Misiune imposibilă? Porsche vrea să vândă 20.000 de unităţi pe an ale electricei Mission E
Porsche şi-a stabilit un obiectiv ambiţios: să vândă 20.000 de maşini electrice pe an în momentul în care va lansa Mission E în 2019.
Porsche este unul dintre constructorii de maşini sport care investeşte semnificativ în dezvoltarea maşinilor electrice, pentru a putea respecta normele dure de emisii care vor intra în vigoare în 2021.
Rezultatul va lua forma unui model de serie bazat pe conceptul Porsche Mission E prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, care promite 600 de cai putere şi o autonomie de 500 de kilometri.
Oficialii Porsche îşi propun să vândă 20.000 de unităţi pe an după lansarea lui Mission E în 2019, în condiţiile în care Porsche are nevoie de lucrări anuale de cel puţin 10.000 de unităţi pentru ca un model să devină profitabil. "Am calculat o cantitate de circa 20.000 de unităţi pentru Mission E", spune Oliver Blume, CEO-ul Porsche.
La prima vedere, cifrele foarte optimiste. În primele 10 luni ale anului 2016, cea mai vândută maşină electrică a fost Nissan Leaf, cu 32.000 de unităţi, în timp ce locul doi i-a revenit lui Tesla Model S, cu 19.500 de unităţi. În condiţiile în care Porsche Mission E va avea un preţ de comercializare piperat pentru clienţii obişnuiţi, atingerea unor astfel de praguri va fi dificilă.
Totuşi, trebuie luat în calcul că analiştii anticipează că vânzările de maşini electrice vor creşte într-un ritm susţinut în ultima parte a acestui deceniu, ceea ce va face ca misiunea celor de la Porsche să fie mai uşoară.
Via Reuters
Ȋmi dau seama că-l voi șucări pe @vianu (și nu numai pe dânsul), dar n-am ce să fac: ce-aș fi ȋndrăgit Porsche dacă ar fi rămas exclusiv dedicat motoarelor sale pe benzină, chiar dacă joncțiunea de ordin tehnic cu vag (AM, n-ai opțiunea unui “font size” ? aș fi scris această siglă – vag – alegând valoarea minimă din lista ascunsă…dar la fel aș fi procedat cu om/go și tmc) nu poate fi evitată (colaborarea era veche, oricum). Nu că nu mi-ar plăcea Porsche (musai AG) și acum, dar… Un lucru este cert: de acum ȋncolo, nu voi mai folosi abrevierea vag, ci…PSE (Porsche Societas Europaea), care deține majoritatea drepturilor de vot ȋn C.A. al colosului din Wolfsburg. Cât despre preconizata “electrificare totală” (deja temelia s-a pus) a lui…PAG, aici PSE ar avea un cuvânt greu de spus, dar na! dacă este să ne tâmpim, atunci s-o facem globalicește (ȋn masă). Păcat de “filosofia de design” a lui PAG, cea mai inspirată și cea mai impresionantă din tot PSE-ul. “Viitorul este electric” ? Din toată inima mea de pionier: Trăiască și ȋnflorească Porsche Electromobil Holding, ȋn frunte cu secretarul său general, tovarășul Wolfgang Porsche. Iar deviza să fie: “Terrei, cât mai multe baterii” (parafrază de la “Țării, cât mai mult cărbune”). Ah, da, de vină sunt reglementările “draconice” ȋn privința emisiilor. Las’ că erau și ȋn America anilor ’70-’80 (“EPA’s stricter regulation of exhaust emissions”; venise la putere epoca "vehicle emissions control", de vădită orientare ecologist-panteistă), astfel ȋncât, de exemplu, un motor 5L V8 de Oldsmobile “trebuia” să genereze numai 140 CP. Totuși, ce citim despre acesta? “Reliability”, “very smooth”, “quiet”, “fuel economy”, “good performance”. Nu s-a gândit nimeni la “electrice” atunci? Sau cine s-a alarmat ȋn direcția “diminuării treptate a rezervelor de petrol ale omenirii” ? Aaaaa, gata, m-am luminat – așa spuneți, dragii moșului: idolii “câți cai”, “0-100” și “v-max” se cer garantați ȋn continuare lui coca & piți from everywhere, că și ei contribuie (chiar ȋn mod substanțial) la atingerea “targetului de vânzări”. Cum ziceai că stă treaba cu “selfismul “, Viene?