
-
Klaxxy, marţi, 19.06.2007 08:08Motor romanesc
D-lui Profesor Aldea: Dom' Profesor, lasati-o mai moale cu inventia Dvs ca, la cum scrieti, ma astept sa mearga ... cu coltzuri...
-
VWFan, marţi, 19.06.2007 08:37Motor Romanesc
Ar trebui sa va orientati pentru o masina full electric, nu un motor pe baza de hidrogen, care ne va tine dependenti de stat, ne-am saturat de pretul benzinei, nu ne mai trebuie o retea de peco pe baza de hidrogen care sa il scumpeasca cum vor ei, GM EV 1 a fost o masina full electric, produsa intre anii `98 si 2003 si care a fost scoasa de pe piata si distrusa pentru ca era un concurent serios petrolistelor. Avea o putere de 100 de cai si accelera 0-100 in jur de 7 secunde, la o incarcare avand o autonomie in jur de 150 de km si se incarca la priza. Sfatul meu e sa va orientati spre electric, dar nu va veni nici un investitor sa va ajute, pentru ca PETROLUL face legea in ziua de astazi.
-
inginerul, marţi, 19.06.2007 09:11Superbele motoare
Socoteala e simpla: cat bagi, atata scoti! Randamentul nu poate depasi 100% asa ca s-o mai lasam cu motoarele "revolutionare". Idei sunt multe. Mor insa la proba fabricarii pentru ca devin nerentabile ori sunt simple utopii. Deci daca cineva crede ca poti sa faci din c...t bici care sa si pocneasca, il rog sa-si astupe urechile la proba practica. Ce vedem in poza e un motor circular,principiu incercat de Wangel dar care s-a dovedit nerentabil datorita frecarior mari si fiabilitatii reduse( intre 15 si 20 000Km. trebuiau schimbati segmentii iar camasa "cilindrilor" se uza de 10 ori mai repede ca la un motor clasic)
-
cosmin, marţi, 19.06.2007 09:57pt inginer
sa nu uitam ca randamentul unui motor pe benzina este de 35% in medie, putin mai mare la unul diesel, deci se poate mai mult
-
Mihai 2, marţi, 19.06.2007 09:59Pentru Magotu' si Dl. Aldea
Denumirea corecta este Muzeul Tehnic "Dimitrie Leonida"... Si chiar daca s-ar numi cum ai spus tu tot cu majuscule la inceputul cuvintelor ar trebui scris... Desi cred ca este cel mai slab muzeu de gen din Europa. Eu am fost acolo de mai multe ori... si daca vorbim de masini, in afara de automobilul aerodinamic al lui Persu nu am vazut nimic semnificativ... cel putin nimic despre care sa auzi pe Discovery -:). Si nici de asta nu prea se stie... Mai ar fi "tronitele" lui Capra... ale caror brevete le-ar fi luat companiile mari de multa vreme daca ar fi fost bune de ceva... Asa ca "marile surprize in materie de automobile " nu pre exista... cel putin din punctul meu de vedere. In domeniul asta din pacate chiar suntem niste nulitati pana acum, asa cum spunea cineva (Ismael parca) mai sus. Dar asa ne place nou sa spunem ca am inventat apa calda... si roata de la car. Dle. Aldea eu va doresc succes.
-
cosmin, marţi, 19.06.2007 10:16
un chiptunning si un nou sistem turbo scot dintr-un subaru impreza wrx sti de 2 litri(301 cp) peste 500cp asa ca nu e mare inventie
-
pentru cosmin, marţi, 19.06.2007 10:38Bine ca esti tu citit...
chestia tare la motorul asta e consumul inginerule... nu suge 6butoaie de benzina la 10 kilometri cum face vereicsu tau... (bine ca ai tu trabant)
-
Un Roman, marţi, 19.06.2007 10:50Pentru cei care au scris "Pentru Ismael"
Adevarul este undeva ,ca mai mereu,la mijloc;adica, intr-adevar am avut mari oameni de stiinta si mai avem ( vezi cazul savantului PAULESCU-insulina)caruia i se substituise Premiul Nobel,numai datorita colaboratorilor FRANCEZI a putut sa-si recapete prin anii '70 premiul,in ciuda canadienilor;ma rog,este mult de scris si s-a scris foarte mult pe aceasta teme!!! Ce vreau totusi sa subliniez:nimic ce s-a produs autohton n-a acaparat PIETELE INTERNATIONALE IN FORMA EI DE APARITIE!!!I s-au facut modificarile de rigoare datorita imperfectiunii finale,NU DATORITA PLAGIERII ,ORI FURTULUI DE TEHNICA!!! Uitati-va la TOTI marii nostri predecesori, ca toti au realizat fie marile descoperiri tehnice,medicale,stiintifice ,etc ,s-au realizat in srainatate si nu pe meleagurile patriei noastre,aceasta datorindu-se nu TRADARII LOR ,ci incapacitatii noastre de-a lungului timpului de a ne recunoaste marile CREERE si de a le oferii tot sprijinul,fie datorita INVIDIEI care ne urmareste la tot pasul si care trebuie sa recunoastem este un SPECIFIC NATIONAL,din pacate!!! Eu unul asta cred ca este adevarul la tot ce se intampla la noi si ne face TOTAL DIFERITI DE RESTUL POPOARELOR!!!
