Mercedes promite 20 de modele noi până în 2014
Mercedes se pregăteşte să îşi înoiască gama cu 20 de modele până în 2014. Este vorba despre faceliftul lui C-Klasse, noul SLS Roadster şi electric, noile A şi B-Klasse, precum şi SUV-ul coupe GLC.
Mercedes propune publicului o serie de facelifturi importante, pentru CL, pentru Viano, pentru Maybach şi chiar pentru micul Smart Fortwo. Nimic nu se compară însă cu avalanşa de modele pe care constructorul din Stuttgart o pregăteşte până în 2014.
Primul model vizat este actualul C-Klasse, care se pregăteşte deja pentru faceliftul jumătăţii de carieră, menit să menţină treaz interesul publicului faţă de modelul de volum. Aşteptat în 2011, faceliftul va aduce cu sine şi mult aşteptat variantă coupe a best-seller-ului german, destinată pieţei pe care activează în prezent Seria 3 Coupe.
Tot anul viitor vom asista la debutul generaţiilor SLK şi ML, roadsterul şi SUV-ul fiind acompaniate de varianta decapotabilă a supercarului SLS AMG, surprinsă deja în teste. Un an mai târziu, în 2012, gama supercarului va fi completă, odată cu lansarea versiunii electrice E-Cell, anticipată deja de un prototip prezentat săptămâna trecută.
Tot în 2012, saloanele auto europene vor ura bun venit noului coupe SL, dar şi variantei break a modelului CLS, derivată din conceptul Shooting Break. Peste doi ani îşi vor face apariţia şi mezinii gamei Mercedes, în persoana noilor generaţii A şi B-Klasse. Nici Smart Fortwo nu va fi uitat, noua generaţie fiind planificată în acelaşi an. În următoarele luni, publicul va putea opta fie pentru o nouă versiune electrică a lui A-Klasse, fie pentru un SUV compact, derivat din B-Klasse şi botezat BLK.
În 2013, constructorul din Stuttgart va prezenta fanilor săi SUV-ul cu linii de coupe, botezat GLC. Acesta va anticipa o direcţie de design nouă şi o serie de componente care se vor regăsi şi pe viitoarea generaţie C-Klasse.
O premieră deosebit de importantă se va consemna în 2014, când Mercedes va introduce varianta decapotabilă a modelului CL. Modelul va adopta o caroserie cu patru uşi, dar va recurge la multe din soluţiile regăsite pe conceptul Ocean Drive.
Dacă totul va decurge conform planului şi modelele enumerate mai sus vor ajunge la timp pe piaţă, în 2015 Mercedes va fi capabil să vândă 1.5 milioane de vehicule, dintre care aproximativ 200.000 de Smart-uri şi aproximativ 1000 de limuzine Maybach. În aceste condiţii, constructorul din Stuttgart are toate şansele să detroneze BMW din fruntea clasamentului celor mai mari actori de pe piaţa premium.
via | ams