Modelul compact BMW cu tracţiune faţă se va numi tot Seria 1
BMW pregăteşte in 2013 o alternativă mai ieftină pentru fanii săi. Modelul se va numi tot Seria 1, va avea tracţiune faţă si va oferi mai mult spaţiu interior. Succesorul actualului Seria 1, aşteptat în 2011, va păstra propulsia spate.
În încercarea sa de a-şi păstra poziţia de lider pe segmentul premium la nivel mondial, BMW va căuta să-şi lărgească gama de modele în următorii ani. Pentru a creşte însă considerabil vânzările, constructorul german are nevoie de noi clienţi, din alte segmente de piaţă.
Din aceste considerente am putea asista la o deviere a filosofiei de brand bavareze, intr-o direcţie complet nouă, mult mai abordabilă de către marea masă: segmentul vehiculelor de volum. Noua platformă cu tracţiune faţă, creata pentru Mini, ar urma să deschidă acest drum pentru BMW, care se pare că plănuieste un nou entry-level, poziţionat sub viitorul Seria 1.
Familia actualului compact din Munchen va continua să păstreze propulsia posterioară şi nu va abandona statutul premium. Cu toate acestea, noul vehicul cu tracţiune faţă va fi botezat tot Seria 1, bineînteles cu promisiunea că între cele două modele se va face o diferenţiere clară, în principal in materie de design.
Viitorul Seria 1 cu propulsie spate, urmaşul celui actual, va fi ceva mai scump, în timp ce noul model, dezvoltat pe platforma Mini, va avea un preţ de pornire neobişnuit de mic pentru un BMW.
În condiţiile în care grupul BMW va scoate pe piaţă doua modele cu tracţiune faţă, mulţi se aşteaptă ca noul venit să canibalizeze vânzarile lui Mini. Oficialii BMW nu se tem însă de acest lucru, pentru ca ambele branduri deţin o imagine individuală puternică. In plus studiile arată ca BMW şi Mini se adresează unor clienţi diferiţi, aşa cum o fac şi Volkswagen Golf şi Audi A3.
Potrivit unor surse din interior, "noul model cu tracţiune faţă va fi creat pentru a atrage un public complet nou în gama BMW, axându-se în primul rând pe spaţiu interior si pe flexibilitate, fără a anula caractere ca plăcerea condusului şi economia în utilizare".
Primul model BMW dezvoltat pe noua platformă Mini va fi un hatchback ceva mai înalt, cu cinci locuri, capabil să rivalizeze cu Mercedes A-Klasse şi viitorul Audi A2. Produsul va miza pe un spaţiu interior şi pe o practicalitate care nu se regăsesc pe actualul Seria 1.
Pentru a obţine aceste ingrediente, modelul va avea o arhitectură diferită de cea a modelelor BMW din prezent. Capota va fi mai scurtă iar montanţii frontali vor fi poziţionaţi mult mai în faţă, toate mulţumită instalării transversale a motorului şi cutiei de viteze. Poziţia la volan va fi şi ea diferită, mult mai aproape de axa faţă şi cu un unghi ceva mai înalt pentru o vizibilitate sporită.
Procesul de dezvoltare al viitorului model este deja în fază incipientă, primele exemplare de test urmând sa debuteze pe stradă anul viitor, la inceputul verii. Lansarea noului model a fost programată pentru 2013, la aproximativ doi ani după ce vom face cunostinţă cu succesorul actualului Seria 1.
Centrul de cercetare şi dezvoltare BMW va încerca să exploateze la maxim potenţialul platformei cu tracţiune faţă, drept pentru care am putea asista în gama BMW şi la o variantă de model urban, conceput pentru a concura cu proaspătul Audi A1. Oficialii sunt însă nehotărâţi în ceea ce priveşte tipul caroseriei, hatchback-ul urmând să propună o configuraţie cu cinci sau trei uşi. Potrivit studiilor, acest al doilea model cu tracţiune faţă se va adresa clienţilor BMW care îşi doresc o alternativă mai mică şi mai ieftină la actualul Seria 1.
via | autocar
de ce nu fac tractiune doar pe o roata k la bicicleta . oricum 80% dintre posesori de bmw stiau k au tractiune fata, li s-a indeplinit visu.