Mercedes vrea să renunţe la motoarele diesel V8 în favoarea unui V6 de trei litri

Publicat vineri, 09.07.2010 10:33 de Sebastian Toma

Inginerii Mercedes-Benz se pregătesc să renunţe la unităţile V8 diesel de 4.0 litri în favoarea motoarelor V6 cu o cilindree de 3.0 litri.

Mercedes-Benz va renunţa la motorul V8 diesel de 4.0 litri în favoarea unei unităţi V6 de 3.0 litri care va furniza performanţe similare. Germanii au luat această decizie după ce au făcut o analiză a pieţei care le arăta că aveau motoare ceva mai mari decât ale competiţiei, care ofereau acelaşi nivel de putere. Principalul rival din clasa diesel este motorul BMW cu şase cilindri în linie care dezvoltă 286 CP în versiunea bi-turbo şi 245 CP în versiunea cu o singură turbină. Unitatea V8 de 4.0 litri a producătorului din Stuttgart oferă 320 CP şi 730 Nm în versiunea 450 CDI.

Noua motorizare V6 CDI de 3.0 litri va dezvolta cel mult 300 CP şi ar trebui să ofere peste 580 Nm pentru a-şi surclasa rivalii de aceeaşi cilindree. Unitatea echivalentă de la BMW are un consum mediu anunţat la 6.7 litri pentru versiunea de 286 CP şi 5.7 litri la sută pentru versiunea de 245 CP, care oferă 520 Nm. Motorul TDI de 3.0 litri al celor de la Audi furnizează 240 CP şi 500 Nm.

Actuala unitate V8 de 4.0 litri are o cilindree efectivă de 3.996 cmc şi dezvoltă o putere maximă de 320 CP la 3.600 rpm. Cuplul motor maxim oferit este de 730 Nm şi vine încă de la 2.200 rpm. Unitatea emite 240 grame de CO2 per kilometru şi are un consum mediu de 9.1 litri la sută în cazul montării pe S-Klasse.

Via | 4wheelsnews

  • Victor, vineri, 09.07.2010 16:03
    Mercedes

    In sfarsit,or sa scoata si ei un motor din zilele noastre ca pana acum erau cu o generatie in urma alora de la BMW in materie de moatoare ba mai rau ofere motoare Diesel inferiore alora de pe Hyundai...deci ce sa mai spun,ar fii bine sa revizuiasca si motoru in 4 cilindrii disel,si alea pe benzina,un design mai bun,dotere de seria mai bogata si mai ales TEHNOLOGIE ca asta le lipseste astora de la Mercedes nu mai aduc chestii noi ci numa lucruri uzate de transmisii de ex cutia automata in 5 trepte este ultra depasita fiind pa piata din 95..iar aia in 7 trepte nu mai e de mult o noutate fiind din 2004 pe piata,sistemele de franare iarasi sunt cam depasite(E-Class,ML,G nici nu folosesc discuri ventilate pe spate),iar la S-Class PIELEA!!!!!!!! lipseste cu desavarsire din dotarea de seria si de altfel nici nu se compara „jucariile”de pa Mercedes cu alea pe care incep sa le ofere competitia

  • @victor, vineri, 09.07.2010 18:02

    Prietene la capitolul 4 cilindri Mercedes sta f bine,poate chiar cel mai bine si la diesel si la benzina cu 250cdi si 250cgi motoare cu capacitate de 2,1L-204cp si 500NM pentru diesel,respectiv 1,8L -204cp si 310Nm pentru benzina asa ca nu mai vorbi prostii doar ca sa te afli in treaba...si sa zici ca celor de la Mercedes le lipseste tehnologia...inseamna ca esti dus la balta..te-ai urcat vreodata intr-un S-klasse?

  • zeuss, vineri, 09.07.2010 21:04

    problema e ca la mercedes , motorul de 2 l , de fapt de 2184 este ca nuca in perete din punct de vedere al taxelor si impozitelor , rca mult mai mare, casco mult mai mare, impozit local mult mai mare, asa mai bine il faceau si ei la limita de 2000 ca si concurenta si veneau cu ceva tare, sau sa il dupa pana aproape de 2500 ca oricum nu este nici o diferenta la taxe

  • Victor, sâmbătă, 10.07.2010 14:59
    pt manelari..

    Deci cum spuneam..astora de la Mercedes le lipseste tehnologia,motoarele in 4 cilindri de la Mercedes nu sunt la fel de eficienta ca alea de la BMW sau VAG si cum spuneam incep sa fie inferioare alora de pe Hyundai iar in cea ce priveste oferta de jucarii scuzama prietene dar pt anul 2006 S-Class era o vitrina tehnologica astazi nu prea mai este,are un sistem audio inferior aluia de pe A8(vb de sistemul audio de inalta performanta),nu are un sistem care sa parcheze masina singura asa cum are Lexus LS 600 si nici sistemele de siguranta nu sunt la nivelul lui Lexus,iar despre ansamblul motor transmisie sa recunoastem ca este inferior unui BMW 7(adevaru este ca BMW 7 arata ca naiba),la toate capitolele si asi mai putea sa zic despre sisitemul 4MATIC care la fel este inferior sistemului X Drive de la BMW si daca mai punem la socoteala ca de la un timp Mercedes scoata masini urata si scumpe iar BMW masini superbe(bine incepand cu BMW 5 F10),cred ca Mercedes sa afla in pericol de a urma Volvo,Cadillac sau Saab in linia a doua

  • @victor, sâmbătă, 10.07.2010 20:29

    Deci tu compari din punct de vedere al gadgeturilor o masina din 2006 cu una din 2010?? :)) asteapta sa apara noul S-klasse si atunci poti sa faci o comparatie pertinenta din acest punct de vedere,nu compara o masina cu tehnologie de acum 4-5 ani cu una din ziua de azi..si asa s-klasse cu toate ca este vechi se vinde mai bine decat noul a8 si noul seria 7..dar cand o sa apara noul s-klasse...Si cu motoarele vad ca o tii tot pe a ta cu toate ca vorbesti prostii! ce motor are bmw sau audi mai performant la capitolul 4 cilindri diesel sau benzina decat mercedes??? din cate stiu audi are 2000 cmc benzina 211cp pe cand mercedes din 1790cmc scoate 204 cp deci mai bine(bmw sta si mai rau la acest capitol cu 2497 cmc si 204cp-asa numitul 2.3i) si la motorina tot mercedes sta mult mai bine cu 2140cmc-204cp si 500NM!!!cat despre sistemul 4MATIC nu vorbi doar ca sa te afli in treaba aiurea cand o sa fie capabil orice bmw sau audi sa urce pe unde urca G-klasse cu 4MATIC atunci sa deschizi gura pana atunci vezi-ti de treaba ta ca nu ai nici o legatura cu masinile!

  • @victor, sâmbătă, 10.07.2010 20:34

    Si vezi ca nici cu previziunile nu stai bine deloc-Mercedes tocmai a urcat pe locul 2 ca vanzari la masinile premium nu se duce la vale deloc ba din contra urmeaza un trend ascendent fara precedent in cadrul companiei cu toate ca vanzarile se bazeaza in cea mai mare parte pe S-klasse care este model vechi si noul E-klasse,gandestete ce o sa se intample cu vanzarile cand va aparea si noul S-klasse!