Mercedes şi BMW, acuzate de depăşirea emisiilor de oxid de azot. Reacţia germanilor: "Rezultatele sunt discutabile"
Mercedes şi BMW sunt acuzate că depăşesc limitele europene pentru emisiile de oxid de carbon în cazul unor modele diesel. Mercedes consideră că rezultatele sunt "discutabile", în timp ce BMW a clarificat că nu foloseşte software care să manipuleze datele.
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
Mercedes şi BMW au intrat în aceeaşi zi în hora scandalului Dieselgate, după ce două organizaţii distincte au dezvăluit rezultatele unor teste care, în opinia acestora, demonstrează că cei doi producători germani încalcă limitele europene pentru emisiile de oxid de azot.
Mai întâi, organizaţia germană de mediu DUH a publicat rezultatele unor teste realizate de Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Berna (Elveţia), potrivit cărora emisiile de oxid de azot ale modelului Mercedes Clasa C 200 CDI din 2011 depăşesc de peste două ori limitele europene.
Daimler, compania-mamă a celor de la Mercedes, pune însă la îndoială veridicitatea datelor, cu atât mai mult cu cât DUH nu a precizat condiţiile în care a avut loc testul, ci doar faptul că organizaţia a folosit tehnologie certificată în 2007 care îndeplineşte standardul Euro 5.
"Rezultatele testelor sunt discutabile, deoarece condiţiile testului nu sunt clare. Nu ştim cu exactitate maşina, temperatura de la momentul testelor sau gradul de încărcare a maşinii", a precizat un purtător de cuvânt al Daimler.
În aceeaşi zi, postul de televiziune ZDF a publicat rezultatele aceleaşi universităţi, de data aceasta pentru un model BMW 320d. Totuşi, testele au fost realizate în condiţii reale, în care nivelul emisiilor este întotdeauna mai ridicat decât în cazul testelor desfăşurate în laborator. De altfel, BMW a reiterat faptul că nu foloseşte software pentru manipularea datelor.
"Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal. Comportamentul emisiilor nu face diferenţa între o maşină aflată pe un dinamometru şi una pe un drum public. Respingem orice speculaţie contrară", a precizat un purtător de cuvânt BMW.
Anterior, organizaţia DUH a acuzat inclusiv Opel şi Renault de depăşirea normelor europene de emisii.
Via Reuters
"Rezultatele testelor sunt discutabile, deoarece condiţiile testului nu sunt clare. Nu ştim cu exactitate maşina, temperatura de la momentul testelor sau gradul de încărcare a maşinii", a precizat un purtător de cuvânt al Daimler. "Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal. Comportamentul emisiilor nu face diferenţa între o maşină aflată pe un dinamometru şi una pe un drum public. Respingem orice speculaţie contrară", a precizat un purtător de cuvânt BMW. Fiecare se apara exact ca politicienii cand comit cate ceva . Halal seriozitate germana.