Miza pe familie: Fiat Tipo break se lansează în această primăvară

Publicat luni, 29.02.2016 12:30 de Mircea Meşter

Dacă vă numărați printre puținii români care preferă break-urile în loc de sedanuri când vine vorba de mașina de familie, avem vești bune. Noul Fiat Tipo va avea o versiune break care va apărea în showroom-uri în prima jumătate a acestui an.

De-abia lansat în România, sedanul compact Fiat Tipo, prin care constructorul italian își dorește să atragă cât mai mulți clienți familiști de pe piețele favorabile caroseriilor de tip berlină, va primi un frate break. Deși nu se cunoaște încă numele său oficial, modelul este confirmat pentru prezentare în cursul zilei de 1 martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Noul Tipo Break poate fi considerat o surpriză a italienilor, pentru că presa din Peninsulă se aștepta în prima fază la prezentarea unei versiuni hatchback a noului model. Și totuși, break-ul este confirmat de un desen-teaser pe care marca italiană l-a publicat pe rețelele sociale cu mai puțin de 24 de ore înaintea debutului oficial al noului model.

Versiunea break a lui Tipo se lansează pe piață pentru a se lupta pentru supremație, printre alții, cu Renault Megane Estate, model a cărui nouă generație va vedea lumina zilei în paralel la același salon auto de la Geneva. Evident, segmentul este unul îndeajuns de populat pentru ca noua versiune a lui Tipo să aibă de tras până să ajungă în pole position în preferințele clienților: Focus Wagon, Hyundai i30 CW, Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW, Leon ST, Octavia Combi, Auris Touring Sports și Golf Variant se află toate în această clasă care își dorește să atragă familiști cu buget mic spre mediu.

Foarte probabil, noul Tipo break va moșteni motorizările versiunii sedan a modelului italian, ceea ce înseamnă că va oferi un 1.4 benzină de 95 CP și două motoare diesel: 1.3 Multijet de 95 CP și 1.6 Multijet de 120 CP.

  • Bethurbazal, luni, 29.02.2016 12:50

    Tipo Break va fi o masina deosebita. Cum e si sedanul. O masina foarte frumoasa atat la interior cat si la exterior. De motoare nu mai vorbesc caci sunt cele mai bune atat pe benzina cat si pe motorina.

  • @Betthurbazal, luni, 29.02.2016 12:55

    nu te contrazic dar ai facut o adevarata pledoarie firmei fiat tre sa-ti dea un zece.

  • Bethurbazal, luni, 29.02.2016 13:13

    Mi-am spus parerea din proprie experienta. Nu din povesti, auzite, barfe, teste... ci din circulat cu modele FIAT.

  • burebista, luni, 29.02.2016 13:28

    @Bethurbazal - cred ca modelele FIAT care le-ai condus tu aveau cel putin motoarele de alta origine decat fiat (ma abtin sa fac referire la origine). am avut si eu fiat doblo 2 litri multijet 120CP si e jale motoru ala, sa nu iti mai zic de restu masinii...

  • Bethurbazal, luni, 29.02.2016 13:45

    Toate motoarele sunt "jale" daca nu mergi cu masina prin service. Sper ca tu ai fost exceptia ce confirma regula.

  • Pana, luni, 29.02.2016 16:12

    Masina asta nu va concura cu nici un Megane Estate si nici un alt break de clasa compacta. Din simplul motiv ca nu este clasat pe piata pentru a fi concurentul lor. Daca e sa facem o referire la ceva de la Fiat in acest sens... nu avem la cel. Pentru ca Bravo nu are versiune break. Poate cea mai corecta comparatie s-ar putea face cu Skoda Rapid si Seat Toledo. Poate si Logan, desi acolo e cu dus si intors.

  • mircea, luni, 29.02.2016 17:00

    @Pana Fiat Bravo a avut o versiune break: Fiat Croma.

  • Bethurbazal, luni, 29.02.2016 17:20

    Sunt de aceeasi parere cu Pana. Tipo e un entry-level in clasa compacta.

  • Scrooge, luni, 29.02.2016 17:56

    @ mircea.....daca Nea Gigi din colt spunea asta despre Croma/Bravo, il lasam in pace, ii ziceam "da da asa e", nu aveam mute pretentii de la el. Dar de la tine un jurnalist auto cu experinta sa spui asta.....auci....no comment ca primesc ban pe site.

  • mircea, luni, 29.02.2016 18:08

    @scrooge Depinde la ce generație te referi. Până în 2007 n-au avut nicio treabă una cu alta. Dacă e cea din 2007 încoace, cam asta a vrut să fie. Un soi de versiune break a lui Bravo în condițiile în care designul, interiorul și motorizările erau identice. Acu' faptul că nu le-a ieșit e cu totul altă poveste :)

  • Sandu al-III-lea, luni, 29.02.2016 20:43

    Spatele arata foarte bine,ce sa zic...sunt un pic subiectiv.Intotdeauna mi-au placut breakurile.

  • denon, luni, 29.02.2016 20:53

    @mircea Fiat Bravo: hatchback in clasa C construit pe platforma C Fiat Fiat Croma: break in clasa D, construite pe platforma GM Epsilon Inafara de design, si de motorul 1,9Multijet, nu vad nicio asemanare tehnica intre cele doua modele .

  • mircea, luni, 29.02.2016 21:26

    @denon Eu vorbesc despre ce au vrut ei să construiască, nu de ce le-a ieșit. Sau invers: despre ce le-a ieșit, nu despre ce au vrut ei să construiască. Ia-o cum vrei :)

  • Scrooge, marţi, 01.03.2016 00:33

    @mircea....deci tu zici ca un gigant ca Fiat a vrut sa faca ceva si i-a iesit altceva ? :))))) Crezi ca e fabrica de tractoare Brasov ? Ca pana si acolo le cam iesea ce vroiau. Eu cred ca au stiut foarte bine ce vroiau sa faca. Respectiv un MPV cu valente de break cu care sa atace 2 clase in acelasi timp. Din pacate (sau din fericire :) au alergat 2 iepuri si nu au prin nici unul. Croma a aparut in 2005. Faptul ca in 2007 odata cu lansarea lui Bravo au bagat si pe Croma elemente stilistice de pe acesta (forma si conceptul modelului ramanand la fel ca in 2005) asta nu-l transforma in Bravo break. Hai recunoaste ca ai gresit, e omenesc, se intampla si la case mai mari. :)