
Ministrul Mediului susține că noua taxă de poluare nu va fi taxă: “Se vor plăti niște contribuții care să ducă cu gândul la poluare”
Ministrul Mediului a spus că proiectul noii taxei auto va fi gata în cel mult două săptămâni. Grațiela Gavrilescu susține că taxa de poluare nu va fi o taxă, ci “se vor plăti niște contribuții care să ducă cu gândul la poluare”.
Șoferii români pot să răsufle ușurați. Noua taxă de poluare nu va fi o taxă. Cel puțin așa arată descrierea făcută de ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, pentru noul proiect de act normativ ce ar urma să fie gata în două săptămâni.
“Vom reuși să finalizăm și să spunem: așa se va întâmpla pentru fiecare autovehicul în parte, dar nu va fi taxă. Vor fi niște contribuții care să ducă cu gândul efectiv la poluare, adică poluatorul să plătească, cel care are o mașină mai veche să plătească ceva, cine are hybrid are și el un cuantum de plătit,” a declarat Grațiela Gavrilescu.
Aceasta a spus că vor fi perioade de grație pentru acomodarea și informarea cetățenilor. Totodată, ministrul a mai adăugat că se are în vedere și modificarea programului Rabla Clasic, astfel încât să fie modificată prima de casare în beneficiul posesorilor de mașini vechi.
Via Economica.net
-
Anonim, vineri, 23.11.2018 12:31
Pana la euro 5 taxe mari astfel se opreste si adusul de fier vechi din Germania ! Altfel devenim groapa de gunoi a UE .
-
eu, vineri, 23.11.2018 12:55
Ce anume ar trebui sa ma bucure? Orice nume ar avea tot vom avea ceva de platit la stat. Intrebarea este - ce va face statul pentru noi cu suma colectata?
-
@anonim, vineri, 23.11.2018 13:00
Din nefericire am ajuns de mult acolo.Si in plus, la anul nemtii vor mai avea de curatat parcul auto de cateva milioane de dieseluri .Asa ca, Bine ai venit in UE!
-
lulu, vineri, 23.11.2018 21:26
Taxa asta este de fapt o taxa de posesor de masina, nu are treaba cu poluarea. Daca ar fi pentru poluare ar plati toti camionagii si transportatorii cu autobuze de vechi. Practic ar trebui sa fie scutiti doar utilajele din armata si ambulantele. O parte din bani merg probabil la programul rabla dar si masinile noi platesc taxa!!!
-
mircea badea, sâmbătă, 24.11.2018 01:36
dizelistii trebuie sa plateasca! din cauza lor sunt toate..
-
Clique, sâmbătă, 24.11.2018 20:43
Ce mă amuz de unii, care încă cred că aceste taxe de așa zisa "poluare", sunt pe bune. Băi, voi nu pricepeți că pe ei îi doare în cot de câte mașini se aduc din exterior, fie ele E5 sau E4 în jos ? Pe ei îi interesează să iasă banul, îi doare în cot de poluare. Dacă e poluare, să planteze mă copaci în toată capitala și în toate orașele mari, să reîmpădurească toate pădurile, să oprească defrișările, cu asta poți combate poluarea Voi credeți că dacă taxează, omul nu-și cumpără altă mașină ? Pfff... Tot își v-a cumpăra. Așa că ecologiștilor, mai ușor, nu vă agitați, ei caută de unde să scoată bani și să-și facă afacerile să mai meargă o perioadă,, nu să vă facă vouă viața mai "bună", viață mai bună nu o să primiți în veci, de la stat. Dacă ei au o problemă medicală, imediat, pam, pam, în avion și la cele mai bune spitale din UE sau din exteriorul UE-ului, îi doare în cot de voi. Seară faină, în continuare.
-
Dan, sâmbătă, 24.11.2018 20:51
Dizeliștii trebuie să plătească ? Să înțeleg că nici nu mai am dreptul în a alege un lucru, fiindcă niște papagali, așa ziși ecologiști, nu le convine de mașina mea? Păi ce înseamnă asta, după mintea voastră aia goală, cum a-ți prinde pe unul că conduce diesel, cum l-ați lua la bataie în trafic să înțeleg ? Îmi dai tu mă bani să-mi cumpăr mașină nouă ? S-au inventat cumva autobuze ce duc pasagerii și pe terenuri agricole, etc ? Stați mă cuminți în banca voastră, mai bine a-ți protesta contra întregului sistem că mai au puțin ăștia și vă i-au și nevestele...
