Motoare noi in gama Megane: TCe 130 CP si dCi de 150 sau 160 CP

Publicat miercuri, 29.04.2009 16:22 de Mircea Meșter

Renault a lansat trei noi motorizari in gama Megane. Deocamdata, acestea nu vor fi disponibile in Romania.

Renault a anuntat lansarea a trei noi motoare in gama Renault Megane. Este vorba de o unitate pe benzina si de doua diesel care se adreseaza celor care apreciaza motoarele diesel cu putere medie spre mare si propulsoarele turbo pe benzina de cilindree mica. Cele trei unitati sunt disponibile atat pentru versiunea Megane hatchback, cat si pentru Megane Coupe.

Vorbim, in primul rand, de un motor TCe de 1.4 litri turbo si 130 de cai putere care reuseste sa ajunga la puterea unui motor de 1.8 litri si la cuplul maxim al unuia de 2.0 litri (190 Nm). Acesta este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte si consuma 6.5 litri/100 km in regim mediu mixt.

Cele doua motoare diesel au 150 si 160 de cai si reprezinta doua versiuni ale unitatii dCi de 2.0 litri. Desi in prima faza pare ca vorbim de un motor deja cunoscut de fanii Renault, constructorul francez sustine ca 80 din cele 300 de componente care alacatuiesc blocul motor sunt complet noi. Versiunea de 150 de cai putere ajunge la un cuplu maxim de 360 Nm si este cuplata la o cutie automata cu sase trepte, in timp ce clientii care vor alege varianta de 160 CP vor avea la dispozitie 380 Nm si o cutie manuala cu sase rapoarte. pentru ambele versiuni, cuplul maxim este atins la 2000 rpm.

Cele trei noi propulsoare nu vor fi disponibile in prima faza in Romania, evolutia cererilor pentru versiunile si motorizarile noului Megane existente la noi urmand sa arate daca oportunitatea de a aduce aceste motoare pe piata interna este una viabila.

via | Renault

  • anonim, miercuri, 29.04.2009 17:00
    motorizari

    ma mir a inceput Renault sa faca motoare (acu ma refer la cel de 1.4 - 130CP); daca aceste motoare s-ar dovedi a fi la fel de fiabile ca motoarele japoneze probabil ca daca as vrea sa imi cumpar o masina, Megane III-ul cu motorizarea de 130CP si motor de 1.4 ar fi pe lista de optiuni.

  • boldfrank, joi, 30.04.2009 10:57
    interesante motoare, dar s-o indura RNR?

    E interesant noul Megane 3 si noile motoare suna bine, dar s-o indura Renault Nissan Romania sa le aduca si la noi in tara? Bine ar fi, nu inteleg prea bine politica lor pacatoasa de a aduce numai anumite motorizari si modele.... cit poate sa coste in plus sa aduci si modelele mai scumpe, nu doar cele de volum? eventual pot face precum alti importatori, pentru modelele acelea sa faca omologare individuala la RAR daca sunt cumparatori...

  • bobby, joi, 30.04.2009 12:17
    politica

    n-aduce Renault motoare noi pentru prostimea din Romania...lasa, prostii sa mearga cu 1.6 si 1.5 dci, si-asa habar n-au de masini...

  • Choy, sâmbătă, 02.05.2009 07:06
    stupiditate

    Mi se pare stupid din partea Renault sa nu aduca motorizarile noi. Se vorbeste de motorizarile astea inca de cand a aparut motoul. Dupa parerea mea daca aduci un model nou, aduci si motoarele lansate pentru el, nu te bazezi doar pe design. Motoare de 110/130 CP sunt de cand lumea pe masinile din clasa lui - ce ne-ar putea determina sa cumparam Megane-ul nou daca motoarele astea erau si pe cel vechi? Doar faptul ca au schimbat caroseria??? Mai toti concurentii de pe piata au adus motoare noi odata cu modelele noi. "Cele trei noi propulsoare nu vor fi disponibile in prima faza in Romania, evolutia cererilor pentru versiunile si motorizarile noului Megane existente la noi urmand sa arate daca oportunitatea de a aduce aceste motoare pe piata interna este una viabila." Comentariul asta mi se pare stupid. Cum isi pot da seama ce motor vreau eu daca nu cumpar masina tocmai pentru ca nu-l are??? Eventual ar putea sa se uite care motorizari de noua generatie sunt preferate la ceilalti constructori :))

  • vlad, sâmbătă, 02.05.2009 08:08
    1,4 turbo

    eu am jetta 1.4 tsi, este cu mult peste 1,6 16v... ar fi interesant un comparativ golf 6 tsi cu megane 3 tce... din primele date, vw are 10Nm in plus la cuplu si 0,2L/100km avantaj la consum.. politica stupida a lui renault s a vazut prin pierderea locului 1 la vanzari in fata lui vw si a locului 2 in fata skodei... daca o tine tot asa si ford si opel o sa i depaseasca la vanzari... dobitoci, ce sa le faci?!:)))

  • nik, luni, 04.05.2009 11:18
    1.4 Turbo iar

    Motoarele mici pe benzina cu turbina sunt tendinta in viitor. Eu am Bravo 1.4T-Jet, 120 cai si 206Nm cuplu si cutie cu 6 viteze. Oare de ce nu vrea si Renault sa intre in randul lumii si vinde inca motoare din 2002? Fiat si grupul VW ofera aceste noi tehnologii pentru cine are un pic habar de ce e si sub capota, insa Renault se multumeste sa vanda cui nu are pretentii la felul cum se comporta ce se gaseste intre rotile din fata.

  • val, miercuri, 03.06.2009 13:42
    Nu este singura marca.........

    Nu este singura marca cu motoare invechite ca si technologie,parerea mea este ca daca acest motor de 1.4 130 cp nu va depasi cu mult pragul de 13000 euro va face ravagii in clasa compacta.Eu unu sunt nerabdator sa isi faca aparitia.

  • pro megane., vineri, 03.07.2009 13:54
    .....

    mda...aveti dreptate voi cu politica d kk(t)o a renaultului dar sa nu uitam k vw avea pana acum un an(si inca m au) motoare care intre schimburi papa 1,5-2,0l de ulei.

  • superfast, marţi, 06.10.2009 00:52
    laguna3

    baieti ,aveti dreptate.exemplu,eu vreau o masina mica sa pot sa o parchez dar vreau si putina putere si economie.asa ,am fost nevoit sa cumpar laguna3 2.0 dci .dar daca megane3 avea motorul de 2.0 dci imi luam cu siguranta megane.sper sa vina si in romania motoarele mai puternice daca nu o sa trebuiasca sa dau laguna pe un megane rs dci 175cp din franta.si nu am ceva cu alte tipuri de masina ca leam testat sant la a 6a masina,trebuie sa plateste exact ce vrei si sa cunosti ce cumperi