Mercedes S-Klasse Cabrio: limuzina decapotabilă a fost prezentată oficial

Publicat miercuri, 02.09.2015 10:58 de Bogdan Mirică

Mercedes a dezvăluit oficial varianta decapotabilă a actualului S-Klasse. Modelul dispune de un acoperiș textil și de numai două motorizări, cea mai puternică oferind 585 de cai.

După ce am fost anunțați de către o serie de imagini teaser sau de schițe, Mercedes a decis să ne răsplătească așteptarea cu o dezvăluire completă a noului S-Klasse Cabrio, înainte de lansarea sa de la Frankfurt, în cadrul celui mai mare eveniment european de profil al finalului de an.

Mercedes va expune ”cel mai frumos S-Klasse din toate timpurile”, așa cum a fost el botezat în comunicatul oficial, alături de strămoșul său construit acum 44 de ani.

Cum era și normal, decapotabila urmărește liniile de design ale fratelui coupe, renunțând doar la acoperișul fix, în favoarea unuia retractabil din textil. Acesta este compus din trei bucăți mobile și este disponibil în patru culori: negru, bej, albastru închis și roșu închis. Deși este unul dintre cele mai mari acoperișuri textile retractabile existente pe piață, el se poate închide sau deschide în aproximativ 20 de secunde, fiind funcțional până la viteze de 60 de km/h.

Interiorul este similar celui pe care îl vedem în cazul variantei coupe, dar vine cu o serie de sisteme create special pentru un model cabrio. Printre ele se află un sistem de climatizare inteligent, denumit Thermotronic, gata să ofere o temperatură perfectă în habitaclu, indiferent de anotimp sau de existența acoperișului deasupra capului.

Există și un pachet Warmth Comfort, care include scaune încălzite, o cotieră încălzită și chiar un volan încălzit. Pentru ca atmosfera din cabină să beneficieze și de un iz ușor parfumat există funcția Air Balance, care poate răspândi mai mult arome în habitaclu. Nu lipsesc nici alte opționale pe care Mercedes le-a inclus în trecut și pe celelalte modele ale sale: Aircap este o protecție inteligentă împotria vântului, iar Airscarf garantează un curent de aer cald la nivelul gâtului.

Un model exclusivist, noul Mercedes S-Klasse Cabrio va fi disponibil în momentul lansării alături de numai două versiuni de motorizare. Intrarea în gamă va fi asigurată de S500 Cabrio, care vine cu un V8 de 4.7 litri, cu 455 de cai putere și 700 de Nm.

Clienții vor avea la dispoziție și versiunea S63 AMG Cabrio, care folosește un V8 de 5.5 litri, cu 585 de cai putere și 900 de Nm. Aceasta poate fi combinată și cu tracțiunea integrală 4Matic, favorizând în acest caz o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde.

Viteza maximă este limitată la 250 de km/h. Așteptat la Saonul Auto de la Frankfurt, oul S-Klasse Cabrio va fi disponibil pentru precomenzi abia în iarna acestui an, primele livrări fiind estimate să se facă abia în primăvara lui 2016.

  • Scorpionul_negru, miercuri, 02.09.2015 11:53

    Superba masina dar tot un Bentley Continental GTC e mai frumos. La aceeasi bani eu zic ca merita mai mult un COnti....e mai deosebit.

  • zuzu, miercuri, 02.09.2015 12:33

    @Scorpionul_negru - adica Conti... te face sa te simti mai deosebit in ochii celorlalti?!!! Nu conteaza ca masina asta il bate la fund din orice alt punct de vedere?

  • Dodo, miercuri, 02.09.2015 12:51

    @zuzu: In ce alt punct de vedere un Bentley bate un Mercedes??? Punandu-l pe Mercedes la acelasi nivel cu Bentley e ca si cum ai spune ca VW e marca premium, ceea ce e fals la ora actuala... in viitor nu se stie. Nu e de ajuns sa vinzi la acelasi pret cu Bentley ca sa-ti justifici pretentiile/aspiratiile la clasa de lux.

  • Dodo, miercuri, 02.09.2015 13:02

    Edit: In ce alt punct de vedere un Mercedes bate un Bentley???