-
Edikkk, duminică, 25.11.2018 08:45
Singura taxă corectă de poluare este doar cea inclusă în preţul carburantului. Atât. Consumi mai mult, poluezi mai mult, plăteşti mai mult. Altfel unul cu maşina care merge doar în weekend poate plăti mai mult decât unul cu aceiaşi maşină care merge zilnic. Sau două maşini cu aceeaşi cilindree, clasă euro, dar una VW care a trişat la testele de poluare, plătesc la fel dar poluează diferit !
-
stefan, sâmbătă, 08.12.2018 12:15
Asa cum ne laudam ca santem o tara europeana si vrem sa ne aliniem standardelor europene, as vrea sa stiu si eu unde este acest stardand in sistemul medical,al invatamantului,al salariului ( locuri de munca canci), nivelul de trai european ? Noi romanii santem preocupati de combustibilul masinilor care polueaza mai mult in timp ce ''smecherii'' defriseaza tara de paduri, au vandut tot ce sa putut vinde in tara asta ,inclusiv viitorul copiilor nostri, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca pe sosele vezi circuland carute cu tractiune animala ( interzis cu desavarsire in UE ). Parerea mea ar sa ne vedem prioritatile , iar cei ce impun taxe sa mai faca si ceva cu banii colectati
-
Dan, vineri, 20.08.2021 15:49
Buna ziua. Poluare = autobuze la care motorul porneste la ora 5 dimineata si se opreste la 23 |-taierea padurilor incadrata la acelesi pedepse ca si crima(produc dezastre materiale pe care le platim toti, pierderi de vieti omenesti ,contribuie din plin la cresterea poluarii )| motoarele cu cilindree mare sa fie interzise la inmatriculare si va scadea emisia de noxe si se vor reduce decesele pe sosele .O masura suplimentara poate veni di ministerele de interne si de la finante prin reintroducerea Legii pentru controlul averilor ilicite ( nr. 18 pe vremea lui Ceausescu ) si care dupa 1989 a fost prima abrogata ,pentu ca existau fonduri uriase la persoane fizice care nu trebuia sa fie justificate la folosirea lor .
Citeste si
-
INTERN | vineri, 6 iunieCirculația pe Transalpina, redeschisă în sectorul dintre Rânca și CurpătCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat redeschiderea parțială a circulației pe Transalpina. Circulația va fi deschisă doar pe porțiunea dintre Rânca și Curpăt. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 4 iunieÎncă o marcă chineză vine în România: Nio va ajunge pe piața noastră în 2026Chinezii de la Nio au anunțat că se vor extinde pe mai multe piețe din Europa. Printre ele se numără și România. În țara noastră, Nio va debuta oficial în 2026. Citeste tot
-
INTERN | luni, 2 iunieComenzi deschise pentru Dacia Bigster mild-hybrid cu GPL: de la 19.800 de euro cu RablaClienții din România pot comanda, începând de azi, noua Dacia Bigster în versiunea Mild Hybrid-G (benzină+GPL). Prețurile pornesc de la 19.800 de euro, prin programul Rabla și cu Dacia Credit. Citeste tot
-
INTERN | luni, 2 iunieVânzările de mașini noi au scăzut cu 32% în România, în luna mai. Creștere a pieței de mașini second handPotrivit noilor date ale Asociației Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au scăzut semnificativ în luna mai. Piața noastră a înregistrat, mai exact, o scădere de peste 32% a înmatriculărilor de mașini noi. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 28 maiProgramul Rabla 2025, pentru persoane fizice, debutează în 19 iunieAdministrația Fondului pentru Mediu anunță că programul Rabla pentru persoane fizice va debuta în 19 iunie 2025. Anul acesta, valoarea ecotichetului pentru mașinile pur electrice este de 37.000 de lei. Citeste tot
"taxa nu e taxa si de fapt nici poluarea nu e poluare , poate asa ne lasa riveranii si consiliul ue in pusca mea in pace " spuse zambind dragneste dna gavrilescu in conferinta de presa