Mercedes introduce motorul AMG V8 de 5.5 litri şi pe E-Klasse
Mercedes a anunţat că, treptat, motorul V8 de 5.5 litri, semnat de AMG, îşi va face loc şi pe celelalte modele sportive. Cel mai nou membru supus transplantului este E63 AMG.
Mercedes continuă transplantul motorului de performanţă V8 bi-turbo de 5.5 litri, şi pe actualul E63 AMG. Unitatea dezvoltată de divizia de performanţă va lua locul propulsorului V8, de 6.2 litri şi 525 de cai putere, pe actuala generaţie a modelului E-Klasse.
Cum era de aşteptat, noul motor cu opt cilindri va fi oferit în două versiuni de putere, similare celor regăsite şi pe fratele mai mare CLS. Prima va avea 525 de cai putere, asemeni predecesorului, iar cealaltă 557 de cai putere. Ambele vor fi însă mai cuminţi decât motorul V8 de 6.3 litri, instalat pe vârful de gamă SLS AMG, unde puterea totală atinge 571 de cai.
Cea mai potentă alternativă în gama lui E63 AMG va fi capabilă să propulseze sedanul de la 0 la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid decât principalul rival german, viitorul BMW M5. Viteza maximă va fi limitată electronic la 250 de km/h, însă clienţii vor putea opta pentru pachetul Performance, care duce limitatorul până la 300 de km/h. Clienţii acestei versiuni vor primi din partea AMG şi un curs de pilotaj profesionist, pentru a învăţa să strunească sedanul de peste 500 de cai.
Noul motor pe benzină înregistrează şi un consum mai bun decât predecesorul său, acesta fiind practic unul dintre principalele motive ale operaţiei de downsizing. Graţie cilindreeii mai mici, E63 AMG consumă doar 9.8 litri/100 de kilometri, comparativ cu cei 12.6 litri înghiţiţi de generaţia actuală.
via | autoblog
undeva este o greseala in articol - consumul de 9,8l/100km este dat pentru producerea curentului necesar instalatiei audio zbang&uopsen :P (sau harman-carton ? ) sigur comparatia cu M5 nu se refera la actuala versiune a M5? ... pentru ca nu prea ii vad pe cei de la BMW surclasati atat de categoric pe acest segment (asta ca sa am si un comentariu serios la adresa articolului ... ca, sa fim seriosi, cine dracu merge mereu la vale cu vantul in spate ca sa consume doar 10% ... aia-i masina sa-i dai talpa nu sa stai la coada :P)