Mercedes-Benz C-Klasse va primi în această vară un motor 1.6 turbo

Publicat luni, 11.06.2012 12:03 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz va introduce un motor turbo de 1.6 litri în gama C-Klasse. Unitatea va oferi cuplul maxim încă de la 1.250 rpm şi va fi la fel de economic ca un diesel, spun oficialii mărcii.

Mercedes-Benz va introduce un propulsor 1.6 turbo în gama C-Klasse. Unitatea se numeşte M274 şi este o versiune revizuită şi montată longitudinal a motorului M270 utilizat de noul A-Klasse. Noul propulsor de 1.595 centimetri cubi este alimentat cu benzină, are sistem de distribuţie variabilă în două etape Camtronic şi respectă normele Euro 6. Pe lângă Camtronic, motorul are trei tehnologii cheie BlueDirect: piezo injectoare, aprindere multi-scânteie şi un sistem de supraalimentare care foloseşte "scavenging" pentru a reduce întârzierea turbo. Motorul are Start-Stop automat, pompă de apă şi pompă de ulei cu debit reglabil şi elemente interne cu frecare redusă. Mercedes-Benz va oferi şi o versiune de 1.991 cmc a propulsorului M274, care dezvoltă 210 CP şi emite 143 de grame de CO2 pe kilometru.

Noua motorizare din gama C-Klasse ar putea fi oferită în două niveluri de putere, aşa cum este cazul fratelui său montat transversal sub capota lui A-Klasse. În cazul lui A-Klasse, unitatea de 1.6 litri dezvoltă 122 sau 156 CP. Graţie tehnologiilor BlueDirect, motorul va putea atinge nivelul de cuplu maxim încă de la 1.250 rpm, element care va fi apreciat de clienţii lui C-Klasse, obişnuiţi cu motoare de cilindree mai mare, care oferă un nivel superio de cuplu motor. Tehnologia multi-scânteie va permite emiterea a maximum patru scântei în mai puţin de o milisecuntă pentru fiecare bujie, în timp ce carburantul este livrat cu precizie sporită în camera de ardere, ce permite vaporizarea mai rapidă a acestuia.

Mercedes-Benz va lansa noul motor 1.6 turbo în gama C-Klasse începând cu vara anului curent, anunţă Autocar. Tehnologia scavenging foloseşte sistemul de distribuţie variabilă pentru a suprapune timpii de deschidere ai supapelor de alimentare şi ai supapelor de evacuare pentru a ridica turaţia turbocompresorului mai rapid cu ajutorul gazelor de combustie. Motorul 1.0 EcoBoost de la Ford foloseşte aceeaşi tehnologie în acelaşi scop, semn că termenul de "scavenging" va mai fi întâlnit şi în cazul altor constructori de autombile.

Via | Autocar

  • ian, luni, 11.06.2012 12:22

    daca cifrele raman reale...atunci au dat lovitura,oricum era cazul...

  • so, luni, 11.06.2012 12:22

    mai bine sa-i puna 1.5dCi 85cp si gata, ies mai ieftin!

  • ff, luni, 11.06.2012 13:08

    Made in teschechien (Cehia).Macar daca era produs cu piese din China,barem chinezii sunt invatati sa produca diverse,pe cand chehii.......

  • un oarecare, luni, 11.06.2012 14:02

    Foarte bine!Cat mai mic si cat mai puternic!

  • Mir, luni, 11.06.2012 14:13

    "Elemente interne cu frecare redusa". Asta auzim de ani buni incoace, dar nimeni nu a putut depasi pragul de 25-30% eficienta al motorului Otto. Mercedes trebuie sa faca ceva sa imbunatateasca C-Classe, pentru ca in momentul de fata este cu mult sub Seria 3.

  • raduvlase, luni, 11.06.2012 14:23

    @Mir - Normal ca C-Klasse este mult sub Seria 3 din moment ce modelul BMW este proaspat lansat. Viitorul C va aparea doar anul viitor, si sunt sigur ca Mercedes, asa cum ne-a obisnuit in toata istoria sa, va avea niste surprize frumoase pentru potentialii clienti.

  • anti-prostie, luni, 11.06.2012 14:35

    @so , 1.6 este motor pe benzina intarziatule... glume de om prost

  • dan_grc, luni, 11.06.2012 14:50

    Viitorul C-Klasse va aparea de abia in 2014 conform declaratiilor de la Mercedes, nu din alta parte si cred ca si A4 tot in acelasi an, deci seria 3 va "zburda" cel putin un an jumatate de acum incolo. Datele tehnice ale acestui motor sunt rezonabile, viitorul suna foarte...turbo, bi-turbo si chiar tri-turbo

  • so, luni, 11.06.2012 15:14

    bine daca e pe benzina, atunci sa-i puna 1.6 16V 110 cp de la renault, in orice situatie iese mai ieftin.

  • chuck norris, luni, 11.06.2012 21:56

    plin de prosti... de ziceti ba ca-i made in cehia?

  • unckle, luni, 11.06.2012 23:03

    @so - mai bine se desfiinteaza Mercedes si se transforma in dealer Renault - doar este clar ca tot ce face Renault este mai bun ca ce face Mercedes.

  • Samba, miercuri, 13.06.2012 20:28

    @chuck norris>pt ca asta este adeavarul>dati like''ca tokmai vi l-am dezvaluit eu''.Nui de mirare ca vad zilnik in mercedes fel si fel de boschetari si altii,rar sa mai vzi oameni imbracati bn ,la cravata,la costum,sa conduca un mercedes.Cunosc foarte multi oameni bogati,,care prefera Jaguarul,Chrisler-ul,Cadillac-ul sau un Lexus.Un om cu stare nu se mai poate prezenta intr-un mercedes ca daca se aseaza la semafor si se intampla sa vina un manelar tot cu mercedes,ii strica toata imaginea......de aceea multi sau indepartat de aceasta marca.Pacat pentru aceasta marca ,ca a inceput sa o conduca totii boschetarii.

  • chuck norris, miercuri, 13.06.2012 21:17

    da ba samba plin de manelisti cu merc. si bmw trebuie sa scapam de tigani

  • tot io, miercuri, 13.06.2012 21:20

    PS:daca tu ai avea un lexus si maine guta si-ar lua si el unu tu ce-ai face,ti-ai lua bicicleta doar ca nu are el?ce conteaza cine mai are masina pe care o cumperi ,io nu o sa ma gandesc la asta niciodata