Mini Countryman va avea o versiune hibridă: imagini și detalii cu viitorul SUV englez
Mini a anunțat oficial că a doua generație Countryman va avea și o versiune hibridă. Englezii au publicat deja un set oficial de imagini cu prototipul camuflat.
Grupul BMW promite o ofensivă hibridă în următorii ani, iar noua generație Coutryman va face parte din ea. Mini a anunțat astăzi, oficial, că a doua generație a SUV-ului va dispune de o versiune hibridă.
Aceasta va copia, cel mai probabil, arhitectura lui BMW 225xe Plug-in, versiunea hibridă a lui Seria 2 Active Tourer. Asta înseamnă că sub capotă vom regăsi un motor pe benzină de 1.5 litri care angrenează roțile față și un agregat electric menit să învârtă roțile spate. Puterea totală ar urma să ajungă tot la 221 de cai, iar cuplul motor la 380 de Nm.
Mini a publicat deja o serie de imagini oficiale și câteva trăsături cheie ale viitorului model. Bineînțeles, ascunse sub caroseria camuflată a unui Countryman actual.
Englezii susțin că din punct de vedere estetic, diferențele vor fi făcute de amplasarea bușonului de încărcare pe aripa stânga față, de butonul de pornire a motorului care va fi acum galben și nu roșu sau de indicatorul digital pentru rezerva de putere, amplasat în locul turometrului. Acesta din urmă anunță șoferul atunci când intră în funcțiune motorul termic, pentru că mașina va porni întotdeauna în modul electric.
Vor exista mai multe moduri de funcționare, similare celor pe care le găsim pe modelele BMW hibride. Avem un mod de conservare a energiei, unul automat și unul pur electric. Cel automat permite funcționarea motorului electric până la 80 de km/h, iar rularea 100% cu zero emisii va permite folosirea agregatului până la o viteză maximă de 125 de km/h.
Oficialii brandului susțin că versiunea hibridă a lui Countryman va continua să fie fidelă valorilor brandului, iar asta înseamnă plăcere de a conduce. Chiar dacă vorbim despre adăugarea unor elemente noi de propulsie, Mini susține că și bateria și motorul electric sunt amplasate mai jos și coboară centrul de greutate, îmbunătățind stabilitatea.
Deși nu există date oficiale despre eficiență, mai multe publicații s-au grăbit să afirme că acestea vor fi similare cu cele ale lui BMW 225xe Plug-in. Asta înseamnă autonomie pur electrică de 40 de kilometri, garantată de o baterie de 7.6 kWh, amplasată sub scaunele spate. Administrarea resurselor se va face cu ajutorul unei cutii automate cu șase rapoarte.