Mercedes și BMW promit noutăți estetice: noile modele vor avea linii de design minimaliste

Publicat luni, 19.03.2018 13:12 de Daniel Popescu

Mercedes și BMW vor miza pe modele cu linii de design mai minimaliste întrucât consideră că estetica folosită în prezent a fost adoptată și de concurență.

Mercedes Clasa A marchează startul unei noi perioade pentru constructorul de la Stuttgart din punct de vedere al designului.

Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler, a dezvăluit că strategia cu linii minimaliste de design va fi adoptată pe toate modelele viitoare ale producătorului, măsura prin care liniile agresive din punct de vedere estetice vor fi eliminate.

"Precedentul Clasa A a trebuit să fie colțuros dintr-un motiv: să stârnească atracție. Acest concept a fost adoptat pe scară largă de concurență, așa că este momentul să mergem mai departe. Așa cum spune Gorden Wagener, șeful nostru de design, dacă îți place, elimină o linie de design. Dacă încă îți place, mai elimină o linie", a precizat Zetsche.

Deși afirmă că măsura a fost luată pentru că strategia a fost adoptată de concurență, rivalii de la BMW pregătesc la rândul lor o măsură similară. Adrian van Hooydonk, șeful departamentului de design al Grupului BMW, are exact aceeași explicație cu privire la concurență pentru decizia de a îmbunătăți estetica modelelor.

"Acum există mai multă concurență. Lumea s-a schimbat. Ritmul este mai alert, așa că și designul nostru trebuie să se schimbe mai repede. Vom folosi mai puține linii, iar cele pe care le vom avea vor fi mai precise", a explicat el.

Via Automotive News

  • Adrian C, luni, 19.03.2018 13:26

    De aia Mercedes si BMW sau alte marci premium, nu vor avea niciodata fanii si nu vor fi dorite ca cele de lux. Un Lamborghini are linia lui de cand se stie si e perfectionata in timp. Un Rolls e clasic de cand se stie si e perfectionat pe linia respectiva. Daca le-ar schimba total si nu ar mai avea radacini, nu ar mai avea niciun farmec. Cum ar arata un Lambo...rotunjit ? Sau un Rolls minimalist ? Pacat ca nu au pastrat linia MBZ-ul anilor 70-80. Sau linia BMW-ului anilor 60-90. Aveau ceva unic si multa personalitate. Acum Audi , BMW, MBZ sunt una si aceeasi. Nu au farmec si nici personalitate. Pacat !

  • inexorabil, luni, 19.03.2018 15:54

    Te-aş fi votat cu zece mâini, Adrian, dacă aş fi avut atâtea :) Eu, unul, fusesem (şi sunt încă) înnebunit după “rechinii” BMW, ansamblul Quattro-200-V8, respectiv “Bot de cal”, “Cobra” şi “Speciala” (W126). Mă minunam când le vedeam în almanahurile “comuniste” (pe străzile noastre erau rara avis prin anii ’90). Dar astăzi îmi vine greu să cred că producătorii nu mai dau doi bani găuriţi pe aspect şi pe senzaţiile pe care le poate genera aspectul. “Alinierea la trend” s-a transformat în prioritate vitală, în obsesie hipnotizantă. Să fie la ei acolo! Unele mărci vor perpetua doar în amintirea fanilor retro, iar modelele îndrăgite vor fi tot mai îngrijite, pentru a li se prelungi viaţa (fără suflet, dar pentru suflet…).

  • Adrian C, marţi, 20.03.2018 00:24

    @inexorabil Iti multumesc pt. apreciere inexo ! Eu doar am constatat noua moda a unor producatori si lipsa lor de respect pt. traditie si trecut. Nu degeaba ti se cere o gramada de bani pe un Rolls, Lamborghini, Bentley etc. Nu spun ca se justifica sumele...dar sunt clar superioare si ofera multe detalii care te fac fericit la volan sau pe bancheta din spate si cand iesi din ea si o privesti, iti creste inima. Pe cand la noile Audi, BMW , Mercedes din 90 hai sa zic si 95, nu mai ai aceasta senzatie cum o aveai inainte. Pacat ca s-au pierdut cele 3 marci bune mai accesibile omului de rand care spera la ceva special pana in 90 si chiar primeau ceva special. Acum sunt sigur ca daca s-ar face un sondaj la noii producatori de Audi, BMW , Mercedes daca ar cumpara unul nou cu design-ul actual sau tot unul nou dar cu design vechi daca s-ar putea , l-ar alege fara ezitare pe cel vechi. Sper ca producatorii sa nu strice pe viitor si putinele marci bune care au mai ramas intregi din orice punct de vedere.