Mercedes vrea să renunţe la motoarele diesel V8 în favoarea unui V6 de trei litri
Inginerii Mercedes-Benz se pregătesc să renunţe la unităţile V8 diesel de 4.0 litri în favoarea motoarelor V6 cu o cilindree de 3.0 litri.
Mercedes-Benz va renunţa la motorul V8 diesel de 4.0 litri în favoarea unei unităţi V6 de 3.0 litri care va furniza performanţe similare. Germanii au luat această decizie după ce au făcut o analiză a pieţei care le arăta că aveau motoare ceva mai mari decât ale competiţiei, care ofereau acelaşi nivel de putere. Principalul rival din clasa diesel este motorul BMW cu şase cilindri în linie care dezvoltă 286 CP în versiunea bi-turbo şi 245 CP în versiunea cu o singură turbină. Unitatea V8 de 4.0 litri a producătorului din Stuttgart oferă 320 CP şi 730 Nm în versiunea 450 CDI.
Noua motorizare V6 CDI de 3.0 litri va dezvolta cel mult 300 CP şi ar trebui să ofere peste 580 Nm pentru a-şi surclasa rivalii de aceeaşi cilindree. Unitatea echivalentă de la BMW are un consum mediu anunţat la 6.7 litri pentru versiunea de 286 CP şi 5.7 litri la sută pentru versiunea de 245 CP, care oferă 520 Nm. Motorul TDI de 3.0 litri al celor de la Audi furnizează 240 CP şi 500 Nm.
Actuala unitate V8 de 4.0 litri are o cilindree efectivă de 3.996 cmc şi dezvoltă o putere maximă de 320 CP la 3.600 rpm. Cuplul motor maxim oferit este de 730 Nm şi vine încă de la 2.200 rpm. Unitatea emite 240 grame de CO2 per kilometru şi are un consum mediu de 9.1 litri la sută în cazul montării pe S-Klasse.
Via | 4wheelsnews
In sfarsit,or sa scoata si ei un motor din zilele noastre ca pana acum erau cu o generatie in urma alora de la BMW in materie de moatoare ba mai rau ofere motoare Diesel inferiore alora de pe Hyundai...deci ce sa mai spun,ar fii bine sa revizuiasca si motoru in 4 cilindrii disel,si alea pe benzina,un design mai bun,dotere de seria mai bogata si mai ales TEHNOLOGIE ca asta le lipseste astora de la Mercedes nu mai aduc chestii noi ci numa lucruri uzate de transmisii de ex cutia automata in 5 trepte este ultra depasita fiind pa piata din 95..iar aia in 7 trepte nu mai e de mult o noutate fiind din 2004 pe piata,sistemele de franare iarasi sunt cam depasite(E-Class,ML,G nici nu folosesc discuri ventilate pe spate),iar la S-Class PIELEA!!!!!!!! lipseste cu desavarsire din dotarea de seria si de altfel nici nu se compara „jucariile”de pa Mercedes cu alea pe care incep sa le ofere competitia