Modelul compact BMW cu tracţiune faţă se va numi tot Seria 1

Publicat vineri, 14.05.2010 18:38 de Bogdan Mirică

BMW pregăteşte in 2013 o alternativă mai ieftină pentru fanii săi. Modelul se va numi tot Seria 1, va avea tracţiune faţă si va oferi mai mult spaţiu interior. Succesorul actualului Seria 1, aşteptat în 2011, va păstra propulsia spate.

În încercarea sa de a-şi păstra poziţia de lider pe segmentul premium la nivel mondial, BMW va căuta să-şi lărgească gama de modele în următorii ani. Pentru a creşte însă considerabil vânzările, constructorul german are nevoie de noi clienţi, din alte segmente de piaţă.

Din aceste considerente am putea asista la o deviere a filosofiei de brand bavareze, intr-o direcţie complet nouă, mult mai abordabilă de către marea masă: segmentul vehiculelor de volum. Noua platformă cu tracţiune faţă, creata pentru Mini, ar urma să deschidă acest drum pentru BMW, care se pare că plănuieste un nou entry-level, poziţionat sub viitorul Seria 1.

Familia actualului compact din Munchen va continua să păstreze propulsia posterioară şi nu va abandona statutul premium. Cu toate acestea, noul vehicul cu tracţiune faţă va fi botezat tot Seria 1, bineînteles cu promisiunea că între cele două modele se va face o diferenţiere clară, în principal in materie de design.

Viitorul Seria 1 cu propulsie spate, urmaşul celui actual, va fi ceva mai scump, în timp ce noul model, dezvoltat pe platforma Mini, va avea un preţ de pornire neobişnuit de mic pentru un BMW.

În condiţiile în care grupul BMW va scoate pe piaţă doua modele cu tracţiune faţă, mulţi se aşteaptă ca noul venit să canibalizeze vânzarile lui Mini. Oficialii BMW nu se tem însă de acest lucru, pentru ca ambele branduri deţin o imagine individuală puternică. In plus studiile arată ca BMW şi Mini se adresează unor clienţi diferiţi, aşa cum o fac şi Volkswagen Golf şi Audi A3.

Potrivit unor surse din interior, "noul model cu tracţiune faţă va fi creat pentru a atrage un public complet nou în gama BMW, axându-se în primul rând pe spaţiu interior si pe flexibilitate, fără a anula caractere ca plăcerea condusului şi economia în utilizare".

Primul model BMW dezvoltat pe noua platformă Mini va fi un hatchback ceva mai înalt, cu cinci locuri, capabil să rivalizeze cu Mercedes A-Klasse şi viitorul Audi A2. Produsul va miza pe un spaţiu interior şi pe o practicalitate care nu se regăsesc pe actualul Seria 1.

Pentru a obţine aceste ingrediente, modelul va avea o arhitectură diferită de cea a modelelor BMW din prezent. Capota va fi mai scurtă iar montanţii frontali vor fi poziţionaţi mult mai în faţă, toate mulţumită instalării transversale a motorului şi cutiei de viteze. Poziţia la volan va fi şi ea diferită, mult mai aproape de axa faţă şi cu un unghi ceva mai înalt pentru o vizibilitate sporită.

Procesul de dezvoltare al viitorului model este deja în fază incipientă, primele exemplare de test urmând sa debuteze pe stradă anul viitor, la inceputul verii. Lansarea noului model a fost programată pentru 2013, la aproximativ doi ani după ce vom face cunostinţă cu succesorul actualului Seria 1.

Centrul de cercetare şi dezvoltare BMW va încerca să exploateze la maxim potenţialul platformei cu tracţiune faţă, drept pentru care am putea asista în gama BMW şi la o variantă de model urban, conceput pentru a concura cu proaspătul Audi A1. Oficialii sunt însă nehotărâţi în ceea ce priveşte tipul caroseriei, hatchback-ul urmând să propună o configuraţie cu cinci sau trei uşi. Potrivit studiilor, acest al doilea model cu tracţiune faţă se va adresa clienţilor BMW care îşi doresc o alternativă mai mică şi mai ieftină la actualul Seria 1.

via | autocar

  • ovi, vineri, 14.05.2010 19:46

    de ce nu fac tractiune doar pe o roata k la bicicleta . oricum 80% dintre posesori de bmw stiau k au tractiune fata, li s-a indeplinit visu.

