Mini John Cooper Works: motor mai economic şi cutie automată pentru toate versiunile
Mini se preocupă şi de eficienţa modelelor sale. Motiv pentru care anunţă un nou motor pe benzină, de 1.6 litri, dedicat familiei sale de performanţă, John Cooper Works.
Începând cu luna iulie a acestui an, Mini va lansa un nou motor pentru versiunile sale de performanţă John Cooper Works. Nu este vorba despre un agregat complet nou, ci despre o revizuire a actualului motor pe benzină.
Mai exact, unitatea de 1.6 litri a primit o serie de îmbunătăţiri, menite să reducă consumul şi emisiile. Puterea şi cuplul motor nu au fost afectate de modificări, astfel că performanţele rămân identice.
Inginerii britanici au decis să folosească un bloc motor din aluminiu, cea mai nouă injecţie directă, pistoane redesenate, o nouă turbină Twinscroll şi un control electronic al valvelor. Nu lipseşte nici sistemul de evacuare nou, care adoptă, printre altele, o terminaţie din inox. Pentru a putea îmbunătăţi consumul, din echiparea standard nu lipsesc sistemul start-stop şi cel de recuperare a energiei irosite la frânare.
Toate aceste modificări reuşesc să reducă valoarea consumului cu 0.5 litri/100 de kilometri.
Astfel, Mini JCW ajunge să consume în medie doar 6.6 litri/100 de km, Clubman JCW promite 6.7 litri/100 km, Mini Cabrio JCW se mulţumeşte cu 6.9 litri/100 de km, iar Countryman JCW cu 7.1 litri/100 de km. Nu am uitat nici de versiunile JCW ale modelelor Coupe şi Roadster, care vor consuma din iulie 6.6, respectiv 6.8 litri la 100 de km.
Odată cu introducerea noului motor, Mini va oferi pe modelele John Cooper Works, în premieră, şi opţiunea unei transmisii automate. Aceasta va oferi un comportament sportiv şi va avea padele în spatele volanului. Mini nu a publicat detalii despre consumul acestor versiuni. Excepţie face doar Mini JCW, despre care btiranicii spun că va consuma în versiunea cu transmisie automată 7.1 litri/100 de km, în ciclu mediu.