Mercedes C63 AMG: imagini şi detalii oficiale cu sedanul de 476 cai putere

Publicat miercuri, 24.09.2014 10:49 de Bogdan Mirică

Mercedes a lansat astăzi oficial noul C63 AMG în variantele sedan şi Estate. Pentru cei care îşi doresc mai mult de atât există şi o versiune C63 AMG S, care trece de pragul de 500 de cai putere.

BMW Seria 3 nu s-a bucurat foarte mult de statutul de cel mai nou sedan de performanţă. Noul Mercedes C63 AMG vine să-i ţină companie bavarezului şi promite să fie un concurent redutabil.

Programat să îşi facă apariţia în cadrul Salonului Auto de la Paris, noul C63 AMG adoptă un aspect mult mai agresiv decât versiunea de serie a lui C-Klasse. Sportivitatea este sugerată de spoilere sportive, de o capotă bombată, de logo-ul AMG pe grila faţă, de praguri aerodinamice, de un deflector sportiv, de patru ţevi de eşapament şi de jante de 18 inch, din aliaj uşor.

Interiorul este supus şi el aceluiaşi tratament, cu scaune îmbrăcate într-o tapiţerie mixtă, cu piele şi textil, cu un volan al cărui parte inferioară este teşită şi cu pedale îmbrăcate în inox. Nu lipsesc inserţiile din aluminiu, covoraşele AMG şi pragurile cu iluminare.

Mercedes C63 AMG - mai rapid decât vechiul model

Ajungem şi la ce ne interesează cel mai mult: puterea. Noul Mercedes C63 AMG este pus în mişcare de un motor V8 de 4.0 litri, capabil să livreze 476 de cai putere şi 650 de Nm, disponibili între 1750 şi 4500 de rotaţii. Resursele sunt administrate cu ajutorul unei cutii automate AMG Speedshift, cu şapte rapoarte. Totul este transmis punţii spate, care reuşeşte să propulseze sedanul de la 0 la 100 de km/h în doar 4.1 secunde. Cum ne-am obişnuit, viteza maximă se opreşte la 250 de km/h, fiind limitată electronic.

Chiar dacă vine cu asemenea resurse, unitatea V8 este cu o treime mai eficientă decât precedentul agregat, fiind capabil de emisii care încep de la 192 g/km. Consumul are şi el o valoare redusă, de numai 8.2 litri/100 de km.

MERCEDES C63 AMG vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
VITEZĂ MAXIMĂ
(km/h) 
Mercedes C63 AMG
V8 4.0 litri
476 8.2 4.1 250
BMW M3
3.0 litri
431 8.8 4.1 (M-DCT) 250

Pentru a putea face faţă potenţialului oferit de motorul V8, Mercedes a echipat C63 AMG cu suspensia sport AMG Ride Control, cu o direcţie senzitivă calibrată tot de AMG şi cu un set de discuri perforate şi ventilate, care măsoară 360 mm pe spate şi 330 de mm pe spate.

Tratamentul AMG se aplică şi variantei break. Astfel C63 AMG Estate se bucură tot de 476 de cai şi promite un sprint de la 0 la 100 de km/h ceva mai lent, în doar 4.2 secunde.

Mercedes C64 AMG S - putere de 510 cai

A devenit deja o tradiţie ca AMG să ofere şi un superlativ al performanţei. Aşa a apărut şi Mercedes C63 AMG S, versiunea şi mai puternică a sedanului din Stuttgart. Este echipată cu acelaşi motor de V8 de 4.0 litri, modificat însă pentru a livra 510 cai putere şi 700 de Nm. Aportul de cai putere face ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă în 4 secunde. Viteza maximă rămâne tot limitată, la numai 250 de km/h.

Diferenţa dintre C63 AMG şi C63 AMG S la nivel estetic sunt doar câteva inserţii de plastic lucios şi un set de jante de aluminiu, cu dimensiunea de 19 inch. Sedanul mai dispune şi de suspensie faţă şi spate uşor revizuită şi de un diferenţial blocabil electronic.

Bineînţeles, tratamentul C63 AMG S se aplică şi break-ului, care beneficiază tot de 510 cai putere şi garantează un sprint până la 100 de km/h în doar 4.1 secunde. 

Mercedes C63 AMG Edition 1 nu va lipsi

Aşa cum ne-a obişnuit, Mercedes va oferi noul C63 AMG şi într-o ediţie limitată, disponibilă doar în primul an de comercializare. Este vorba despre deja cunoscuta versiune Edition 1, care va aduce inserţii de culoare roşie la nivelul oglinzilor şi al grilei, evacuări cromate şi alte personalizări, inclusiv logo specific, la interior. Echiparea va fi şi ea mai generoasă.

  • someone, miercuri, 24.09.2014 11:26

    super masina, motor formidabil, dar break-ul e favoritul meu

  • asd, miercuri, 24.09.2014 11:39

    "Totul este transmis punţii faţă" - serios?

  • hazard, miercuri, 24.09.2014 13:19

    fata, spate...ce mai conteaza :). La noi ce e mai important este cat consuma si cat costa sa fie trecut pe gaz ;)

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 24.09.2014 14:30

    Parca mai agresiva era versiunea anterioara, dar parca spatele ala e prea mic privit din lateral, zici ca e hatchback si tabletica iesita din bord nu se aliniaza cu restul, mi se pare ceva pus aiurea, cum pun de exemplu altii navigatii aftermarket in loc sa puna una oem.