  • Nicu, vineri, 14.05.2010 19:58
    Seria 1

    Asta inseamna evolutie si adaptabilitate, chiar daca este un aparent compromis. Pasul pe care vor sa-l faca cei de la BMW este unul mare si sper de altfel sa aibe succes.

  • BMW, vineri, 14.05.2010 21:52
    Munchen

    E nevoie de un small car de la BMW, demult asteptam

  • AgentSmith, vineri, 14.05.2010 21:54
    Pacat

    Un compromis pe care nu ar trebui sa il faca. Se putea dezvolta o platforma mai ieftina"totul spate", potrivita caracterului marcii si mult mai interesanta pentru publicul tanar care isi doreste o masina sportiva.

  • Mirela_, vineri, 14.05.2010 22:06

    bine ai revenit @AgentSmith

  • gtrazvan, sâmbătă, 15.05.2010 03:13
    @AgentSmith

    Nu exista posibilitatea platforma mica cu tractiune spate si performanta, ar fi total dezechilibrate, vorbim de stabilitate nu liniute, normal.

  • Enake, sâmbătă, 15.05.2010 09:48
    bmw frustrati

    Prima oara bmw era cunoscut cu tractiune spate benzina cel mia tare motor = bravo! Apoi au scos imediat motorina pt toti complexatii care vor bmw dar sa nu consume = imi vine greata! Acum daca scoate concurenta modele clar peste bmw se da cu trendul , dar ma intreb unde e mandria bmw de altadata si 2 de ce mi-as mai lua bmw cand a ramas doar numele si figurile celor cu ceafa lata sa impresioneze cu sigla bmw = vai de mama lor! E sper ca BMW sa scoata sigla BMW de pus la gat ceasuri si tricouri din tabla de masina ...ca daca nu ai lovele de masina macar sa aveti fratilor o bucata din ea ca accesoriu vestimentar si tot sa aveti BMW. Ca vad ca nu mai este relevant ce model ai ce face si sub ce forma..sa ai BMW ca e din 1900 toamna si te rupe la consum si consumabile..n-are treaba...fetele se urca ..deh e BMW si poate speri sa urci si tu social.. PATETIC! Cine e fan BMW si e jmecher...isi ia benzina..restul...se incadreaza la mai sus...orice doar sa aiba BMW cu costuri minime. Ce face BMW acum..cu tractiune fata...ce fac romanii doar doar prind un BMW SH cat mai ieftin! Rusinos...si atentie...sunt un mare fan de masini de putere si am tot respectul pt motoarele si masinile BMW!

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 15.05.2010 10:06
    si pretul.....

    in articol sugereaza ca pretul va fi NEOBISNUIT de mic pt un bmw..... asta ce inseamna???ca va incepe de pe la 14 mii???+taxe si extra.

  • valentin, sâmbătă, 15.05.2010 11:49
    Re: Enake

    " Maxim am spus " bravo prietene complet de acord cu tine, Ai bmw Diesel si te bati cu pumnul in piept ca ai BMW => esti un cocalar Ai bmw inmatriculat in BULGARIA si te bati cu pumnul in piept => esti un cocalar Ai bmw si aculti manele la Maxim cu geamul deschis => esti un cocalar Ai bmw benzina MINIM 2500 cmc ? : RESPECT !! Si sa nu uit : nu am Bmw si probabil de asta sunt un " frustrat"ma impac mai bine cu Opelul meu din 2008

  • Nicu, sâmbătă, 15.05.2010 14:00
    .

    Adica... daca iti ajunge un diesel care se intretine mai costisitor decat un benzinar esti cocalar? V-ati gasit voi sa bateti in cui niste reguli. Nu toti care au BMW vor sa se afirme, dar voi sunteti prea inapti sa va dati seama. Valentin, tu daca nu ai un OPC ,esti cocalar nu? O zi buna

  • Nicu, sâmbătă, 15.05.2010 14:01
    @enake

    Gandirea ta este irecuperabila.