  • MPT, miercuri, 02.09.2015 13:24

    Conti-ul e mai deosebit pentru ca e mai exotic (poate prea bling pentru unii) insa nivelul de finisare este cam acelasi (am vazut si interiorul de Conti si de S Coupe). Performantele sunt similare, poate mai bune in favoarea Merc-ului in varianta de top dar la acest nivel conteaza mai mult luxul si rafinamentul, lucruri pe care amandoua le au din plin. Personal imi place S-ul mai mult, are un aer proaspat. Acum vor veni expertii si vor incerca sa ne lamureasca cate e de "inferior" calitativ Benz-ul, si asta din "dragoste " fata de brandul german.

  • razvan magureanu, miercuri, 02.09.2015 14:06

    S 500 cabrio este mai usor cu 310 kg decat Bentley Continental GT V8 si consuma cu aproape 3l/100 km mai putin consum oficial cea ce inseamna vreo 5l/100 km real. Iar S 500 cabrio va fi cu siguranta mult mai ieftin decat bentley. Intre S 63 si Continental GT diferenta de consum e uriasa de aproape 4 l/100 km oficial, iar S 63 accelereaza si mai repde de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 sec fata de 4,7 la Bentley care din nou e mai greu cu 330 kg. Bentley e construit pe platforma lui Phaeton din 2002 si asta se vede din masa enorma. Timpul nu iarta pe nimeni.

  • razvan magureanu, miercuri, 02.09.2015 14:08

    si mai e de precizat in articolul vostru ca S 63 AMG este oferit doar cu tractiune integrala 4Matic pt versiunile cu volan pe stanga iar cele cu volan pe dreapta au exclusiv tractiune pe spate.

  • RoRo, miercuri, 02.09.2015 14:14

    Exista doua tipuri de masini:"mercedes si celelate" Momentan pana voi strange bani de bentley,tin mercedes-ul !

  • Scorpionul_negru, miercuri, 02.09.2015 14:41

    @zuzu Poate ca e mai tehnologizat S-ul fata de Continental...nu zic ca nu ! E nou nout Benz-ul ! Are nste optiuni pe care la Bentley nu le gasesti. Dar nu uita ca B. Continental e aparut din 2003 ! Are un mic facelift (nu ii poti spune noua generatie) facut si ala in 2012 si cam atat. Si tot se vinde bine si face fata concurentei. Este cam cel mai bun GT la ora actuala. Parere strict personala: Ca marca Bentley e superior. Estetic la fel. E o masina deosebita fata de Mercedes care seamana cu x si y. Spatele de la S arata ca Renault Laguna Coupe. Si nu e sa zici ca Renault a aparut ultimul....a aparut inainte de S coupe. Deci ? Bordul ala de avion e obositor la drum si nu da asa bine pe o masina de lux. Mai bine cu ceasuri clasice ! Ca materiale nemtii nu pun lucruri mai bune fata de britanici. Se stie de mult ca masina englezeasca de lux este cea mai bine finisata fata de una nemteasca sau italiana de lux. Performantele e drept ca sunt asemanatoare. Poate ceva mai bune la nemti. Bine ca daca e sa spunem lucrurilor pe nume , Bentley are tot motoare nemtesti fiind din grupul VAG. Rolls are motoare BMW deci nu mai sunt englezesti 100%. Asta e..dar fiecare are cate un AS in maneca. Bentley vine cu un aer exclusivist, Mercedes cu tehnologie de top si performante de top. Asta daca e AMG ! Chiar as fi curios sa vad un test intre un W12 de la Bentley si un S coupe 65 AMG.

  • hazard, miercuri, 02.09.2015 15:25

    Am avut Mercedes, dar nu si Bentley. Asa ca ma nu ma pot pronunta. Cu toate astea mi-am configurat un Rolls Royce Ghost insa m-am oprit cand a trebuit sa dau click pe "Order". Era pazit de vreo 200 de mii de euro.

  • 6, miercuri, 02.09.2015 15:30

    Are un stil aparte.......

  • dany, miercuri, 02.09.2015 22:01

    @ razvan magureanu... daca esti jurnalistul auto, te mai asteptam pe aici (bune explicatii)