Ministrul Mediului susține în continuare că taxa de poluare nu va fi o taxă: “Se va aplica tuturor vehiculelor poluante, nu doar celor mai vechi de 10 ani”

Publicat marţi, 27.11.2018 14:26 de Paul Cosma

Viitoarea taxă pe care proprietarii de autovehicule înmatriculate în România o vor plăti se va aplica nu doar autovehiculelor mai vechi de zece ani, ci tuturor maşinilor poluante şi va avea mai multe componente, care nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, a anunţat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

Vinerea trecută, ministrul Mediului a declarat că proiectul noii taxei auto ar urma să fie gata în cel mult două săptămâni. Grațiela Gavrilescu spunea atunci că taxa de poluare nu va fi o taxă, ci “se vor plăti niște contribuții care să ducă cu gândul la poluare”.

Oficialul susține în continuare că taxa de poluare nu va fi o taxă sau un timbru de mediu, ci o contribuție cu mai multe componente care vor intra în vigoare, treptat, la 1 ianuarie 2019.

“Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celelalte cazuri, cel care poluează trebuie să plătească,” a spus Grațiela Gavrilescu.

Ministrul a precizat că forma finală a acestei “contribuţii” va fi “pe componente”, care nu vor intra toate în vigoare de la 1 ianuarie 2019, iar taxa se va aplica tuturor autovehiculelor poluante, nu doar celor mai vechi de zece ani.

Întrebată care este poziţia Ministerului Mediului în ceea ce priveşte mașinile diesel, aceasta a spus că o decizie în acest sens “trebuie să fie luată făcându-se o dezbatere foarte largă” şi nu “într-un timp foarte scurt”.

Via News.ro

  • ANV, marţi, 27.11.2018 15:22

    a 20-a oara cand Graţiela Gavrilescu a iesit ca sa spuna... nimic.

  • Je, marţi, 27.11.2018 15:58

    Pfiuuu, ma speriasem, inca o taxa?! Se pare ca nu, e doar o contributie pe care trebuie sa o platim Asta e alta treaba ma nene :)))

  • Clique, marţi, 27.11.2018 16:34

    Sa zica odata cat trebuie sa plateasca fiecare, ca deja ma oftica chestia asta, ce tot o lungesc atat.. saau, asteapta sa se mai adune masini in tara, apoi baga taxa, ca sa aiba ce taxa.

  • ewf, marţi, 27.11.2018 18:38

    MDA presimt ca avocatii o sa aiba multa treaba si alde PSD ramine fara voturi..cam complicata situatie

  • Adi, marţi, 27.11.2018 18:45

    Solutia e atat de banala: inclus totul in combustibil. Platesti cat consumi. Daca am motor de 6 litri si merg 1000 de km pe an, inseamna ca poluez ? Idioti fara coloana vertebrala. De creier nici nu se poate vorbi. Pretexte pentru muls oile.

  • AdiS, marţi, 27.11.2018 18:55

    Corect este ca acel autovehiculul care se afla in miscare si polueaza sa fie taxat, dar nu si autovehiculul care stationeaza intr-un garaj o mare parte a anului Si despre autovehiculele cu motoare Diesel totul interes politic si marketing, ei intorc roata din nou la benzinare dupa ce producatorii auto au investit si au dezvoltat aceste motoare sa ajunga la performantele si normele de poluare din ziua de azi. Motoarele Diesel au poluat si acum 10 ani. Camioanele si toate utilajele grele tot pe Diesel vor functiona.

  • Edikkk, marţi, 27.11.2018 20:21

    Da, sunt maşini de 3 litri care la 140 km/h consumă mai puţin decât TCE de la Dacia... şi atunci ??? Cel mai simplu era redirecţionarea a 2 eurocenti din cei 7 eurocenti către mediu să îşi ia ei salariile grase şi eventual un program rabla care nu rezolvă deloc problema şi gata.

  • Clique, marţi, 27.11.2018 20:22

    @Adi . La noi nu este vorba despre poluare, la noi este vorba de cum sa mulga statul cat mai mult si cat mai des de la noi.

  • Benny, marţi, 27.11.2018 21:56

    aaa nu e taxa, e doar o contributie obligatorie

  • Sam93, miercuri, 28.11.2018 02:36

    Sunt de acord cu taxarea prin combustibil. Daca am Hellcat de 6.2 V8 si merg 5000 de km pe an poluez mai mult decat unul care are 1.6 TDI si face 50,000 de km pe an. Normal ca nu. E aberant sa pui taxe dupa capacitatea cilindrica si alte nonsensuri. Acum vor doar sa jecmaneasca proprietarii noilor SH-uri inmatriculate in ultimii ani. Trebuie sa ne unitam toti si sa actionam statul in instanta in momentul in care noua taxa e pusa in aplicare.

  • mircea badea, miercuri, 28.11.2018 09:31

    dieselul trebuie taxat dublu la orice ocazie!

  • ANV, miercuri, 28.11.2018 12:37

    @Adi @Sam 93 Exemplele voastre nu sunt relevante. Pentru ca: eu cheltuiesc 3000 lei pe combustibil (sa zicem) intr-un an, cu o masina 1.6 benzina, euro 6. VOI cheltuiti tot 3000 de lei pe combustibil intr-un an, cu o masina 1.9 TDI, euro 4. Vi se pare echitabil ca eu sa platesc aceeasi taxa (inclusa in pretul combustibilului)?!

  • Edikkk, miercuri, 28.11.2018 16:27

    ANV nu a zis nimeni ca taxa să aibă aceiaşi valoare între benzină şi motorină. Dar benzina produce mai mult CO și CO2 decât motorul pe motorină (aceiaşi cai putere, aceiaşi greutate la maşină) !!! La motorină sunt NO şi NOx mai mari ca la benzină. Deci?

  • NOx CO2, miercuri, 28.11.2018 16:31

    @Edikkk NOx este mult mai periculos decat CO2, deoarece provoaca boli pulmonare grave. Asta ne afecteaza direct si rapid pe toti. Deci, raspunsul este simplu : dieselul trebuie scos din orase.

  • Edikkk, joi, 29.11.2018 08:01

    A spune că NOx e mai rău decât COx este ca şi cum ai spune că naziştii sunt mai răi ca sovieticii. Ambii au fost extrem de rău pentru europa şi mai ales România.

  • Dan, marţi, 04.12.2018 10:08

    Mircea Badea vezi poate îți taxează niște proprietari de diesel-uri una în freză, fiindcă vorbești cam mult și prost.

  • bad, miercuri, 05.12.2018 19:06

    Confiscarea averilor facute pe taierea padurilor si apoi sa av ganditi la taxa de mediu .