-
KalEl, marţi, 19.06.2007 10:58hmmm ....
curios k o astfel de "inventie" nu si-a facut aparitia pentru prima data in F1 ... la ce buget si forta de munca au oamenii aia ma mir ...
-
constantin, marţi, 19.06.2007 11:16...interesant dar nefolositor, deocamdata
Cred ca marii producatori auto detin brevete de inventii mult mai interesante in privinta motoarelor. Pana nu se va consuma si ultimul strop de petrol sau pana nu vom muri sufocati din cauza noxelor produse de motoarele existente, nu cred ca vor avea succes aceste inventii. Din pacate, asta e adevarul. Sa speram ca apucam momentul in care se va renunta la motoarele conventionale, macar in proportie de 25%.
-
Raul, marţi, 19.06.2007 11:37rx-7 si rx-8
intradevar, motorul rotativ de pe rx-8 de 1.3 scoate 228 de cai.. dar consumul?? sa nu uitam ca la ce turatii lucra.. si consumul e maricel... revolutia consta in motorul puternic, si economic!! nu e totuna sa zici ca un subaru de 2 litrii scoate 500 caluti si consuma cat un camion...
-
zidzik15, marţi, 19.06.2007 12:59mda
va dati seama ca va fi pe piata abia peste 10-20 de ani cand o sa scada productia de petrol.pana atunci...numai de bine
-
apa, marţi, 19.06.2007 13:08rx-
motorul rotativ de pe mazda e echivalentul unui 2,8 la motoare otto, despre consum a zis raul mai sus
-
dragosh hummerro, marţi, 19.06.2007 13:23F multe inventii
pt Cosmin cu ideea lui inovativa...reintra in lumea ta , a smecherilor underground, ca acolo esti maestru...lasa-te de comentarii daca esti COPAC!documenteaza-te un pic...si pe urma adauga un comentariu, la un alt comentariu al unui profesor care a muncit o viatza pt ceva inovativ!!!Pt ISMAEL...crede-ma ca sunt lucuri de care NICI nu ai auzit. facute de romani!!!Si pt Dl ALDEA...domnule profesor, va rog sa confirmati sau sa infirmati ce voi spune: GEOMETRAIA variabila a turbinelor de pe PORSHCE 911, 2006 au fost facut CU fost studenti de-ai nostri de la Mecanica(imst) , turbina MEGANE-ului a fost creata intregral de studenti de la mecanica si Fluentza curgerii aerului sub capota Megane-ului la fel...de cine?nu de francezi...de studentii din imst! eu sunt student la energetica... nu am nici o treaba cu imst-ul...dar totusi...as dori niste comentarii din partea unor oameni, care daca doresc sa spuna ceva, sa o spuna cu cap!Numai Bine!
-
VWFAn, marţi, 19.06.2007 13:37Proiecte
E si normal ca se fac cu studenti si profesori, vad ca nu esti pus la punct, acuma se face totul in urmatorul fel, vine o firma Renault, Audi , VW, BMW, Mercedes etc... la o facultate de renume, vorbeste cu profesorii din domeniul respectiv, inchireaza 2-3 laboratoare din facultate, plateste o suma buna pentru munca profesorilor si 2-3 luni sau cat dureaza studeaza o modalitate noua si apoi o breveteaza si o pun in practica!Profesorii buni din asta traiesc acuma, nu din salariile de mizerie de la Stat.
-
The Texan, marţi, 19.06.2007 14:32Ca proprietar de Mercedes Cobra Turbo ...
La cei 160 de cai pe care ii dezvolta mototru de 2400 .. sunt foarte multumit ... BAUHAUS!!!
