Mio: În România, sistemele de navigaţie şi GPS-urile integrate se vor lupta abia peste câţiva ani
Mio Technology, liderul pieţei locale de dispozitive GPS consideră că piaţa de echipamente GPS dedicate se va dezvolta independent de piaţa aplicaţiilor de navigare GPS pentru telefoane mobile în următorii ani.
În timp ce aplicaţiile GPS pentru smartphone-uri devin din ce în ce mai populare în Vest, acestea au o aplicabilitate limitată şi nu sunt încă pregătite să se lupte cu dispozitivele dedicate. Liderul pieţei locale de dispozitive GPS, Mio Technology, consideră că piaţa de echipamente GPS dedicate se va dezvolta independent de piaţa aplicaţiilor de navigare GPS pentru telefoane mobile. Mai mult, cei de la Mio consideră că această tendinţă se va menţine câţiva ani la rând deoarece ambele categorii au un grad de penetrare scăzut în rândul utilizatorilor din România. În timp ce echipamentele GPS dedicate au un grad de penetrare de 5%, aplicaţiile de navigare prin intermediul GPS-ului integrat al smartphone-urilor înregistrează mai puţin de cinci procente din piaţa românească.
"Gradul încă mic de penetrare a echipamentelor de tip GPS pe piaţa locală, dar şi funcţiile suplimentare, din zona de entertainment sau cele legate de navigarea pe internet vor duce la o lipsă a concurenţei între zona echipamentelor GPS dedicate şi a aplicaţiilor pentru telefoanele mobile inteligente pentru încă câţiva ani. La acest lucru se adaugă şi preţul încă relativ mare al aplicaţiilor GPS dedicate pentru telefonul mobil, dar şi al gradului scăzut al accesărilor platformelor de download al aplicaţiilor mobile contra cost în România", a declarat Sergiu Ganscă, Marketing & Sales Manager Mio Technology, România şi Ungaria.
Reprezentanţii Mio sunt de părere că dimensiunea ecranului, calitatea hărţilor de navigaţie şi multitudinea de puncte de interes adăugate în fiecare an, alături de rutarea inteligentă şi posibilitatea de planificare a curserlor sunt în continuare atuurile apreciate de clienţii de soluţii de navigaţie prin GPS în 2011. O altă caracteristică a pieţei de echipamente personale de navigaţie va fi creştere ponderii echipamentelor care înglobează funcţii din zona de entertainment sau posibilitatea de navigare pe internet, care va atinge până la 25% din totalul echipamentelor vândute. Previziunile privind evoluţia pieţei de echipamente GPS în 2011 sunt susţinute şi de ultimul studiu GfK, publicat în luna februarie, care arată că 89% dintre respondenţii chestionaţi în Germania, Franţa şi Marea Britanie, pieţe cu grade mult superioare de penetrare atât în zona echipamentelor GPS cât şi a aplicaţiilor de acest timp pentru telefoanele mobile, preferă în continuare echipamentele GPS dedicate sau încorporate în vehicul. Pe lângă acest lucru, 70% dintre cei care folosesc la ora actuală servicii de navigaţie GPS pe telefonul mobil, au declarat că ar prefera un sistem de navigaţie portabil sau încorporat.
Via | MioTechnology
Ceea ce omit cei de la Mio este ca "smartfoanele" se ieftinesc de la zi la zi, ceea ce nu prea se poate spune si despre aparatele dedicate. De asemenea devine ceva banal sa ai un telefon cu GPS sau A-GPS, in timp de un aparat dedicat este inca un "lux". ... daca luam utilitatea unui GPS vs. utilizarea efectiva a serviciilor sale de catre marele public cred ( evident eronat ) ca telefoanele vor castiga "lupta" undeva in urmatorii 2 ani, iar sculele dedicate vor fi in fel de "cd-player portabil" ... si numai cei trecuti de prima tinerete vor sti ce sunt :)