Mercedes lanseaza un nou motor diesel

Publicat joi, 10.04.2008 17:38 de Catalin Dinu

Noua generatie C-Klasse va primi in scurt timp un nou motor diesel.

Mercedes pregateste un motor diesel cu 4 cilindri cu ocazia aniversarii a 150 de ani de la nasterea lui Rudolf Diesel. Germanii fac un pas important prin lansarea CDI-ului de 2.1 litri care va dispune de 204 CP si de un cuplu maxim de 500 Nm, avand un consum de numai 5.4 litri/100 km.

Lansarea primului motor diesel Mercedes pe un autovehicul a avut loc in 1936, fiind vorba de legendarul 260 D. Noul propulsor, lansat la 72 de ani de la acel moment, va aparea in trei versiuni: 200 CDI, 220 CDI si 250 CDI. Cu o cilindree de 2143 cmc, motorul va dispune de trei variante de putere: 136 CP, 170 CP si 204 CP, avand cuplurile maxime de 330 Nm, 400 Nm si 500 Nm.

Noul motor Mercedes va echipa in prima faza C-Klasse, mai tarziu urmand sa echipeze si modele cu tractiune integrala. Propulsorul poate fi montat longitudinal sau transversal si va dispune de tehnologia Bluetec pentru sistemul de evacuare. Echipat cu noul CDI, C-Klasse se estimeaza ca va scoate un timp de 7.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Noul diesel va fi echipat cu doua turbocompresoare care vor elimina binecunoscutul “turbo-lag” al motoarelor cu o singura turbina. Etajate pe doua nivele, turbinele vor raspunde diferit pentru turatii mici si turatii mari. Presiunea in rampa comuna de alimentare a fost crescuta cu 400 bar, ajungand acum la 2000 bar. Sistemul electronic de control al injectiei a fost mult imbunatatit, iar injectoarele piezolectrice vor actiona in timpi mult mai rapizi.

Perioada de dezvoltare a noilor unitati de propulsie a durat 48 de luni. Testele efectuate de inginerii germani au insumat pana in acest moment peste 100.000 de ore si 10 milioane de kilometri, cu noul motor montat pe diferite modele.

Via | WorldCarFans
  • zarnesteanu, vineri, 11.04.2008 03:08
    Again ...

    Alo, se aude si prin asia ce inseamna cercetarea? Cat costa si cat dureaza?

  • Victor, vineri, 11.04.2008 07:29

    Inca un motor adevarat de la Mercedes.

  • rpo07, vineri, 11.04.2008 09:38

    nici asa nu reusesc sa depaseasca tehnologia bmw(probabil ca nici nu vor reusi vreodata)...

  • AndreiRN, vineri, 11.04.2008 21:34
    Fiabilitatea

    Da, cum a mai spus si altcineva se pune problema de fiabilitate la un astfel de motor unde materialele sunt stresate la limitele maxime. MBZ a avut probleme serioase cu fiabilitate in ultimi 15 ani. Nu mai fac motoare ca in ani '80.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 12.04.2008 23:01
    Intrebare pentru patefonul de mai sus

    Cate Mercedes-uri ai condus pana acum? In afara de caruta de-acasa si tigaia japoneza din America, ti-ai facut vreodata bucuria sa-ti pui fundul intr-o masina? Eu stiu ca volanul de la toyota se simte mai bine decat hatzul de la cal, dar lumea nu se opreste aici. Cand toata stiinta ta se rezuma la maculatura citita pe internet, e normal sa debitezi tampenii de genul celor de mai sus. Poti sa-mi dai un exemplu de motor de Mercedes care a fost prost? Eu pot sa-ti dau telefonul unuia care a schimbat doua motoare de toyota la masina de sub un an. Omul ala o sa-ti explice mai bine ce insemna calitatea japoneza. Sau poate vrei sa stii cat tine in medie transmisia la un lexus sau acura? Sau ce electronica extraordinara are acura din 2004 incoace? Hai sa vorbim discutii, ca si asa nu costa nimic si nu ne cunoaste nimeni. Cand lexus o sa inceteze sa copieze designul de la Mercedes si acura pe BMW, atunci poate o sa incep sa am un dram de respect pentru ei. Pana atunci si amaratii de chinezi incep sa le dea peste nas la originalitate. Daca esti chiar asa de mare fanatic cu masina japoneza, nu vrei sa te oferi sa cumperi troaca prietenului meu? Unul ca tine ar merita asa ceva.