Mercedes pregăteşte o cutie automată cu nouă rapoarte

Publicat luni, 19.07.2010 15:29 de Bogdan Mirică

Mercedes lucrează în prezent la o cutie automată cu nouă rapoarte, capabilă să ofere performanţe de invidiat în materie de consum şi emisii CO2.

Deşi pe piaţa abia se introduc cutiile de viteze automate cu opt rapoarte, cei de la Mercedes se gândesc deja mai departe. Inginerii constructorului din Stuttgart lucrează în prezent la o nouă transmisie automată, capabilă să depăşească performenţele celei gândite de ZF, cu opt trepte, regăsită pe majoritatea modelelor BMW.

Potrivit unor surse neoficiale, unitatea de transmisie Mercedes va avea nouă rapoarte şi va fi destinată propulsoarelor de capacitate mare, care dispun de un cuplu motor generos. Spre deosebire de cutiile automate existente în prezent pe piaţă, viitoarea transmisie Mercedes va putea oferi o economie de carburant impresionantă şi va putea reduce emisiile de CO2 până la o limită nouă, fără a afecta performanţele.

Nemţii optează pentru o astfel de transmisie şi nu pentru una cu dublu ambreiaj, luând în calcul avantaje ca masă totală, fiabilitate, simplitate şi costuri de producţie.

Deşi se pare că asistăm la un război al transmisiilor cu cele mai multe rapoarte, Mercedes susţine că un număr de nouă trepte este maximul pe care industria actuală îl poate atinge. Germanii sunt de părere că dezvoltarea unei cutii cu mai multe trepte este un proiect nefezabil care, mai presus de orice, ar induce clienţii în eroare.

via | autocar

  • zorro, luni, 19.07.2010 15:43
    cutie

    si eu o sa fac una cu 10 trepte

  • unckle, luni, 19.07.2010 15:52

    Mercedes isi continua traditia si dezvolta pe cont propriu motoare si transmisii performante - asta ar trebui sa dea de gandit unor "zorro" . Partea proasta la toata afacerea asta este ca tre sa si ai banii necesari pentru a putea aprecia tehnologia din masinile Mercedes ... din nou aviz acelor "zorro" de romania :)

  • ALEX, luni, 19.07.2010 16:04
    Napa

    NAspa , o sa obosesti schimband.

  • Marius 2, luni, 19.07.2010 16:15
    BRAVO ..

    @unkle zorro este mai degraba un gen de tarzan care vrea sa faca de toate si de fapt nu face nimic bine... @alex probabil nu vom obosi pt ca asa ceva nu va exista la cv manuala.Este daunator sofatului si nu cred ca cei de la Mercedes vor asa ceva,din contra ei au tot felul de sisteme care ajuta soferul,preiau sarcini etc.

  • moa, luni, 19.07.2010 16:18
    ...

    alex tu esti cel mai destept din romania... CUTIE AUTOMAT stii ce inseamna?

  • Monsieur, luni, 19.07.2010 16:19
    @Zorro,Alex

    Nici titlul nu-l citit, dar comentati. Cele 9 rapoarte vor fi schimbate automat, sau cu ajutorul clapetelor. Iar daca dand de, sa zicem 7-9 ori pe o clapeta, e mai obositor decat sa schimbi 5 viteze normal(cutie manuala), eu ma las de tot. Oricum, bravo lor, precum spune si Unckle, pt. ca isi continua traditia. Parerea mea, un Mercedes adevarat, terbuie sa fie automat.

  • dany, luni, 19.07.2010 16:47

    mi-aduc aminte ca acum 10-15 ani toate cutiile automate aveau 4 trepte (jaguar avea si cu 3 trepte)! mercedes a trecut pt prima data la 5 trepte, bmw a sarit direct de la 4 la 6 si au declarat ca o cutie cu mai multe trepte nu se justifica! mercedes a parat si a sarit de la 5 la 7 iar bmw mai deunazi a trecut de la 6 la 8! acum mercedes va sari de la 7 la 9 si la fel ca si bmw in trecut declara ca mai multe trepte nu se justifica...we see...

  • ztele, luni, 19.07.2010 16:52
    haha

    @dany: Defapt cutia automata in 5 trepte a fost introdusa de Toyota, nu de Mercedes, dar ma rog, sa fie mercedes daca vrei tu. Citisem undeva la un moment dat despre o cutie care nu are un numar finit de trepte, nu mai tin minte exact principiul pe care se bazeaza, probabil acolo se va ajunge. Oricum, chestia asta cu 7-8-9 trepte ma lasa rece, pornesc din Cluj si pana in Gherla tot schimba.

  • vlad, luni, 19.07.2010 17:35

    @ztele banuiesc ca vorbesti de CVT care se gaseste in special la modele japoneze care nu are trepte decat virtuale pentru modul manual, dar are un raport maxim de demultiplicare

  • @ Dany, luni, 19.07.2010 17:36
    Cei de la Mercedes trebuie apreciati pentru faptul ca isi construiesc singuri cutiile de viteze automate

    Diferenta intre Mercedes si restul competitorilor este data de faptul ca Mercedes isi construieste singur cutiile de viteze automate, in timp ce rivalii apeleaza la diversi furnizori, ZF ( Audi, BMW ) sau Aisin (Lexus) .

