Mercedes E300 Bluetec Hybrid - diesel hibrid cu consum de 4.2 l/100 km

Publicat vineri, 30.03.2012 13:29 de Bogdan Mirică

Mercedes oferă un nou hibrid în gama lui E-Klasse. Este vorba de E300 Bluetec Hybrid, propulsat de un diesel de 2.2 litri şi o unitate electrică.

Mercedes îşi lărgeşte gama de modele hibride cu o versiune specială a modelului E-Klasse. Sedanul, care a adunat recent 500.000 de exemplare vândute la nivel mondial, primeşte derivatul E300 Bluetec Hybrid, o premieră în gama constructorului din Stuttgart, având în vedere că vorbim de un hibrid complet, propulsat de un motor termic diesel şi unul electric.

Versiunea hibridă foloseşte serviciile motorului diesel cu patru cilindri, de 2.2 litri, capabil să livreze 204 cai putere şi 500 de Nm. Propulsorul termic este ajutat şi de o unitate electrică de 20 kW (adică 26 de cai) şi 250 de Nm, ţinută în viaţă de o baterie de 0.8 kWh.

Unitatea cu zero emisii este ascunsă în interiorul transmisiei şi îi permite sedanului rularea în mod pur electric până la 35 km/h, pe o distanţă de cel mult un kilometru. După epuizarea resurselor din baterie, cele două motoare lucrează împreună pentru a oferi cuplu şi putere. Întreg ansamblul este asistat de transmisia 7G-Tronic.

În această configuraţie, noul E300 Bluetec Hybrid consumă doar 4.2 litri la 100 de kilometri şi emite 109 g/km. Resursele îi permit să nu neglijeze nici capitolul performanţe: sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.5 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 242 km/h.


  • IAN, vineri, 30.03.2012 14:09

    VREAU O REVOLUTIE SI NU O EVOLUTIE....daca tot dai un ban,....si nu oricat,consumul e...irelevant pt. o asa masina si un...........asa pret....cat despre acea autonomie de1km.....hmmmm...conformismul la o tehnologie deja......devenita notorie...chiar cu mici imbunatatiri nu e neaparat ceva de ridicat in slavi...

  • edi80, vineri, 30.03.2012 15:22
    corect IAN

    Asa e trendul sa scoata masini hibride insa tehnologia invataceilor e slaba! pana la 35 de km pe ora si 1 km...prea putin nesimnificativ,sa privim putin la greii hibrizilor sa vedem la ce nivel au ajuns! oricum scaderea consumului la o asemenea masina e irelevant insa sa luam in considerarea nivelul de poluare! nu o sa aiba mare succes acest model ca si altele gen seris7,x5,x6....care consuma saracele 16-17 intrun test facut in Romania de o mare emisiune auto tv...

  • AndreiRN, vineri, 30.03.2012 17:37
    Un pas inainte

    Asa zic si eu un pas frumos inainte facut de MBZ. Scot un consum frumos cu acest hibrid si capata ceva experienta in domeniu plus ca acuma cam toate firmele or sa lucreze la astfel de proiecte. BMW vrea sa cumpere technologia de la Toyota si nu e rau nici asa.

  • @AdreiRN, vineri, 30.03.2012 19:31

    Esti pe afara vezi mai exact ce vrea BMW de la Toyota.

  • Mihai, vineri, 30.03.2012 19:40
    Nimic spectaculos la acest capitol din partea Mercedes

    Avand in vedere ca majoritatea constructorilor auto apeleaza la masini hibride din ce in ce mai mult, era si cazul celor de la Mercedes sa se alinieze si sa apara cu ceva nou. Insa dupa cum am mai spus, japonezii sunt lideri in domeniu si germanii au de la cine invata. Priusul celor de la Toyota a fost un succes si sa speram ca la fel va fi si V60-ul hybrid al celor de la Volvo care au anuntat un consum de 1,9 l/100km si daca vrei putere, cei 280 caluti te duc la 100 km/h in 6.2 sec. Asa ca Mercedes mai are de invatat si de lucrat la capitolul hibride.

  • JAN, sâmbătă, 31.03.2012 08:25
    @AndreiRN

    De ce dati fratilor voturi negative, BMW nu cumpara tehnologia Hybrid o are deja, unul dintre parteneriate cu Toyota pe langa motoare furnizate de BMW au si un acord de colaborare in domeniul cercetarii ce vizeaza viitoarea generatie de baterii litiu-ion. Acordul s-a semnat in cadrul unui proiect mai mare de colaborare pe termen mediu si lung, ce vizeaza viitoarea generatie de vehicule si tehnologii care nu degradeaza mediul inconjurator, anuntat de cele doua companii pe 1 decembrie 2011. Proiectul de cercetare din cadrul acordului pune accentul pe marirea performantei si a capacitatii bateriilor litiu-ion prin utilizarea unor noi combinatii de materiale pentru catozi, anozi si electroliti. Deci ce cumpara BMW de la Toyota ?

  • AndreiRN, luni, 02.04.2012 17:57
    Pinochio

    Daca au techonogia hibrid si electric drive unde este? Unde sunt cei 10 - 15 ani de experienta reala in producere acestor sisteme pt masini? Si eu am o bomba atomica in beci dar nu vreau sa o arat la nimeni. Hahahahaha Ia observa tu cate firme mondiale s-au asociat cu Toyota in acest domeniu. In realitate Toyota le da technologia lor de acum 5 - 10 ani sau doar fragmente technologice.