Mercedes-Benz, primul producător din Europa cu rulare autonomă de nivel 3: poți vedea filme în mașină
Mercedes-Benz este primul constructor de automobile care își poate dota mașinile de serie cu un sistem de condus autonom de nivel 3. Tehnologia mărcii din Stuttgart a fost aprobată de către Autoritatea Federală de Transport din Germania.
Producătorii de automobile au vrut să ușureze condusul, mai ales în situații de trafic bară la bară sau pe autostradă, și au dezvoltat o serie de sisteme semi-autonome cu care și-au echipat mașinile.
Dar, în prezent aceste sisteme sunt de nivel 2 (din 5) și, pe scurt, pot efectua doar câteva manevre, iar șoferul nu poate lua mâinile de pe volan pentru o perioadă mai lungă de timp.
Mercedes-Benz a învins Tesla și este primul constructor care își va putea dota mașinile de serie cu sisteme de condus autonom de nivel 3. Tehnologia Drive Pilot (care a debutat odată cu actuala generație Clasa S) tocmai a fost aprobată de către Autoritatea Federală de Transport din Germania.
Astfel, din 2022, toți posesorii de Mercedes-Benz Clasa S din Germania o vor putea experimenta. Trebuie menționat că sistemul va funcționa până la viteze de 60 km/h și, inițial, numai pe anumite porțiuni (cu o lungime totală de 13.191 kilometri) ale autostrăzii din Germania.
Drive Pilot utilizează tehnologia LiDAR, un radar cu rază lungă de acțiune, camere video, preia informații de la sistemul de navigație și are chiar și un microfon care ajută sistemul să "audă" mașinile de pompieri, poliție etc. Sistemul integrează, de asemenea, un senzor de umiditate.
Pe scurt, în cazul sistemelor de condus autonom de nivel 3, mașina se ocupă de deplasare, iar șoferul se poate concentra asupra altor activități, cum ar fi vizionarea unui film sau utilizarea telefonului mobil. La acest nivel, mașinile pot fi considerate cu adevărat autonome, dar numai în condiții de drum ideale și la viteze relativ mici.
Chiar dacă sistemul Drive Pilot va putea fi utilizat pe drumurile publice de-abia din 2022, jurnaliștii Carscoops au avut ocazia să îl testeze anul trecut pe o porțiune de circuit care imită perfect o autostradă cu patru benzi.
La acea vreme, notează aceștia, tehnologia mai avea nevoie de mici calibrări, dar a reușit să evite cu succes traficul. Mai mult, a schimbat fără nicio problemă banda și chiar a detectat o "mașină de poliție" înaintea celui de la volan.
via Carscoops
Despre sistemul autonom, numai de bine. Mai interesantă e husa textilă de la tetiera șoferului pletos. Să nu murdărească omul tetiera din dotarea Mercedes-ului...