  • ytbu, luni, 19.07.2010 17:47
    cv multitronic

    masina care nu are trepte de viteze este cutia de viteza de la audi multitronic insa nu stiu exact principiul ei.

  • flexusz28, luni, 19.07.2010 17:47
    CVTurile nu tin la putere

    Practic modul de functionare al cutiilor tip CVT (continuously variable transmission) este cel mai ingenios dar din pacate insasi constructia lor le da limitele. Pe un motor slab acest tip de cutie ii poate da performante incredibile comparativ cu alte masini cu cutii traditionale de aceeasi putere, dar nu poate rezista la cupluri si puteri prea mari. Am avut sansa sa vad o astfel de cutie demontata si se vede destul de usor ca nu poate avea sperante in spatele unui motor puternic. Consider ca era cutiilor manuale a apus deja de mult timp atat dpdv al performantelor cat si al comfortului si sigurantei. In acest moment cutiile manuale sunt o tehnologie de nisa, anume pe masini low-cost, exotice traditionale pentru pasionati si masini pentru inadaptati. Nici o alta masina nu mai poate justifica folosirea unei cutii manuale, parerea mea.

  • @ztele, luni, 19.07.2010 18:00

    acea cutie se regasea pe modelele audi a6 si se numeste multitronic ;)

  • dany, luni, 19.07.2010 18:37
    @ztele & @flexusz28

    da da si lexus are o mare contributie la acest joc, eu ma refeream la lupta directa dintre mercedes si bmw! daca l-ai intreba pe tiff nedell de la fifth gear nu ar ezita sa spuna ca prefera un ferrari cu cutie manuala in locul unuia cu varianta secventiala! cam orice pasionat, mai ales cei care se si pricep la pilotaj, doreste sa "simta masina" ... e cam diferenta intre o femeie normala la care tii si o prostituata frumoasa, dar...

  • vlad, luni, 19.07.2010 19:03

    Comparatia dintre femei raportata la cutii mii se pare foarte bizara :)))) Intradevar epoca cutiilor manuale a inceput sa apuna si in Europa pt ca intradevar cutiile automate moderne ofera multe avantaje fata de cutiile manuale si in curand o sa vedem cutii automate si la Dacia.

  • flexusz28, luni, 19.07.2010 19:14
    @dany

    Pai practic ai confirmat ce-am spus si eu! Toata lumea ciocaneste prostituatele frumoase, numai tu insa ai gust pentru nevasta-ta :P

  • M6, luni, 19.07.2010 21:10

    BMW-u are cu 3 viteze k la scuter................beah......:)))))))))

  • LauCalin, luni, 19.07.2010 22:20
    @dany

    Suze va rog de off topic: BMW a uitat ce se jura acum 10-15 ani si incet dar sigur renunta la unele principii (vezi motoarele supraalimetate, in locul celor aspirate, hardtop in locul softop-ului sau aceste cutii automate). BMW nu va sta cu mainile in san si in cativa ani cred ca vor ajunge la 8 trepte, nu stiu daca neaparat la 9, ca Mercedes (pentru ca si asta poate fi o strategie de marketing). On: Eu as fi tare curios care e principiul confor caruia o cutie cu 9 trepte are un consum mai mic. Pentru ca, din cate stiu consumul si performantele sunt la slabe la o cutie automata (... clasica, asa cum este cea pe care o propune MErcedes, adica de ex. fara dublui ambreiaj).

  • x, luni, 19.07.2010 22:56
    pt laucalin

    vezi ca bmw a ajuns deja la cutia automata cu 8 trepte de vreo 2ani

  • Hunter, luni, 19.07.2010 23:31

    Azi maine o sa avem cutii de viteze ca pe camioane....de la 12 vitezez in sus....ma rog....nu conteaza asta asa de mult pana la urma daca se poate scoate un consum cat mai mic, si se eficientizeaza intreg ansamblul de piese ale cutiei. Foarte bine ca exista o continua dezvoltare pe N planuri....au unii ce face.....au unii ce manca.....au si ce vinde.....se mai nimeresc si cei care sa cumpere daca au bani

  • Hadouken, luni, 19.07.2010 23:32
    @laucatalin

    ideal ar fi o cutie cu transmisie variabila continua... adica mentinerea motorului indiferent de viteza automobilului in plaja optima de turatii.... Acest lucru nefiind posiibl, idealul se transforma intr-o cutie cu un numar foarte mare de trepte de viteza. Asadar, cu cat un automobil are mai multe trepte de viteze, cu atat este mai eficient... Ex. : Camioanele, care au 18 viteze tocmai pentru a mentine motorul mereu la turatia optima.