-
nokiddin', marţi, 19.06.2007 18:56
http://www.nevisengine.com/default.htm Si ce zicea un intelectual mai sus, peco pentru hidrogen??? :))
-
Costi, marţi, 19.06.2007 19:16pt. de Un Roman
Este mult adevar in ceea ce spui , mai ales in zilele noastre cand parlamentarii nostiri isi voteaza pensii si salarii enorm de mari in comparatie cu oamenii normali si cercetarea noastra moare incet dar sigur. Sa nu mai vb de faptul ca au mai si distrus institutele care mergeau bine !!!
-
VWFan, marţi, 19.06.2007 19:55Pt Nokiddin`
Inteligentule de unde iei hidrogenul si biodieselul? cu masina electrica iei de la priza, ai vreo pompa cu hidrogen? si nu stiu eu? mai documenteaza-te. Cu motorul electric esti independent, iei de la priza de acasa, dar la biodiesel tot la ei ajungi si daca maine baga pret de 20 de dolari L, nu ai de unde sa iei, ca nu ai cum sa produci tu.
-
Ant86, marţi, 19.06.2007 23:53sunt dar vreau fapte
oare cam cat va costa un astfel de motor, eu cel putin cred ca ei nu stiu inca despre ce vorbesc.... sa ma anunte cineva care isi va lua unul.
-
Arlequin, miercuri, 20.06.2007 00:12...fiecare pasare ...
...pe limba ei moare. Sunt interesat de un astfel de motor pe care l-as pune la masina de taiat lemne. ;)
-
Aliutza, miercuri, 20.06.2007 00:54pt toti
Am citit mereu ce se scrie pe aici si miam dat seama ca sunt multi bagatori de seama, sunt multi care nu au habar pe ce lume traiesc dar ei vor sa se afirme prin prostiile pe care le scriu. Cum s-a scris si mai sus, sunt f multi romani care au realizat f multe invetii dar nu au fost recunoscu(banii fac legea), poate putin stiu ca cel care a inventat dvd-ul este roman si sunt multi alti care nu se cunosc sau carora li s-au furat inventiile. Problema e cum s-a spus si mai sus ca nu se aoloca bani pt cercetare, in loc sa se faca ceva fol pt tara sau pt intreaga lume mai bine sa se imbogateasca unii si altii. Domnului profesor Aldea ii doresc mult succes in ceea ce face si pt klaxxy: Ba fraiere inginerii sunt facuti da puna in aplicare ideile si sa iti faca tie viata mai usoara si nu sa scrie bine si frumos. Va salut si va respect pe cei care va credeti adevarati romani.
-
luck, miercuri, 20.06.2007 08:38roman verde
Bah romane adevarat, lasa-ne cu nationalismu tau ieftin de rahat...
-
john, miercuri, 20.06.2007 09:28economic
....ok!...asteptam sa-l vedem pus pe o caroserie.....
-
Luckas, miercuri, 20.06.2007 11:52motor
Cand pot sa-mi iau si eu unul.... :DDDD
-
andi, miercuri, 20.06.2007 16:15Tehnologia....
...era si timpul sa apara un astfel de motor, pentru ca tehnologia nu a scos ceva nou in adevaratul sens al cuvantului, de zeci de ani de zile in domeniul motoarelor cu ardere interna.M-as bucura sa ajungem sa conducem masini echipate cu aceste motoare.
-
VWFan, joi, 21.06.2007 10:56Tehnologia 2
Nu se vor progrese, voi nu vedeti ca in ce priveste consumul, aproape deloc nu s-a progresat si va spun eu de ce, pentru ca astfel nu mai vind ei benzina, petrolul e tot in lumea asta, pana nu se termina nu se va face si cel mai mare cosmar ar nostru ar fi sa se termine si sa bage astia motoare cu hidrogen si sa fie preturi la ele de 2-3 mil de euro si costul unui litru de hidrogen 100 de dolari. Asta e lumea in care traim, cruda si stupida.
-
Req, vineri, 22.06.2007 12:11Tehnologia ?
Tehnologia exista de mult timp, problema e ca sunt interese economice prea mari. Sa nu uitam, Karl Christian Diesel a fost gasit mort in conditii suspecte pentru ca isi apara tehnologia prea aprig.
