Motorul Fiat TwinAir va fi împrumutat de viitorul Lancia Ypsilon

Publicat marţi, 20.07.2010 11:29 de Bogdan Mirică

Motorul de 900 cmc Fiat TwinAir şi variantele sale de putere (65, 85 şi 105 cai putere) sunt aşteptate să debuteze în gama viitorului Lancia Ypsilon. Cea mai puternică opţiune ar putea fi văzută şi pe un Bravo entry-level.

Fiat intenţionează să exploateze la maxim resursele noului motor TwinAir de numai 900 de cmc. Pentru asta, italienii vor lansa mai multe versiuni de putere şi vor introduce unitatea pe mai multe modele din gamă. Pe lângă versiunea de 85 de cai putere, promisă pe Fiat 500 începând cu luna lui septembrie, constructorul din Peninsulă va mai lansa alte două variante de putere ale motorului pe benzină, una de 65 de cai şi una de 105 cai, anunţate deja.

Cele trei variante de putere ar urma să fie folosite de mai multe modele ale grupului Fiat, principalul candidat fiind Lancia. Subsidiarul cu aspiraţii premium va prelua unitatea pe benzină odată cu lansarea noii generaţii Ypsilon, versiunea de 105 cai putere urmând să acţioneze ca vârf de gamă. Este foarte puţin probabil să regăsim motorul în gama Abarth, Alfa Romeo şi Chrysler.

Cât priveşte gama proprie Fiat, surse neoficiale susţin că până şi Bravo ar putea primi un asemenea motor, pentru a oferi publicului un entry-level greu de egalat ca preţ pe piaţa compactă. Rămâne de văzut dacă publicul va fi deschis unui motor de 900 cmc şi doar 105 cai putere.

Motorul TwinAir este produs momentan în Polonia, unde italienii vor să atingă o rată de asamblare de 400.000 de unităţi pe an.

via | autocar

  • afara ploua, marţi, 20.07.2010 14:09
    si voi dati stiri din astea

    cui ii pasa?

  • Ion, marţi, 20.07.2010 16:17
    turatii si uzura in 2 pistoane

    doua pistoane, 100 de cai la 8000 de rotatii, uzura din greu si sisteme turbo ce se defecteaza la 50.000 de km. Toate astea intr-o masinuta car costa cat un Renault Fluence. Nu e de mirare ca macaronarii se zbat pe marginea prapastiei.