  • RTI, marţi, 20.07.2010 02:21
    o reusita ?

    numarul mare de trepte nu o sa faca decat sa ai un mers foarte deranjant in oras pentru ca la schimbari rapide si dese a ritmului de condus cutia va varia foarte mult in trepte . o astfel de cutie este buna pe autostrada unde se obtine un mers mult mai liniar , cine a condus o masina cu cutie atutomata a observat ca ba retrogradeaza prea repede sau urca prea repede in trepte si tot ce reuseste este un mers enervant , sincer nu cred ca se justifica chiar daca la prima vrdere pare foarte cool

  • RTI, marţi, 20.07.2010 02:29
    @ HADO

    camioanele au 6-9 trepte sau cel mult 12 dar in acest caz sunt nesincronizate adica nu au ambreiaj fiind complet automate , ce spui tu acolo cu 18 trepte sunt aberatii acelea nu sunt trepte sunt divizoare de treapta (greu, usor )

  • krajla, marţi, 20.07.2010 02:39
    @LauCalin

    Bmw are pe noul seria 5 cutie automata cu 8 trepte.

  • Victor, marţi, 20.07.2010 09:26
    Mercedes

    Yuhuhu!!!oare or sa se potriveasca si cu noul motor V6 Diesel pe care vor sa il lanseze in curand sau doar pt alea V8,V12,dar treaba asta cu transmisii cu multe trepte nustiu cat de sustenabila va fii atata timp cat cele mai multe motoare sunt undeva in jurul a 2L capaciatte cilindrica si cutiile cu 8,9.....20 trepte vor fii numai pt motoare mari care vor fii tot mai rare @Flexusz28 Lexus LS600 are o CVT si nu este o masina tocmai slaba

  • ian, marţi, 20.07.2010 10:25

    ..in fine fie cu 8 fie cu 9 fie cu 10...totusi la un motor puternic...si o apasare de pedala mai accentuata....cred ca poti sa-i dai din a6-a in a8-a lejersau din a4-a in a6-a...deci ...?in cazul unui astfel de bolid consumul si emisiile sunt irelevante

  • Merc Driver, marţi, 20.07.2010 14:38
    automatele sunt mai bune in oras

    @ RTI Am un 4x4 automat pe benzina care in oras consuma mai putin ca echivalentul lui manual pentru ca pleaca de pe loc la doar cateva sute de ture si start-stopurile se fac doar din frana. Totusi la starturile lansate (cand lasa cauciuc pe asfalt si face masini sport manuale la 30% din greutatea lui si dublu cai puere) consuma la greu pt ca el nu schimba viteza daca acceleratia e la blana ci doar daca este la 90%.

  • Rio, marţi, 20.07.2010 17:08

    Ingenioasa ideea celor de la BMW. In felul acesta motorul poate sta cat mai mult in zona in care raportul performanta/consum este cel mai bun. Zicea cineva ca manualele mai sunt doar pentru low-cost si inadaptati. Habar nu are ce spune. Nimic nu se compara cu senzatia de a schimba tu vitezele. Simti ca ai un control mai bun asupra masinii. Pentru cei ca dansul stati voi linistit, cutiile de viteza manuale vor dainui multa vreme de acum inainte. Toate cele bune

  • Rio, marţi, 20.07.2010 17:14
    @RTI

    Depinde foarte mult de cutie, de tehnologia folosita si de numarul de trepte. Gandeste-te ca cu cat ai mai multe trepte cu atat diferenta de ratie dintre ele e mai mica, asa ca schimbarea este mai liniara.

  • LauCalin, marţi, 20.07.2010 21:22

    Pai atunci daca BMW are deja 8 trepte la cutiile automate, imi cer scuze, credeam ca au maxim 7 trepte. Hadukonen, ms pentru raspuns. :)

  • Vortex66, miercuri, 21.07.2010 03:02
    asa-i

    Asculati-l pe Hadouken, el o facut 100 000 kilometri si stie ce vorbeste, ce conteaza ca i-o facut in timp ce il tot plimbau aiurea prin Mongolia pana i-au gasit parintii :))

  • Hadouken, miercuri, 21.07.2010 18:02
    @vartej

    inca odata ne areti tuturor ce copil de 19 ani prost poate adaposti tara noastra. Multumesc Vartej, pentru ca demonstrezi ce tineret valoros avem.

  • andr3i, miercuri, 21.07.2010 21:07

    Mercedes intodeauna fa fi cu un pas in fata celor de la BMW, la orice capitol si istoria a demonstrat-o. in 2005 cand Mercedesu avea 7G tronic concurenta se juca cu "stiti voi ce" in tarana.

  • Rio, joi, 22.07.2010 15:24

    Oau Vortecs, ce comentariu inteligent. Era sa mi se scurt-circuiteze creieru. Du-te si invata pentru sesiunea din toamna de la bac copile.

  • LR, duminică, 25.07.2010 21:17
    n trepte

    Eu cred ca evolutia cutiilor de viteze va fi puternic influentata de implementarea sistemelor de propulsie hibride sau pur electrice. Nu m-ar mira daca, peste 2-3 decenii, aceste cutii de viteza ar disparea aproape complet sau vor avea o conceptie total diferita.