-
suby, duminică, 24.06.2007 18:52bla bla
pt adeptii alternativelor : nu va mai agitati atita si hidrogenul si biodieselul vor fi folosite cind va disparea petrolul,altfel costurile sunt prea mari si actionarii marilor concerne auto ,vor sa mearga doar pe profit!!!adica tot benzinari vom muri:)
-
Radu, luni, 25.06.2007 11:09Iar o datzi in rahaturi. Masina mea merge pe hidrogen de vreo 2 luni
Ba baieti ba , iar o datzi in bulibasheala. V-am mai dat la cativa pe aici planurile la conversia masinii pe hidrogen. Nu e vorba de nici un hidrogen produs cu benzina mai natarailor. Mai cititi si voi pe net. E foarte simplu: la o baterie de masina legi un + si un - fiecare cu cate o bucata de tabla de inox la 2 milimetri intre ele si bagi un material izolator la mijloc, le bagi in apa si pui capac la toata tarashenia. In capac dai o gaura si pui un robinet la care legi un furtun rezistent de o jumate de tzol si pe care il baji la Dacie deasupra la carburator pe unde traje aer. Nu lasi sa traga si aer ca moare motoru. Numa hidrogen. Pentru detalii mai multe ... [email protected] ATENTIE la ingineri: nu va ganditzi ca va dau toate informatiile astea fara semnatura. Sa iau si io bani pe munca voastra. Daca stiti pa cativa cu bani , sunatii si ziceti ca io vreau sa produc masina cu hidrogen ( a mea merge deja ), sa sara cu ceva cashcaval la sponsorizare. Care aduce sponsoru ii dau planurile complete. [email protected]
-
melcoo, luni, 02.07.2007 10:10pt aledea kre se da profesor
bai... profesori ingineri si ce dreaq o-tzi mai fii... v-atzi kinuit de 5 ani de zile sa punetzi la punct propulsia pe GPL pt motoarele diesel, iar knd atzi ajuns in stadiul de a va omologa fabuloasa inventzie, atzi aflat cu stupoare k metoda voastra era invekita de mult, italienii punand-o in practica cu vreo 3 ani inaintea voastra...nu stiu ce dreaq inventzii facetzi voi la politehnica aia, dar un lucru e cert... NU VA DATZI SILINTZA IN TIMP REAL !!!
-
virgil, miercuri, 19.03.2008 16:50bun motorul
dar sa-l vedem la lucru sa vedem ce pret are ce fiabilitate cita rezistenta in exploatare cit tine ce pret au piesele ce dezavantaje areiar pentru Radu in capac"la toata tarasenia aiaiti trebuie 2 gauri pentru ca molecula de apa se descompune in 2 atomi de H si un atom de O ori daca tot ai facut electroliza apei disociind H de O ar fi bine sa tii despartite cele doua gaze pina obtii lucrul mecanic de pe urma lor.Trebuie sa avem putintica rabdarer pina apare in produtia de serie sa vada si natiunea cum se comporta o jucarie ca asta asa ca rabdare
-
ernest, joi, 17.06.2010 11:28Mari inventatori
Nu suntem nici mai prosti nici mai destyepti ca altii ,insa un lucru e evident ,cu atatia mari inventatori si oameni de valoare cum se face ca traim asa de rau ..hai sa nu ne imbatam cu apa rece atat putem adica nu prea mult ,realitatea e trista . valoarea iese la iveala, daca exista ? La noi se vede bine ce predomina.ha.ha.ha
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | joi, 28 iunieFord anunţă un sistem de conducere semi-autonomFord a anunţat o tehnologie numită Traffic Jam Assist, care poate să controleze volanul şi să urmeze maşina din faţă într-o aglomeraţie fără intervenţia şoferului. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 21 iunieChevrolet Spark şi Sonic vor fi primele modele care vor integra SiriChevrolet Spark şi Sonic ar putea fi primele modele din lume care vor integra butonul care activează funcţia Siri de la Apple. Acesta va permite controlul vocal al sistemul audio şi al sistemului multimedia al vehiculului. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | luni, 4 iunieGoogle folosește modelul Toyota IQ pentru proiectul Street ViewGoogle a folosit o gama variată de modele pentru a crea proiectul Street View. Ultima achiziție este modelul Toyota IQ folosit pentru străzile înguste din Belgia. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 1 iunieFerrari va investi 50 de milioane de euro în două motoare noi: un V6 şi un V8Ferrari gândeşte în perspectivă când vine vorba despre motoarele sale. Italienii vor investi 50 de milioane de euro pentru conceperea unor propulsoare V6 şi V8 de nouă generaţie, ce vor fi utilizate şi de Maserati. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 31 maiMaserati va folosi sunete false pentru viitoarele modele dieselMaserati se pregăteşte să propună publicului primele sale unităţi diesel. Pentru a garanta o experienţă auditivă de nivelul celor experimentate pe benzinare, dieselurile vor veni cu un generator de sunet. Citeste tot
Si unu' de 2.0 litri 500 CP? Bravos natiune........