  • MIhai, sâmbătă, 15.05.2010 14:04
    @AgentSmith

    Asa este ... Un compromis ! Insa este doar unul dintr-o lunga serie de compromisuri. Cei de la BMW se laudau ca nu vor face nicicand motoare pe benzina turbo... si au facut-o. Se laudau ca isi vor dota masinile doar cu motoare produse de ei. Prin urmare traiasca PSA! Se laudau ca vor face doar masini cu tractiune spate . Si au facut intai 4X4 si acum iata ca fac si cu tractiune fata. Maine - pomaine ne vom trezi ca BMW va cumpara o marca din fostul bloc socialist dupa modelul VAG, RENAULT ... Si vor produce o masina in genul LOGAN , SKODA ... insa obligatoriu cu sigla BMW. Sa poata tot ghertoiu sa-si ia BAMVAU.Cred ca ar mai exista cateva disponibile pe la rusi... Sau poate revitalizeaza YUGO ! In concluzie noi cei care am iubit BMW pentru anumite principii, trebuie sa intelegem ca si pentru ei, ca si pentru altii, singurul principiu il reprezintra profitul. Oricare alt principiu cade atunci cand cifra de vanzari trebuie sa urce! Alles gutte!

  • Mihai, sâmbătă, 15.05.2010 14:07
    @Tzenu

    Tzenule tata stai linistit, ca n-o sa fie la pret de Logan ... Asa ca mai circuli vreo 15 ani in pisicuta aia prapadita. Ia-o incet ca sa nu te omoare sperantele desarte!

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 15.05.2010 15:17
    @Mihai

    Daca miai citit comentariu eu mam referit la 14k+taxw si ceva extra asta ar veni pe undeva la 17-18k(cu totul) daca u crezi ca atata ar costa un Logan te inseli amice....... Nui nimik daca la tine 'la tara'/in sat nu exista showroom-uri.......de aia ai net....... si in primu rand nam pisicutza......am ursulet care la 19 anisori si 200.000+km inca merge binisor...... si nu ma omoara nici o speranta ca deocamdata am ce conduce.... in schimb u?????cred ca esti pieton sau circuli cu RATB-u

  • serd, sâmbătă, 15.05.2010 15:27
    indiferent

    POATE SA AIBA TRACTIUNEA SI PE ROATA DE REZERVA SI MOTOR IN DOI TIMPI DACA SE CONDUCE SI STABILESTE ETALONUL CLASEI CA ORICARE ALT MODEL DE BMW E SUPER OK

  • Stelian_Opincariul, sâmbătă, 15.05.2010 15:36

    BMW seria 1 imi aminteste de Opel Ascona! Niste ieftine copii ale seriei 3 si 5! JALNICI!

  • Victor, sâmbătă, 15.05.2010 16:05
    Bmw

    da ce are nene daca ii pun tractiune pe spate io cred ca seriei 1 i se potrveste mai bine tractiunea fata pentru ca este o masina mica fara pretentii sportive si asta cu motorul diesel ce are domne fiecare motor cu avantejele si defectele lui iar bmw nu este cine stie ce marce de mare fita sau performanta fiecare cu ce are nevoie

  • coco, luni, 17.05.2010 12:45

    Am sa va povestesc ceva sa radeti,in iarna anului trecut eram la un semafor prin Suceava,langa mine un seria 5 de prin 2000 2003 cam cu numere de BT (Botosani),toate bune si frumoase numai ca omul avea lanturi la masina pe fata iar masina mergea pe sosea ca un balon desumflat adica in toate diretiile :)),cu noul seria 1 chiar ca i s-a indeplinit visul :))

  • Maka, luni, 17.05.2010 23:39
    @Coco

    BMW-istul tau din BT nu era complet stupid. Lanturile pe fata ii asigurau aderenta pe puntea directionala. Cata putere punea jos prin puntea spate e treaba lui ca sa nu iasa in decor, mai ales daca ave pneuri de iarna. De asta se recomanda ca la masinile normale/majoritare care sunt cu cu tractiune , pneurile "cu cea mai multa carne" sa fie puse pe puntea spate asupra careia nu ai control direct daca e sa pierzi aderenta pe cand fata o mai poti controla din "gaz".

  • PARAZYTU19, duminică, 01.08.2010 04:12
    corect @maka.....inclusiv eu ma joc iarna asa cu e240-ul meu...

    e frumos......