Mercedes CLA va introduce un nou sistem de tracţiune integrală 4Matic
Mercedes a anunţat că viitorul sedan coupe CLA va fi promotorul unui noi sistem de tracţiune integrală 4Matic. Acesta va fi adaptat modelelor care vin cu tracţiune faţă şi va avea o distribuţie diferită a cuplului comparativ cu clasicul 4Matic.
Mercedes a anunţat că odată cu lansarea noului CLA, propunerea sa pentru cei care preferă sedanurile coupe, va introduce şi o nouă generaţie a sistemului de tracţiune integrală 4Matic. Tehnologia va fi destinată cu precădere modelelor echipate cu motor montat transversal şi celor cu tracţiune faţă, cum sunt noile A-Klasse şi B-Klasse. În cazul viitorului CLA el va fi oferit în standard.
Sistemul vine cu un design nou şi este disponibil alături de transmisia cu şapte rapoarte şi dublu-ambreiaj. Cum e şi normal, noua tracţiune integrală oferă o distribuţie completă a cuplului motor între axa faţă şi spate.
Pentru că vorbim despre un sistem dezvoltat special pentru vehiculele cu tracţiune faţă este lesne de înţeles că în condiţii normale cuplul merge către puntea faţă. Când aderenţa este precară, cuplul este trimis şi către puntea spate.
Potrivit comunicatului oficial emis de Mercedes, sistemul poate transmite până la 90% din resurse punţii spate sau până la 100% din resurse punţii faţă.
Noul sistem de tracţiune integrală este diferit de clasicul 4Matic, recunoscut pentru transmisia 45/55 către ambele axe, în condiţii normale. În condiţii de aderenţă scăzută, până la 70% din cuplu merge către axa care are mai multă nevoie.
Introducerea acestui nou tip de tracţiune integrală va permite operarea noului CLA în mai multe moduri. Cel Eco va permite canalizarea resuselor doar către puntea faţă pentru eficienţă. Cel Sport va găsi direcţionarea resurselor către axa spate pentru un comportament mai agresiv.
Sistemul va fi oferit şi pe versiunile de performanţă CLA45 AMG şi A45 AMG. În aceste situaţii, cuplul va fi livrat către puntea spate pentru a oferi celui de la volan senzaţia că se află la volanul unui vehicul cu propulsie posterioară. Pe aceste modele, sistemul 4x4 va fi oferit şi cu un sistem ESP cu trei moduri diferite de funcţionare.
via motorauthority
iar asta va concura cu A5 sportbrake ?, pt seria 4 n-au un concurent pe masura , sistemul pare cel putin interesant dar daca va veni cu un pret de pornire de la 35-40k ...